Belg is onderuit gegaan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:07

Jeetje Joris woont hier niet zo ver vanaf.Erg voor het paard maar ook zeker voor de ruiter,dat wilt niemand dat je je paard op zo een manier moet verliezen!


Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:08

Beber schreef:
Las net dat het paard van de belg Over and Over afgemaakt is, heb het paard zien vallen, maar ik zei al direkt dat het foute boel was, hij knalde eerst keihard met zijn knieen tegen de boomstam en lande heel rot, toen stortte hij in.
Hij heeft zijn kootbeen gebroken.
Het was wel in de " coffin ". Scheve mond Verdrietig


Op Sporza hier zeiden ze dat het geopereerd moet worden omdat het zijn dijbeen gebroken heeft. Waar las jij dit?

Ik vind het wel een erg mooie sport, zulke dingen kunnen altijd gebeuren.

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:14

Ik las ook net op Canvas (Belgische TV-zender) dat het paard zijn dijbeen had gebroken en niet zijn kootbeen. Ook stond er dat hij vandaag nog een spoedoperatie zou ondergaan.

Ik heb het ook zien gebeuren vanmorgen op de BBC, het paard stapte met een voorbeen in de greppel van de coffin en viel voorover.
Niet leuk om te zien, maar ja, it's in the game........

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:22

Het paard heeft inderdaad zijn dijbeen gebroken heb ook juist gelezen op de site van VTM. Ik heb de val ook gezien(daarstraks op sporza) zo je kon zien viel het nog redelijk mee maar blijkbaar toch niet dan.

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:34

dus het paard leeft nog?

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:42

Lautje schreef:
Pfff, hou toch alsjeblieft op....
Hebben we hier al niet vaak genoeg discussies over gehad?

Ja, eventing is echt wel paardonvriendelijk, vooral als je die paarden met hun oortjes naar voren van start ziet gaan.... Schijnheilig
*ZUCHT....*


idd voor 200% met je eens!!
Kom maar eens achter de schermen kijken op een wedstrijd,loop eens een dag mee bij een ruiter (als de mogelijkheid er is) dan zie je hoe het echt gaat.
Hoe een verzorging die paarden krijgen en hoe graag ze van start willen!!


Een ongeluk zit nu eenmaal in een klein hoekje.......en tja dan is het inderdaad sneu dat zo'n paard moet worden afgemaakt, maar denk ook eens aan de ruiter. Jaren getraind om een eenheid te worden met z'n paard, gebeurt er dit....


Ja..maar nee dan is het dan ze dierenbeulen zijn terwijl het een eventing paard het beste leven heeft!

Erg jammer van joris!!
Hij heeft toch de captain stables?

Brabantse Fries ;)

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:04

Karin schreef:
Hmm... baal wel een beetje dat ik nu aan het werk ben zonder tv in de buurt. Hopelijk wordt het vanavond nog ergens herhaald.



ANDERS IK WEL!!! Boos!
Maar vannacht tussen half 1 en half 2 hebben ze een samenvatting op Eurosport. Je moet wel even de wekker zetten, maar dan heb je ook wat.

Leuk zo voor de werkende mens....vier jaar geleden in Sydney zag ik zo ongeveer ('s nachts dan dus) nog meer!

...

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:04

dutske schreef:
dus het paard leeft nog?


Ja het leeft nog.

Gek toch, dat mensen leugens in de wereld sturen en meteen het ergste denken... Verward

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:14

WWW.KWPN.NL= nu gerectificeerd, maar vanmiddag was het nog het kootbeen, wat ik al vreemd vond, want hij stootte zijn achterbenen. Bloos!
Laatst bijgewerkt door Beber op 17-08-04 18:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:14

Lot schreef:
Leuk zo voor de werkende mens....vier jaar geleden in Sydney zag ik zo ongeveer ('s nachts dan dus) nog meer!


Een paar jaar geleden zat ik in Australie 's morgens ('s nachts) in alle vroegte voor de tv om Nederland te volgen in het WK voetbal. Haha!

Ik heb net op BBC nog even vijf minuutjes eventing gezien: Fransen en Britten.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:21

Waarom mis ik dat toch altijd!
En moet ik morgen weer werken,dus tussen 1 en half 2 kijken is geen slim idee :S

Brabantse Fries ;)

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:02

Argg ik heb de cross ook al gemist... baal echt onwijs!!!! Maar ja nu weinig meer aan te doen.

Erg sneu voor Joris, vond hem een goede combinatie met dat paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:17

was het vandaag Bloos! dat vind ik niet leuk had het willen zien, ik dacht dat het morgen was Verdrietig

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:58

hey
ik heb het vanmorgen ook gevolgd op BBC 1. Heb Joris ook onderuit zien gaan. Bij de in / afsprong (?) stootte het paard zich al, waardoor hij niet meer verder kon. Vond het trouwens al raar dat het paard zich niet meer kon herstellen.
Ik hoop dat het goed komt met dat dijbeen.

