Verlos ons van Frits!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:21

Ik moest vooral lachen dat toen een paard aangaloppeerde, Frits zei: "overgang naar galop. Een overgang telt dubbel.....euhm....overgang passage piaffe telt dubbel" Idd, dat laatste geldde. Maar daar corrigeerde hij zich dus toch maar even.

En over een uitgestrekte draf: "Uitstrekken. Hmmmm, vind ik te weinig. Er is namelijk te weinig tempoversnelling". Djies! Bij uitstrekken ziet de jury juist graag GEEN tempoversnelling.

Maar ach, Frits bedoelt het goed. Het is een aardig vent. Hij zou zich alleen voor zo'n evenement meer moeten gaan verdiepen in de dressuur en een keer bij ruiters op bezoek moeten gaan om het eea te laten uitleggen.

Kom je een keer langs Frits? Haha! We liggen maar een half uurtje van Rotterdam

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:34

Tyrza ik moet helemaal niet lachen om Frits en op het beleid van de NOS om telkens weer mensen neer te zetten die geen verstand hebben van hetgeen ze uit menen te moeten leggen aan een paar miljoen mensen. Daar ter plaatse lopen ik weet niet hoeveel profs rond die met graag naast hem gaan zitten. Waarom die ene dag Ed wel en juist met de Kur niet.
Zelfs een klein kind kon zien dat Anky een wereldkur reed en Ulla minder presteerde.
Heb je het enthousiasme van de Duitse commentator gehoord bij de proef van Anky.
Als je bij zo iets subliems niet eens meeleeft, wat is je functie dan Verward .

Saltow

Berichten: 1117
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Ninove-City (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:37

Is dat die zwarte ?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:38

Saltow schreef:
Is dat die zwarte ?


jij bedoeld de vreslijke leuke Umberto Tan??

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:38

Saltow schreef:
Is dat die zwarte ?


pardon heb je het over mensen

Saltow

Berichten: 1117
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Ninove-City (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:38

Ja kan,ben Belg...

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:40

sarabande schreef:
Als je bij zo iets subliems niet eens meeleeft, wat is je functie dan Verward .


Heeft leefde wel degelijk mee, alleen hij drukte zich nou niet echt goed uit, if you know what I mean.

Maar ben het wel met je eens hoor Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:41

In Nederland plegen we ons wat genuanceerder uit te laten over onze medemensen.

Die donkere meneer is Umberto Tan en die is erg leuk.
De meneer waarover dit topic gaat is niet op de TV te zien, maar levert commentaar tijdens de proeven.

petraaken

Berichten: 44215
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:41

Saltow schreef:
Is dat die zwarte ?


denk het niet want die zijn stem klinkt heel anders dan die van Frits. Haha!

lies

Berichten: 9634
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:41

Saltow schreef:
Is dat die zwarte ?


Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:46

't is een koffievos, maar dat even terzijde.

lies

Berichten: 9634
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:47

*LOL*

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:48

sarabande schreef:
Tyrza ik moet helemaal niet lachen om Frits en op het beleid van de NOS om telkens weer mensen neer te zetten die geen verstand hebben van hetgeen ze uit menen te moeten leggen aan een paar miljoen mensen. Daar ter plaatse lopen ik weet niet hoeveel profs rond die met graag naast hem gaan zitten. Waarom die ene dag Ed wel en juist met de Kur niet.
Zelfs een klein kind kon zien dat Anky een wereldkur reed en Ulla minder presteerde.
Heb je het enthousiasme van de Duitse commentator gehoord bij de proef van Anky.
Als je bij zo iets subliems niet eens meeleeft, wat is je functie dan Verward .




Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 10:08

Een bokker heeft gister een filmpje online gezet met de uitzending van de duitse zender.
Ik heb em niet opgeslagen en kan em zo snel niet vinden Bloos!

maar de superlatieven waren niet te tellen

Salinero= hochleistungsatlet

unwahrscheinlich ausdrucksvolle passage

gut ausbalancierte traversaalverschiebungen

sehr schön passend zur musik

traumhafte doppelte pirouette

immer aktif auf den hinterbein

reiten auf allerhöchste niveau, precision, esthetiek


WAHNSINNSKÜR!!

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:15

Jongens, Frits wordt veronderstelt als (zeer waarschijnlijk) niet ruiter, een vaak uren durende wedstrijd aan elkaar te kletsen en zou dan (volgens jullie) volledig onderlegt moeten zijn in alle hippische termen, uitleg moeten kunnen geven over hoog gequalificeerde dressurproeven etc........... EN DAT ALLES RECHTSTREEKS VANAF EEN MONITOR !!!!!
Het commentaar van Ed was geweldig en leerzaam, maar hij zal tijdens de kuur misschien wel andere verplichtingen gehad hebben.

En waar het andere (paardensport) verslaggevers betreft, Hans Eijsvogel (overigens wel ter zake kundig) maakte er in het verleden regelmatig een puinhoop van en was zo sarcastisch en negatief, dat niemand hem weer wilde horen, Harro Goudsmit was positief en laaiend enthousiast, maar kon de een toch ook niet altijd voor de andere onderscheiden en zo zijn er nog wel een paar de revue gepasseerd.

Frits is dan misschien niet helemaal (of helemaal niet) ter zake kundig, maar wel positief en enthousiast, al komt het er af en toe een beetje krom uit.
En probeer anders zelf maar eens een wedstrijd aan elkaar te kletsen, zonder af en toe een beetje onzin (onkunde) uit te kramen.

