Olympische Spelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miracle9489
Berichten: 26
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: Culemborg

Olympische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 09:21

Anky van Grunsven gaat waarschijnlijk met 2 paarden naar de Olympische Spelen dat lijkt me gaaf om te zien!!!! Cheese!
Maar dit wisten jullie waarschijnlijk al!!!!
Wie vinden jullie buiten Anky om de beste???
En kijken jullie alleen naar dressuur of ook springen???
Ik zou willen dat ik erheen kon

miracle9489
Berichten: 26
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 09:23

Oja voor ik het vergeet....
Wie van jullie rijdt er op een hoog niveau en wilt graag naar de volgende Olympische Spelen???

Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:21

Ik rij altijd gewoon recreatief dat vind ik veel leuker. Tong uitsteken
Al moet ik zeggen dat onze paarden (in mijn profiel) ook niet echt wedstrijd paarden zijn.
Onze KPWNer ook niet want die is cronisch (ik weet niet hoe je dat schrijft)
verkouden en ze mag ook geen wedstrijden meer rijden.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:02

Ja ik wil wel naar Athene Tong uitsteken
Mensen van mijn school zijn uitgeloot om naar Athene te mogen! ( gratis alleen de reis moeten ze zelf betalen) dus ik denk dat ze wel even naar Anky gaan zwaaien Lachen

Ik denk dat Anky het meeste kans maakt met Salinero samen met Edward Gal en Gestion Lingh *LOL*

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:48

ik denk ook dat anky veel kans maakt met sali, maar de duiters zijnook best sterk, maar daar benne we niet voor natuurlijk Haha! HOLLAND Haha!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:46

Bij het springen en de eventing zal ik voor de Belgen juichen maar voor de dressuur toch voor de Nederlanders.

JazzOrlando

Berichten: 1405
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:53

Tineke met Jazz, Sven met Barclay (had hem liever met Weijden gezien maar ok), Imke met Lancet en Anky

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:56

Ik blijft wakker voor de reining en ga juichen voor onze eigen Nederlandse ploeg Lachen

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:08

Edward Gal gaat toch ook?
Ik ben voor Edward met Lingh!

En bij het springen voor Nederland en Duitsland.

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:10

Ik ga naar het springen kijken. Ik hoop dat Wim en Gerco Schroder, Leopold van Asten en Eric van der Vleuten naar de Olympische spelen gaan. Maar het is eerst even afwachten hoe ze in Aken presteren. Bij de dressuur denk ik dat Nederland wel een goede kans maakt.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:17

Zijn er al datums bekend?

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:35

letizia80 schreef:
Zijn er al datums bekend?


Van de Olympische spelen?

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:42

Dressuur
Op vrijdag 20 en zaterdag 21 augustus staat de dressuur op het programma. Op deze twee dagen komen de deelnemers zowel individueel als met het team in actie. Zaterdag is eveneens de prijsuitreiking voor teams. Maandag volgt de Grand Prix Special. Woensdag is de finale Grand Prix Freestyle.

Springen
De springruiters beginnen zondag 22 augustus met de kwalificaties. Dinsdag 24 augustus worden de individuele kwalificaties hervat en staan de finales voor de teams op het programma. De individuele finales volgen 27 augustus.

Eventing
De deelnemers aan het eventingtoernooi komen op zondag 15 en maandag 16 augustus in actie op de dressuur. Dinsdag volgt de cross country. Woensdag wordt het toernooi afgesloten met het onderdeel springen.

http://www.paardensport.nl

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:53

petraaken schreef:
Bij het springen en de eventing zal ik voor de Belgen juichen maar voor de dressuur toch voor de Nederlanders.



Heeft belgië dan een dressuurteam om naar Athena te sturen? *verward*

En lang lever de zomer, mooie dagen eerst bijna 24 op 24 paardensport op de duitse zenders (Viva Aachen Haha! )
En daarna de Olympics^^

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:59

ik gah met mijn ouders naar olympische spelen kijken en naar mijn familie en anky gaat met 2 paarden. Cool

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:20

de spelen zijn toch van 13 t/m 29 augustus?

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:22

Th0mas schreef:
anky gaat met 2 paarden. Cool


Goh wat leuk dat iedereen al zeker weet dat anky met twee paarden gaat?! Scheve mond

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:05

hoezo Verward ze heeft zich met 2 paarden geplaats voor de spelen hoor met krack en sali

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:35

Candidat schreef:
Van de Olympische spelen?


