Shots van Anky en Salinero

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magic_lover

Berichten: 15572
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:51

heb je nog meer foto's :p wahaha van sali kan ik geen genoeg krijge wel mooie en grappige zitte er tusse hoor Tong uitsteken
o ja ik had ook nog een paar gemaakt..
[OS] Shots Anky en Salinero 2

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:52

*wordt gek* haha Haha!

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:32

Lovely schreef:
*proest*
Ja joh, hoe kom je erop??
*LOL* *LOL* *LOL* *LOL*



Dit was helemaal niet negatief bedoeld, maar gewoon zoals het op mij overkomt. Wat verwacht je dan? Dat dit paard al zo snel sterk genoeg is voor al deze zware oefeningen. Ik miste duidelijk kracht vanuit die achterhand. Vergelijk maar eens met de pirouette van Rusty van Ulla Salzgeber.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:39

Jij beweert dat die pirouette er niet uitzag omdat Salinero te zwak in de achtehand zou zijn? Een paard met een zwakke achterhand passageert niet zoals Salinero dat doet.

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:45

Nee, ik zeg niet dat hij te zwak in de achterhand is. Alleen dat hij gewoon nog sterker moet worden. Lijkt me ook erg logisch, wie verwacht nou dat dit paard nu al zodanig sterk is als bijv Rusty.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:47

Hij rende weg omdat ie spoken zag. Als hij de oefening zou willen ontlopen, dan deed ie dat zeker op een andere manier. Hij wil de oefening trouwens helemaal niet ontlopen.

magic_lover

Berichten: 15572
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:49

ja en anders had hijd ie andere 2e ook wel verkeerd gedaan..

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:51

Ik zeg ook niet dat hij die proef wilde ontlopen, dat is een heel ander verhaal. Natuurlijk had het schrikken het effect op de uitvoering. Maar dat neemt mijn mening over zijn kracht nog niet weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:51

Ja en als hij de oefening niet zou kunnen dan zou hij bijvoorbeeld achter het been kruipen, impuls laten vallen, lang worden, gaan slingeren, overkruisen en recht blijven. Zodat Anky m niet op t achter been kan zetten, kan plaatsen om de pirouette in te zetten.
Trouwens, Sjef is er ook nog...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:53

ik denk dat Salinero eigenlijk renpaard wou zij en hier alvast oefende, en dat deed hij tijdens de pirouette

goed meetellende oefening om zijn amazone het leven zuur te maken zoals zijn amazone met hem gedaan heeft door dressuur te oefenen *LOL* Clown

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:53

Wat bedoel je met 'sterk'? Mentale kracht? Of fysiek? Salinero wordt dan wel groen genoemd maar het is echt niet zijn derde GP-proefje hoor... Qua spierkracht komt dat dier niks te kort. Qua bevestiging hier en daar nog wel ja.
Laatst bijgewerkt door Justy op 21-08-04 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:53

ik vond het er netjes uit zien die passage en piaffe goed de achterbenen erbij. je zag duidelijk een verschil bij de piaffe tussen Barclay en Sali

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:55

Menino schreef:
ik denk dat Salinero eigenlijk renpaard wou zij en hier alvast oefende, en dat deed hij tijdens de pirouette

goed meetellende oefening om zijn amazone het leven zuur te maken zoals zijn amazone met hem gedaan heeft door dressuur te oefenen *LOL* Clown

Sssstt, ze heeft hem stiekem overgekocht van een westernhandelsstal! Lips are sealed

Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:55

joke20 schreef:
ik vond het er netjes uit zien die passage en piaffe goed de achterbenen erbij. je zag duidelijk een verschil bij de piaffe tussen Barclay en Sali

Maar Sali kán beter piafferen. Scheve mond

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:56

In dit opzicht bedoel ik fysieke kracht. En nogmaals, ik zeg helemaal niet dat Salinero het niet aan zou kunnen.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:57

Hij kan het wel aan maar hij komt te kort? Dan volg ik je niet...

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:01

Ja, waarom volg je het dan niet?
Daar komt nog bij dat een stuk spanning ook een grote rol speelt bij het missen van kracht.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:05

Waarom kan hij het aan als hij tekort komt? Een logisch gevolg van een tekortkoming is dat je bepaalde dingen niet aan zou kunnen...
En door spanning kracht missen? Het zorgt er misschien wel voor dat de kracht verkeerd ingezet wordt, maar dat wil niet zeggen dat hij er niet is.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:09

Ik volg het ook niet hoor Appie

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:21

mooie foto's idd stomme schik knol! Haha!

maar wel jammer dat ze net geen medalje hebben gehaald.
Laatst bijgewerkt door snoocky op 21-08-04 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:23

ze doen hun best al Haha! allemaal trouwens

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:35

Ik denk wel dat hij de oefening ontloopt. De achterliggende gedachte is niet in de vorm van werkweigering maar onervarenheid. Hij was wat angstig en dat gaat natuurlijk ten koste van een oefening. Maar het gehoorzaam zijn en houden is uiteindelijk ook een onderdeel in de dressuur. En gelukkig zijn het paarden en geen machines. Het is jammer maar evengoed een goed resultaat maar ik denk dat hun tijd nog wel komt.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:38

Maar als jij zegt dat een paard de oefening ontloopt, hoe kan dat dan iets anders zijn dan werkweigering? Ik vind dat klinken als ongehoorzaamheid. In feite is dat natuurlijk wel een beetje zo, als de baas zegt dat het niet eng is dan is het niet eng, maar om het ontbreken van ervaring en vertrouwen, ontlopen te noemen, nee.

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:02

voor dat salinero naar de OS ging, vond ik hem niet zo mooi! maar toen ik hem zag schitteren vanmorge ( steikem weg gelopen bij me werk naar de overkant want daar hadden ze een tv aanstaan Tong uitsteken ) dacht ik "nou paard je bent tog best mooi!!".. ik vond het wel geinig dat hij toen ze de "piste" uit liep, dat hij weg galoppeerde hahaha, die kop ook die ze dr bij trok

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:43

Justy schreef:
Waarom kan hij het aan als hij tekort komt? Een logisch gevolg van een tekortkoming is dat je bepaalde dingen niet aan zou kunnen...
En door spanning kracht missen? Het zorgt er misschien wel voor dat de kracht verkeerd ingezet wordt, maar dat wil niet zeggen dat hij er niet is.


Als iemand (of een paard) iets tekort komt, wil dat niet zeggen dat diegene een bepaalde oefening niet aan kan. Het gaat er dan om in welke mate iemand een bepaalde oefening aankan, in mindere of betere mate.

En door spanning kan wel degelijk kracht verloren gaan. Ik zeg dus niet dat er helemaal geen kracht zou zijn.