Bekijk de zaak met een beetje humor en wil je er echt iets van opsteken,
zet de boel dan op video, neem die mee naar je vereniging en gooi jouw instructeur/ice dan maar voor de leeuwen.

Van mij mag Frits blijven, ik heb er door de loop der jaren veel ergere mee gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Kitten op 26-08-04 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:16

Gerrie schreef:
..........


WAHNSINNSKÜR!!


Ik denk dat al die uitspraken ook kloppen met wat er getoond werd. Het aardige was dat hij daarvoor bij Anky al volledig uit zijn dak gegaan was

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:23

Ja dat was echt grappig ik genoot van de Duitser. Ik dacht nog als je niet weet dat Anky uit NL komt dan zou je zweren dat ze een Duitser was!!!

Maar later zei hij toch dat hij de traversaal van Rusty beter vond en dat Salinero beter kan passageren en piafferen.....toch?? Mijn duits is niet geweldig maar was frits zo beu.....

Ik vond de duitser echt toppie!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 10:23

AL deze termen (en nog meer) kwamen alleen maar uit de kür van Anky en Salinero OK dan!



en Kitten, Frits doet het niet voor het eerst, en het zijn de OS!
Een beetje betere voorbereiding zou dan wel op zijn plaats zijn!!

En ik meen te weten dat ie wel een paard heeft Verward

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:32

Gerrie schreef:
AL deze termen (en nog meer) kwamen alleen maar uit de kür van Anky en Salinero OK dan!



Ha ha dat schreven we al dat ie zo onduits niet chauvinistisch maar gewoon harstikke enthousiast was.
Ik opperde eerder al om het bandje naar de NOS te sturen, of naar Frits Haha!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:44

Kitten, niet helemaal mee eens. Hij doet alléén paardensport dusd dan mag hij daar echt wel wat van af weten, en als je het níet weet HOUD DAN JE MOND! Ik bedoel, die 'haperingen' waar hij het in de proef van Anky over had.... sorry hoor! En nogmaals, dat commentaar op Coby bij de verslaggeving van Jerez was gewoon genant. Hij maakte haar gewoon zwart.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:46

Gail schreef:
Kitten, niet helemaal mee eens. Hij doet alléén paardensport dusd dan mag hij daar echt wel wat van af weten, en als je het níet weet HOUD DAN JE MOND! Ik bedoel, die 'haperingen' waar hij het in de proef van Anky over had.... sorry hoor! En nogmaals, dat commentaar op Coby bij de verslaggeving van Jerez was gewoon genant. Hij maakte haar gewoon zwart.


De Duitse commentator had het ook bij Anky over haperingen hoor, bij de wissels.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:48

Maar die wissels lopen ook nog niet helemaal volgens het boekje! Let maar op als je de herhaling nog een keer ziet, de inzet van eners is niet helemaal zuiver, en als ik ze zie denk ik de hele tijd: doorgaan, alsjeblieft door blijven springen... Je ziet gewoon dat hij daar nog wat moeite mee heeft, ze gaan nog niet helemaal vanzelf!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:50

Remember schreef:
Maar die wissels lopen ook nog niet helemaal volgens het boekje! Let maar op als je de herhaling nog een keer ziet, de inzet van eners is niet helemaal zuiver, en als ik ze zie denk ik de hele tijd: doorgaan, alsjeblieft door blijven springen... Je ziet gewoon dat hij daar nog wat moeite mee heeft, ze gaan nog niet helemaal vanzelf!



Mee eens, hij kon meer doorgalopperen vlak voor de inzet. Maar dáár had Frits t niet over!! Die was al zo'n beetje aan het einde van de proef en had het over een paar haperingen...nou, dit was een 'oeh' moment, ik vond het nog niet eens een échte hapering, waar Ulla wel drie échte haperingen had!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:50

Kitten schreef:
Jongens, Frits wordt veronderstelt als (zeer waarschijnlijk) niet ruiter, een vaak uren durende wedstrijd aan elkaar te kletsen en zou dan (volgens jullie) volledig onderlegt moeten zijn in alle hippische termen, uitleg moeten kunnen geven over hoog gequalificeerde dressurproeven etc........... EN DAT ALLES RECHTSTREEKS VANAF EEN MONITOR !!!!!
Het commentaar van Ed was geweldig en leerzaam, maar hij zal tijdens de kuur misschien wel andere verplichtingen gehad hebben.

Frits is dan misschien niet helemaal (of helemaal niet) ter zake kundig, maar wel positief en enthousiast, al komt het er af en toe een beetje krom uit.
En probeer anders zelf maar eens een wedstrijd aan elkaar te kletsen, zonder af en toe een beetje onzin (onkunde) uit te kramen.

Van mij mag Frits blijven, ik heb er door de loop der jaren veel ergere mee gemaakt.


Ik zeg ook niet dat het makkelijk is, maar op een kur op muziek ( de terme zegt het al..) gaat het dus ook om de muziek. Dus als hij even niet weet wat hij moet zeggen, dan moet hij gewoon even zijn mond houden!
Dan hoef ik niet te weten hoeveel juryleden er zitten, hoe de score wordt berekend enz. enz.
Bij de NOS zeggen ze altijd dat het ook te begrijpen moet zijn voor een leek, maar ik kan me niet voorstellen dat een leek elke keer uitleg van de oefening wil horen als dit het optreden verpest.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:54

Ach van mij zouden ze alle commentaar mogen schrappen, ik heb genoeg aan de beelden, het scorebord en het life geluid uit de arena en vind al het verdere ge-o-h, vaak alleen maar storend.
Maar daar zal de rest van de wereld het wel niet mee eens zijn. Haha! Haha!