Ja, bedankt voor de data

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:41

joke20"]
hoezo Verward ze heeft zich met 2 paarden geplaats voor de spelen hoor met krack en sali
[/quote]

Ze mag niet eens met 2 paarden aan de start verschijnen:

[quote="www.stegen.net schreef:
Luxeprobleem voor Van Grunsven


Anky met Salinero. ©Dirk Caremans/Hippofoto


NHP, 07-06-2004
KOOTWIJK


Dressuuramazone Anky van Grunsven en Gestion Salinero wonnen zondag in Kootwijk met overmacht (76,54%) de tweede observatiewedstrijd voor de Olympische Spelen. Van Grunsven won van zichzelf, want met haar tweede paard Gestion Krack C werd ze tweede met een score van 73,38%.

Anky van Grunsven lijkt hiermee een luxeprobleem te hebben voor de Olympische Spelen in Athene, want er mag maar één paard mee naar de Spelen. Edward Gal en Gestion Lingh werden derde (72,79%), verrassend gevolgd door Imke Schellekens met Gestion Lancet (71,17%) op een vierde plaats. Ook de prestaties van de ander kaderleden waren dusdanig, dat Nederland een goede uitgangspositie heeft richting de Olympische Spelen in Athene

Van Grunsven bracht Salinero (v. Salieri) na de overwinning in de wereldbekerfinale in Düsseldorf weer voor het eerst aan start en haalde meteen een enorme score van 76,54%. Maar volgens van Grunsven kan de enorm piafferende en passagerende Salinero zelfs nog veel beter. ,,Salinero was nog wat groen, omdat het zijn eerste buitenwedstrijd weer was. Met wat meer routine kan hij nog veel beter! Salinero heb ik buiten nog niet meegenomen, omdat hij een zwaar winterseizoen achter de rug had.”

Met de bij het KWPN goedgekeurde dekhengst Krack C liet Anky eveneens een geweldige proef zien met grandioze verruimingen in alledrie de gangen en reed hiermee met 73,38% naar een tweede plaats. Voor Krack was dit inmiddels al zijn vijfde proef in het nieuwe buitenseizoen. Van Grunsven behaalde de afgelopen weken met de goedgekeurde hengst Krack C (v. Flemmingh) zeer goede scores op internationale wedstrijden. In het Duitse Nörten Hardenberg en Wiesbaden zegevierde ze twee keer in de Grand Prix met meer dan 73%. Ook voldeed ze hiermee direct aan de eisen van de wereldbond om aan de Olympische Spelen deel te mogen nemen. Van Grunsven: ,,Na alle pech de afgelopen tijd geeft het een fijn gevoel om naast Salinero (een) Krack achter de hand te hebben, mocht er iets gebeuren.”

Bondscoach Bert Rutten was erg in zijn nopjes met de prestaties die getoond werden. ,,Nederland heeft een sterke uitgangspositie richting Athene. Het ziet er allemaal erg positief uit. De scores die in Kootwijk gehaald werden, waren gemiddeld gezien misschien iets lager dan de tijdens de tweede Grand-Prix-proef in Ermelo, maar dat komt omdat je tijdens een eendaagse wedstrijd toch vaak net iets meer spanning ziet bij de paarden. Dan is het logisch dat de scores wat lager uitvallen." Of het team van Athene zich al begint te vormen, daar wil Bert Rutten zich nog niet over uitlaten. ,,We krijgen eerst het Nederlands kampioenschap Dressuur nog in Nijmegen over drie weken en dan Aken.”

In Kootwijk ontbrak Antoinette Falandt, die tijdens de eerste observatie in Ermelo tweemaal de tweede plaats bezette. Haar paard Jarwo heeft een lichte blessure opgelopen en in goed overleg met bondscoach Bert Rutten en teamveterinair Hans van Schie is besloten dat ze niet reed tijdens deze wedstrijd.


Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:47

Zijn er hier toevallig nog mensen die er 4 jaar geleden in Sydney bij zijn geweest?
Ik was er 4 jaar geleden in Sydney bij. Ben naar de landen wedstrijd dressuur geweest en heb gefeest in het Holland Heineken House.

Als je de kans hebt om naar Athene te gaan, DOEN!
Niet alleen om de paardensport. De sfeer tijdens zo;n evenement is geweldig.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:54

Ik wil ook wel meedoen. Tong uitsteken

Ach, heb dus nog 4 jaar om Tol zo ver te krijgen. Is ie nog maar 22.