Die ene schimmel Shear L'Eau, wat een paard zeg! In het water stond hij stil voor die tweede boot, ruiter lag half op z'n hals, en dan nog springen! OK dan!
Er waren trouwens nog een paar paarden bij waarvan je kon zien dat ze echt het onderste uit de kan wilden halen om erover te gaan.

Was alleen teleurgesteld over de dressuur bij de eventing. Misschien hebben ze ook net alleen de slechte stukken laten zien (gisteren) maar het was echt erg. De ene had waslijnen als teugels en het paard galoppeerde plots weg ipv te blijven draven Verward , de andere z'n paard bokte ipv een galopwissel, en de derde had blijkbaar nog nooit een contragalop geoefend Bloos!
Ben benieuwd naar de uiteindelijke uitslag...
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:19

Ja die dressuur was verschrikkelijk.... De helft van de ruiters zat ook krom op zijn paard met veel te korte beugeltjes...

Maar je ziet die crosspaarden echt genieten van de cross met hun oortjes erop Lovers

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 00:11

Dit vond ik op de site van Sporza...

Citaat:
Joris Vanspringel kwam in zijn poging dinsdag ten val maar kwam er zonder kleerscheuren vanaf. Zijn paard Over And Over was er erger aan toe en werd overgebracht naar de medische dienst voor verzorging. Daar werd een dijbeenbreuk vastgesteld. Over And Over werd met succes geopereerd.


Het paard zou dus al geopereerd zijn en de operatie zou een succes zijn...

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 07:39

Elfie schreef:
Dit vond ik op de site van Sporza...



Het paard zou dus al geopereerd zijn en de operatie zou een succes zijn...


oh wat ben ik blij dat te horen. Heb de val gezien en op het eerste gezicht was er niet veel aan de hand.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 08:34

Ja, ik zag die val ook. Die Belg kwam echt veel te hard in op die coffin. De val vond ik wel meevallen. Het paard stond ook meteen op en zo op het eerste gezicht was er niks ernstigs aan te zien. Er stonden meteen een paar mensen, incl. veearts naast en de commentator (BBC1) zei dat er niks aan de hand was.
Hopelijk komt alles goed met het beestje.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:23

Het zag er idd niet al te dramatisch uit op het eerste gezicht....het paard liep ook niet op 3 benen weg ofzo. Ben wel benieuwd of we dit paard ooit nog terug zien in de sport , dijbeenbreuk operatie is niet zomaar iets, volgens mij kun je nu ook nog niets zeggen over het wel of niet lukken van zo'n operatie.

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:47

Ik vin die tafel altijd eng, denk ik altijd dat de ruiter zn hoofd gaat stote ..
Dr was ook zo'n man daar had zn paard van geweigerd had ie het meteen opgegeven..

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:52

Lautje schreef:
Pfff, hou toch alsjeblieft op....
Hebben we hier al niet vaak genoeg discussies over gehad?

Ja, eventing is echt wel paardonvriendelijk, vooral als je die paarden met hun oortjes naar voren van start ziet gaan.... Schijnheilig
*ZUCHT....*

Een ongeluk zit nu eenmaal in een klein hoekje.......en tja dan is het inderdaad sneu dat zo'n paard moet worden afgemaakt, maar denk ook eens aan de ruiter. Jaren getraind om een eenheid te worden met z'n paard, gebeurt er dit....


Ja túúrlijk is eventing paardonvriendelijk! Je ziet ze wel meteen wegracen en na een paar hindernissen kan je ze horen denken!

Kwijl WAAR IS DE VOLGENDE HINDERNIS!! Kwijl

Of worden ze soms gehersenspoeld?

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:47

Ik kan niet zeggen dat eventing paardonvriendelijk is, als een paard in de natuur op de vlucht gaat, springt hij ook natuurlijke hindernissen, vrijwillig, en als je ziet hoe enthousiast deze volbloedjes zijn,naar de hindernis toe bijna niet te houden en dat sommigen na de finish nog steeds met de oortjes naar voren, koppie opgericht, aan het racen zijn, dan lijkt dat verdacht veel op plezier in het werk.

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:21

Over and Over is jammergenoeg ingeslapen intussen Huilen

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:22

Elfie schreef:
Over and Over is jammergenoeg ingeslapen intussen Huilen

Hoe weet je dat?

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:34

stond net op de site dat de breuk tijdens de operatie er zo gecopliceerd uitzag dat werd besloten het paard niet uit de narcose te laten komen
Ik vind het wel heel veel tegenstrijdige berichten op 24 uur tijd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carika en 31 bezoekers