punten voor verzorging

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:13

Heb een keer een 10 gehad *LOL* , paar keer een negen en meestal had ik een acht. Maar ik deed er inderdaad ook heel veel voor (wassen, tuig poetsen enz.) En zo'n superwitte staart staan nou eenmaal supermooi bij een palomino... Kwijl
Denk inderdaad dat je met een schimmel, palomino etc sneller een heel hoog punt van scoren (m.i. ook terecht, vaak doe je er ook meer aan hem schoon te krijgen)
Wel balen als je een bruintje hebt en je wast telkens en je krijgt geen hoog punt, maar aan de andere kant hoef je wellicht die moeite er ook niet echt voor te doen en is borstelen genoeg...


Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:19

@ bealy: Inderdaad! Dan wil je zo graag net even vlammen op dat laatste puntje dat je zelf in de hand hebt, en dan denkt men over je geboenwaste, donkerbruine ruin: borstelen is vast wel genoeg...

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:48

Sommige mensen denken dat je met een zwarte weinig werk hebt, mag ik jullie even uit die droom helpen!! Als mijn paard elke dag zweet en ik spons haar niet af dan word ze dus grijs. Sokken die niet elke dag gewassen worden worden ook grijs.
Als mijn merrie hengstig is kan het wel eens op haar benen lekken, dat slaat dus ook wit/grijs uit. Dus ik was mijn paard altijd!

Meestal haal ik alleen maar 7-ens, van een jurylid (lijkt op Prins Willem-Alexander) krijg ik iedere keer een 8. En gisteren heb ik ook 2 8-en gehaald

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:57

Barb schreef:
Sommige mensen denken dat je met een zwarte weinig werk hebt, mag ik jullie even uit die droom helpen!! Als mijn paard elke dag zweet en ik spons haar niet af dan word ze dus grijs. Sokken die niet elke dag gewassen worden worden ook grijs.
Als mijn merrie hengstig is kan het wel eens op haar benen lekken, dat slaat dus ook wit/grijs uit. Dus ik was mijn paard altijd!

Meestal haal ik alleen maar 7-ens, van een jurylid (lijkt op Prins Willem-Alexander) krijg ik iedere keer een 8. En gisteren heb ik ook 2 8-en gehaald


Nee, ik besef me wel degelijk dat je met een zwarte veel werk hebt, zeker een gitzwarte, om dan de kleur 'echt' te houden.
Maar wat ik bedoel is dat ik vroeger op de club hoorde van mensen met een bruin paardje of een vosje dat ze hem dus lang niet altijd wasten voor een wedstrijd, terwijl ik dat dus zelf wel deed. Bij sommige paarden volstaat een borstelbeurt ook makkelijk (zeker inde winter als ze flink onder de deken zitten!) maar ik waste echt altijd om igg die staart en manen wit te krijgen.
Maar als je er wel veel aan doet met een zwarte ofzo is het best banketstaaf ja als je standaard een 7 krijgt. Een 8 is natuurlijk al wel heel oke hoor, ik bedoel 9-ens zijn al heel uitzonderlijk, er zijn niet veel juryleden die ze weggeven.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:06

Ik heb meestal gewoon een 7. en een keer een 8 gehaald. Ik was mijn pony eigenlijk nooit omdat ze op de wei staat en ik nergens de mogelijkheid heb om haar te wassen!!!

Ook afgelopen zaterdag had ik een 7, ondanks dat de bak ernaast één grote blubberzooi was en aman haar benen onder de modder zaten!
Ik (nou ja mijn groom of Kusia) vlecht Aman haar staart wel en manen in hengstenvlecht!!!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:20

bealy23 schreef:
Nee, ik besef me wel degelijk dat je met een zwarte veel werk hebt, zeker een gitzwarte, om dan de kleur 'echt' te houden.
Maar wat ik bedoel is dat ik vroeger op de club hoorde van mensen met een bruin paardje of een vosje dat ze hem dus lang niet altijd wasten voor een wedstrijd, terwijl ik dat dus zelf wel deed. Bij sommige paarden volstaat een borstelbeurt ook makkelijk (zeker inde winter als ze flink onder de deken zitten!) maar ik waste echt altijd om igg die staart en manen wit te krijgen.
Maar als je er wel veel aan doet met een zwarte ofzo is het best banketstaaflig ja als je standaard een 7 krijgt. Een 8 is natuurlijk al wel heel oke hoor, ik bedoel 9-ens zijn al heel uitzonderlijk, er zijn niet veel juryleden die ze weggeven.