Makkie Haha!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:57

Eitje Tyrza!! Haha!

Maarre... WTF is Grand Prix Freestyle? Verward Is dat een andere naam voor de Kur ofzo??

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 12:54

hah aleuk ik ga zekers voor d buis zitte Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:52

letizia80"]
[quote="joke20"]hoezo Verward ze heeft zich met 2 paarden geplaats voor de spelen hoor met krack en sali
[/quote]

Ze mag niet eens met 2 paarden aan de start verschijnen:

[quote="www.stegen.net schreef:
Luxeprobleem voor Van Grunsven


Anky met Salinero. ©Dirk Caremans/Hippofoto


NHP, 07-06-2004
KOOTWIJK


Dressuuramazone Anky van Grunsven en Gestion Salinero wonnen zondag in Kootwijk met overmacht (76,54%) de tweede observatiewedstrijd voor de Olympische Spelen. Van Grunsven won van zichzelf, want met haar tweede paard Gestion Krack C werd ze tweede met een score van 73,38%.

Anky van Grunsven lijkt hiermee een luxeprobleem te hebben voor de Olympische Spelen in Athene, want er mag maar één paard mee naar de Spelen. Edward Gal en Gestion Lingh werden derde (72,79%), verrassend gevolgd door Imke Schellekens met Gestion Lancet (71,17%) op een vierde plaats. Ook de prestaties van de ander kaderleden waren dusdanig, dat Nederland een goede uitgangspositie heeft richting de Olympische Spelen in Athene

Van Grunsven bracht Salinero (v. Salieri) na de overwinning in de wereldbekerfinale in Düsseldorf weer voor het eerst aan start en haalde meteen een enorme score van 76,54%. Maar volgens van Grunsven kan de enorm piafferende en passagerende Salinero zelfs nog veel beter. ,,Salinero was nog wat groen, omdat het zijn eerste buitenwedstrijd weer was. Met wat meer routine kan hij nog veel beter! Salinero heb ik buiten nog niet meegenomen, omdat hij een zwaar winterseizoen achter de rug had.”

Met de bij het KWPN goedgekeurde dekhengst Krack C liet Anky eveneens een geweldige proef zien met grandioze verruimingen in alledrie de gangen en reed hiermee met 73,38% naar een tweede plaats. Voor Krack was dit inmiddels al zijn vijfde proef in het nieuwe buitenseizoen. Van Grunsven behaalde de afgelopen weken met de goedgekeurde hengst Krack C (v. Flemmingh) zeer goede scores op internationale wedstrijden. In het Duitse Nörten Hardenberg en Wiesbaden zegevierde ze twee keer in de Grand Prix met meer dan 73%. Ook voldeed ze hiermee direct aan de eisen van de wereldbond om aan de Olympische Spelen deel te mogen nemen. Van Grunsven: ,,Na alle pech de afgelopen tijd geeft het een fijn gevoel om naast Salinero (een) Krack achter de hand te hebben, mocht er iets gebeuren.”

Bondscoach Bert Rutten was erg in zijn nopjes met de prestaties die getoond werden. ,,Nederland heeft een sterke uitgangspositie richting Athene. Het ziet er allemaal erg positief uit. De scores die in Kootwijk gehaald werden, waren gemiddeld gezien misschien iets lager dan de tijdens de tweede Grand-Prix-proef in Ermelo, maar dat komt omdat je tijdens een eendaagse wedstrijd toch vaak net iets meer spanning ziet bij de paarden. Dan is het logisch dat de scores wat lager uitvallen." Of het team van Athene zich al begint te vormen, daar wil Bert Rutten zich nog niet over uitlaten. ,,We krijgen eerst het Nederlands kampioenschap Dressuur nog in Nijmegen over drie weken en dan Aken.”

In Kootwijk ontbrak Antoinette Falandt, die tijdens de eerste observatie in Ermelo tweemaal de tweede plaats bezette. Haar paard Jarwo heeft een lichte blessure opgelopen en in goed overleg met bondscoach Bert Rutten en teamveterinair Hans van Schie is besloten dat ze niet reed tijdens deze wedstrijd.


[/quote]

Het paard dat tegen die tijd het beste loopt, gaat mee. Knipoog
Ik hoop dus dat het Sali wordt. Lovers

Bij de dressuur maakt Nederland denk ik ook best een goede kans! OK dan! Ik ben voor Anky met Salinero en voor Edwar Gal met Lingh. Lachen