Vraagjes over wedstrijden rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Vraagjes over wedstrijden rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 21:53

Goed... Waar zal ik beginnen... Tong uitsteken

Ik wil absoluut niet arrogant of wat dan ook overkomen, dat zit helemaal niet in mijn karakter, maar ik wil graag weten hoe jullie hier over denken...

Ik heb sinds een aantal weken les, en mijn instructrice vind dat ik aardig goed kan rijden met Twister... Ze vind het zelfs zonde, als ik daar niks mee doe... Ze vind dus eigenlijk dat ik me zou moeten inschrijven voor een simpele wedstrijd...

Zie je het voor je?! Ik?? Behalve een wedstrijd op de manege nooit iets gedaan? Nooit prive les gehad? Nooit eens serieus met de pony gereden?! En ik moet een wedstrijd gaan rijden?

Vandaag heb ik in de les moeten wijken, nou sorry, ik had dat nog nooit van mijn leven gedaan!!! Vond het zelfs wat ver gaan, heb zelf het gevoel te rijden als een kluns... Ligt dat dan aan mijn zelfvertrouwen, of gaat wijken inderdaad al wat ver voor iemand die net geleerd heeft z'n pony in 3 gangen verzameld te laten lopen?! Haha!

En als ik dat zou gaan doen, hoe moet ik dat aanpakken? Waar moet je je inschrijven, en voor wat?! En hoe gaat dat dan?! En kan ik ook na 1 keer stoppen als het me niet bevalt?! Schijnheilig

En oh ja... Ben ik niet te oud om te beginnen met een B proef?! Nagelbijten / Gniffelen


[Edit Karin] titel iets duidelijker gemaakt

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:56

nou ik heb eens in je profiel gekeken en als jou pony altijd zo loopt zoals op die foto's dan loopt ze wel mooi en dan zou ik dus ook een keer wedstrijden gaan rijden.. het is echt super leuk!! en natuurlijk ben je niet te oud voor een B proef. niemand is daar te oud voor. als ik jou was zou ik het een keer proberen!

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 21:59

Die foto's waren zelfs nog gemaakt voordat ik ging lessen... Nu loopt ze echt 10 keer beter!
Heb echt het gevoel dat ik een heel ander paard onder mijn kont heb lopen... Haha! Haha! Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:03

Tja met goede begeleiding kom je een heel eind! Dus een vaste instructrice waar je met je vragen heen kunt.

Verder moet je lid zijn van een rijvereniging en moet je lid worden van het KNHS. Hier zijn al meerdere topics over geweest, dus mss handig om even de zoekmachine te gebruiken!

En te oud? Natuurlijk niet! Ik wil straks ook beginnen en ben welgeteld een jaar ouder dan jou Knipoog

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:22

gewoon op wedstrijd gaan, is hartstikke leuk en volgens mij heb je je pony goed aan het lopen! en je bent zeker niet te oud hoor!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:56

Ik ga ook in september voor 't eerst een wedstrijd rijden, nou, mijn knol geeft behalve in stap nog nieteens goed na (ijslander), wijken laat ie de achterhand vaak te veel slingeren. maar gelukkig hoeft dat nog niet in de B, dat wijken. Kortom: Ik zie wel waar ik uitkom met hem! Bloos In de B valt het allemaal trouwens nog wel mee, sowieso, als je de goede galop kan beide kanten om (linksom kunnen ik en Roskur ook nog niet altijd goed.... Bloos), en je kan sturen Tong uitsteken, dan komt het in de B al helemaal goed volgens mij! Knipoog

Het enige wat je misschien nog mist is wat zelfvertrouwen als ik het zo lees (en dat komt uit mijn mond... eh... handen...), want volgens mij gaat het helemaal lukken hoor!! Zoek maar een leuke wedstrijd uit! Haha!

Ik ben trouwens 'ook' 17 (jij 18), en ga ook een B proef rijden, zelfs GROEN, dat ligt er nog onder, met springen, dus je bent er zeker niet te oud voor! Knipoog Misschien kan je eerst iets zonder startkaart doen, doe ik ook, als je het dan niet leuk blijkt te vinden dan kan je altijd nog niet verder gaan ermee! Lachen

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 07:31

Kim, ik zou er gewoon voor gaan!! Je hebt Twister fijn aan het lopen, het is leuk voor de afwisseling en nog goed voor je zelfvertrouwen ook!! Knipoog

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 08:41

ik zou er ook voor gaan!
omdat je 18 jaar bent moet je wel bij de paarden starten dus dat is even iets minder (vind ik zelf)
hij loopt egt super en als je gaat starten zullen jullie ver komen!!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:13

te oud om te starten vin ik echt kul!
er zijn toch genoeg mensen die nog later beginnen !
veel plezier op wedstrijd!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:36

Ik ben zelf ook pas vorig jaar begonnen met af en toe een wedstrijdje Haha!.

Hartstikke leuk en je bent er zeker niet te oud voor Lachen. Gewoon doen Lachen.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:43

TeamSpirit schreef:
ik zou er ook voor gaan!
omdat je 18 jaar bent moet je wel bij de paarden starten dus dat is even iets minder (vind ik zelf)
hij loopt egt super en als je gaat starten zullen jullie ver komen!!


Dit jaar kan ze nog bij de pony's starten hoor, aangezien in haar profiel staat dat ze in April jarig is (geweest dus, dit jaar) en toen is ze 18 geworden. Het gaat om het jaar dat je 18 wordt, niet de datum precies. Lachen Volgend jaar zou ze dan bij de paarden moeten starten.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 16:53

Oke, bij de paarden starten dus... Cool

Maar hoe moet ik dat nu aanpakken dan? Als ik gewoon een keer mee wil doen aan een regionaal iets of zo... Startkaart aanvragen vind ik nog een beetje onzin, weet namelijk niet of ik het wel leuk vind... Haha!

Of misschien een haflingerkeuring? Of is dat niet het zelfde?

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:34

Hoiiii,

Ik zou er zeker voor gaan hoor kim...... *LOL* Wat ik me nog kan herinneren, hahaha, is dat ik voor een vereniging reed. Weet niet precies of dat altijd moet, maar je zou kunnen informeren bij de manege bij jullie om de hoek. Kan je daar ook meteen vragen of je mee kan doen aan onderlinge wedstrijden, zodat je kan kijken of je het leuk vind.

Ik zou zeggen ga ervoor OK dan!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:30

Hmm, misschien even kijken naar onderlinge wedstrijden inderdaad. Hier in Apeldoorn zijn midden september dit jaar de Apeldoornse Ruiterkampioenschappen waar ik aan mee ga doen, daar kan je gewoon meedoen zonder startkaart. Vanwege de drukte daar altijd mag je echter alleen starten als je in gemeente Apeldoorn woont, maar dat lijkt me sowieso een beetje ver weg voor jou. Haha!

Als je bij een pensionstal staat, kan je daar niet navragen of er geen onderlinge wedstrijden ergens zijn, of andere wedstrijden waar je geen startkaart voor nodig hebt?

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 12:49

Ik kan inderdaad eens op de manege vragen naar wedstrijden... Apeldoorn is inderdaad een beetje uit de buurt... Tong uitsteken
Goh, ik krijg er echt zin in! *LOL* Ben heel benieuwd hoe dat is...