Ik stofzuig dr eerst als ze echt stoffig is

It's not how many times you get thrown
It's how many times you get back on

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:30

Wij stofzuigen Prelude ook altijd eerst! Haha! En dan wassen, want een zwart paard (neigend naar blauwe glans) is idd erg bewerkelijk!

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:44

Op de wedstrijd waar deze foto is gemaakt had ik een 5 voor de verzorging Boos!

Afbeelding

Arme ik, ik was de dag van te voren de hele dag bezig geweest met wassen en poetsen Huilen

Waarschijnlijk had de jury een slechte dag, denk ik dan maar Clown

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:19

En vijf, belachelijk zeg! Boos!
Lijkt mij als je hem vlecht en je een net tenue aan hebt dat je dan sowieso al wel een 6 hebt.

@ Marrie, als de inrijdbak een blubberzooi is en je paard daardoor onder de modder zit, houdt de jury daar wel rekening mee, daar kan jij per slot van rekening niks aan doen Knipoog

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:32

ik heb een keer en 6 [of 7] gehad toen ik buiten losgereden had ik een enorme blubberbak..! de pony heeft nooit ijzers dus dat scheelt Lachen pony is zwart met wit, en de witte kant wat choco bruin geworden en mijn witte paardrijbroek ook! we zagen er echt niet uit en ik schaamde me dood!

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 07:15

ik snap best dat je er verzorgt uit moet zien enzo, maar eigelijk vind ik het een beetje onzin. imo moet je beoordeelt worden op je rijden enzo en is de verzorging vanzelf sprekent. maar imo ben je ook verzorgt als je paard, tuig en jijzelf schoonbent. daar heb je geen knotjes en dergelijke voor nodig.

en de punten zijn bij de jurys die ik heb gehad best oneerlijk. amber heeft best wel lange manen, knoten lukken niet en een hengstevlecht word ook niet echt mooi, evenals een matje. dus eerst was ik dik 2 uur bezig met vlechten en dan nog 1 uur met wassen voor een 7 of een 8. nu poets ik haar alleen, borstel door de start en manen en ik heb nog maar 1x een 6 gehaalt, andere keren gewoon 7 of 8. waarom dan al die moeite.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:54

Dat je de manen hoort in te vlechten is "logisch". Maar hoe zit het eigenlijk met de staart? Dat doe ik namelijk nooit (vind het persoonlijk ook niet mooi).

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:20

Een schimmel kopen, en dan met mooi weer starten, krijg je vaak een 9, maarrrr wanneer het regent en de bodem drassig is, en je paard meer zwart ziet dan wit, krijg je vaak een 6 voor verzorging.

Ik vind het raar als je alles tiptop in orde hebt, dat je dan geen 10 krijgt, en niet alleen met een schimmel, maar ook met een ander kleur paard...

:){

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:40

@ Maitu: misschien ligt het dan wel aan die kleur paard. Mijn donkerbruine Umar-met-roodbruine-neus zag er ook altijd vet spetterend uit. Voor sommige jury`s nog tgeen zeven waardig, echter...

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:48

ik heb meestal een 7 of een 8 kheb een keer een jury gehad die zei dat ik een mooie pony had haha had ik een 8 maar ik heb nog nooit hoger als een 8 gehad terwijl ik hem {bijna} altijd was staart en manen vlechten staart inspuiten met anti klit spullen poets ik altijd netjes en kleren altijd netjes en mun haren in een knot en wit parelnetje en ik heb nog nooit hoger als een 8 gehad misschien komt het omdat ik een standaard bruine pony met zwarte manen heb {maar met wel een lief koppie = een arabier) haha

