Eventing --> dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgiƫ

Eventing --> dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 18:17

Wat ik me afvraag Nerd ...

welk dressuurniveau wordt er gereden bij Eventing op Internationaal niveau?

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:43

SarahJ schreef:
Wat ik me afvraag Nerd ...

welk dressuurniveau wordt er gereden bij Eventing op Internationaal niveau?


www.horsesport.org

FEI proeven, ligt eraan hoeveel sterren en welke klasse je internationaal start en er is ook nog verschil tussen paarden en pony's

SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 18:59

Maar neem nu bijvoorbeeld de Olympische spelen.
Ik veronderstel dat iedereen toch dezelfde dressuurproef zal moeten rijden.
Welke niveau zullen de Olympsche ruiters rijden tijdens hun dressuurproef?

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:56

Zou RosanRosan dat niet weten?

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:06

Volgens mij zijn de Olympische Spelen op 3-sterren nivo en niet op 4 sterren, om zo de mindere goden ook een kans te geven....dus als het goed is niet zo zwaar als Badminton ed...

knolhupser
Berichten: 44
Geregistreerd: 20-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:39

De dressuurproeven zijn van heel wisselend niveau. Er moeten wel galopwissels worden gesprongen maar bijvoorbeeld weer geen oefeningen zoals travers. Daardoor is het niveau niet echt aantoonbaar.

Ik kan zo gauw de proeven niet vinden, want die link doet het niet op de sgw site. In iedergeval moeten de ruiters in galop binnenkomen. Maar van een super hoog niveau zijn de proeven niet.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 12:03

Eventingproeven zijn sowieso nauwelijks vergelijkbaar met 'normale' proeven. Het belangrijkste verschil is bij eventing IMO dat de dressuur niet als 'doel op zich' wordt beoordeeld, maar als 'onderdeel van het geheel'. In de proeven wordt dan ook de nadruk gelegd op eigenschappen en oefeningen die van nut zijn voor/samenhangen met de overige onderdelen van eventing.

Eventing is gebaseerd op veelzijdigheid, niet op het op Grand Prix-niveau kunnen presteren in alle drie de disciplines. Bij een triathlon wordt tenslotte ook geen hele marathon gelopen, maar een gedeelte daarvan. Op de Ironman na, maar dat is voor de allerallergrootste die-hards - en daar kun je er hooguit een of twee van per jaar lopen, voor de rest lopen die triatleten kortere/minder zware wedstrijden.

Ik dacht dat er iets over in het dressuurboekje stond of in de SGW-gids, maar ik kan het zo snel niet vinden. Volgens mij komt het uit een boek van Karin Donckers. Heb ook nog ergens een boek van Mark Todd liggen, misschien staat het daar wel in uitgelegd, zal eens kijken.