Formidable (v. Apache) ZZ zwaar + 2

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 03:57

Ik heb meestal ook een 8 soms een 7. En ik heb wel een palo dus dag van tevoren wel wassen, en ook de witte voetjes
Wij zien dr iig altijd zo uit op wedstrijd: [HAW] Goldy en ik @ wedstrijd

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:38

Uums; gelukkig heeft Pietje alleen in de winter zo'n gele neus....en ik weet het Dressuur blijft zo subjectief als de neten!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:55

Ik heb ook meestal een 8. Ik heb nog nooit een 9 gehad.
Ik was mn zwarte paardje ook voor elke wedstrijd. Dan glanst ze super. Ook vlecht ik altijd(zowel manen als staart), en poets ik mn spullen n zorg voor witte rijbroek, dekje etc. en mn haren netjes in een knot. Bijpassende oorbellen (ja echt hoor +) ) en make-up.

Maarja soms denk ik ook wel van 'ach, ze zien het verschil van een wasbeurt waarschijnlijk toch niet' maarja ik vind het ook wel een goede voorbereiding om zo bezig te zijn voor een wedstrijd.

Ik vraag me wel eens af wat ik nog meer zou kunnen doen om een puntje hoger te scoren. (niet omdat daar een winstpunt vanaf zal hangen maar is toch leuk om een een 9 of 10 ofzo te halen voor zoiets toch?!)

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 09:19

make-up draag ik nooit en ik vind het ook onzin om dat voor een wedstrijd op te doen.

azrael

Berichten: 66
Geregistreerd: 21-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:55

Het is en blijft een jury sport, dus ook met dit punt. Mijn eerste wedstrijden heb ik heel erg mijn best gedaan om haar mooi te maken. Resulteerde meestal in een 8, en natuurlijk wanneer je echt heel erg je best hebt gedaan in een 7.
Ik heb een keer geen tijd gehad om meer te doen dan te vlechten. Moet je nagaan ze heeft 3 halve witte benen die echt niet wit waren. Haar staart was niet gewassen, maar ik kreeg een 9. Ik heb nl het geluk dat mijn paard een hele korte glimmende vacht heeft, en een hele dikke staart die er ongewassen ook mooi uit ziet.(want zie is ook heel mooi Pling ) Dus sindsdien steek ik er eigenlijk niet bijzonder veel tijd meer in. Dit betekent niet dat ze er niet nietjes bij loopt hoor, maar ik doe geen extra dingen en de 8ten blijven en ook her en der een 9. En daarom vind ik het zeer terecht dat paarden die moeilijker schoon te krijgen zijn een 10 krijgen. En als er mensen zijn die daar moeite mee hebben moeten ze zelf maar een schimmel kopen, dan kunnen ze poetsen.

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:41

Meestal heb ik wel een 8 op verzorging. Afgelopen vrijdag had ik een wedstrijd, ik had donderdag het hoofdstel en zadel helemaal uit elkaar gehaald en gepoets, alle 4 zijn beentjes gewassen (heeft 1 wit been) zijn staart gewassen en super goed gepoetst. Ook waren de knotjes mooi al zeg ik het zelf. Clown Maar goed wij vrijdag op wedstrijd. Het hoosde en het inrij terrein was best drekkerig. Apollo's benen waren dus niet meer schoon en we waren zeiknat. Tong uitsteken Ik had een 7 op verzorging. Vond ik ook wel best, want Apollo zag er niet meer super netjes uit. Toen sprak iik nog even met een clubgenootje die bij mij in de baan reed en we gingen even elkaars couponnen bekijken. Zie ik dat zij een 8 op verzorging heeft! Kijk, het maakt me helemaal niet zoveel uit wat voor cijfer ik op verzorging haal, maar ik vond dit toch wel vreemd, want haar pony was ook niet bepaald schoon meer. Tong uitsteken Maar goed, het blijven jury's. Haha!
Als ik 's ochtends al heel vroeg weg moet, doe ik ook geen make up, daar heb ik dan geen tijd meer voor. Tong uitsteken Als ik pas later op de ochtend hoef te rijden maak ik me wel altijd op, maar echt niet voor die jury!

~And all our moments, good and bad forever in my head~
~wish we could go back just once and laugh at things we said~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers