tips voor een extreem kijkerig wedstrijdpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Carol

Berichten: 40
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:07

Oh en nog iets voor iedereen, een tip dan een jury ziet het echt wel wanneer je er niks aan kan doen ja of nee. Ik heb heel vaak te horen gekregen, dat ze zien dat nick een moeilijk paard is, en ze stellen het altijd zeer op prijs als je het netjes probeert op te lossen!!!

M1+3!


xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:08

Zep schreef:
als ik heel eerlijk ben zou ik stoppen na 2 jaar proberen en je energie in een beter paard/combinatie stoppen.

Kan nl best zijn dat het bij jou vandaan komt en dat ie het met een ander wel doet.


dit vind ik echt helemaal nergens op slaan!!!! mijn paard is ook zon etterbak met de wedstrijden en vindt ook alles eng. maar je moet echt niet opgeven hoor!!!!!! want bij mij gaat het nu ook steeds stukken beter. ik zou nooit me paard wegdoen, omdat me wedstrijden niet lukken. het is niet leuk, dat snap ik ook wel, ik ben ook zo vaak huilend de ring uitgekomen, maar daarentegen: je paard moet natuurlijk ook veel leren, ik weet niet hoe oud die is en hoeveel wedstrijdervaring die heeft? mijn merrie is pas 6 en had niet eens wedstrijdervaring toen ik dr kocht met dr 4e. ik heb dr alles zelf moeten leren en ben er ook erg trots op wat ze nu allemaal voor me heeft gedaan. er komt vanzelf een tijd dat je thuiskomt met wp. en dat kan over een half jaar zijn, maar misschien doe je er ook nog wel 2 jaar over. dus meid, geef het niet op en blijf doorgaan!!!!
succes!!!!!!!!!!!!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Carol

Berichten: 40
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 23:08

Inderdaad, vindt ik ook nergens op slaan!!! Ik bedoel hoeveel ik ook met Nick heb moeten knocken, ik kom er wel gaat steeds beter!! Ik heb afgelopen weekend gereden en hij begint lekker voorwaarts te worden, weer twee winstpunten binnen! Nog een en ik mag de L2 in!! Geef het niet op! Het komt wel goed geef vertrouwen in je paard en jezelf!!!! Opgeven is never nooit een oplossing (Je heb natuurlijk altijd wel de ernstige gevallen) Maar toch!!!

M1+3!

Carol

Berichten: 40
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 23:08

Inderdaad, vindt ik ook nergens op slaan!!! Ik bedoel hoeveel ik ook met Nick heb moeten knocken, ik kom er wel gaat steeds beter!! Ik heb afgelopen weekend gereden en hij begint lekker voorwaarts te worden, weer twee winstpunten binnen! Nog een en ik mag de L2 in!! Geef het niet op! Het komt wel goed geef vertrouwen in je paard en jezelf!!!! Opgeven is never nooit een oplossing (Je heb natuurlijk altijd wel de ernstige gevallen) Maar toch!!!

M1+3!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 00:58

Ik rijd nog altijd wedstrijden voor mijn plezier, waarom zou je jaren achtereen blijven doormodderen met een paard waar het niet mee lukt? Daar worden zowel jij als je paard niet beter van!

Het is allemaal al moeilijk genoeg met een paard dat wel mee wil werken en gezond is, laat staan met eentje die niet kan en/of wil.

Na 2 jaar mag je van mij echt zeggen dat je al het redelijke geprobeerd hebt hoor!

Als je blijft rijden op een paard dat je niet past, gaat je rijden alleen maar achteruit

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:13

Hmm.. ben het niet helemaal met je eens Zep maar goed. Wat ik vaak doe is even inrijden, goed naar binnen stellen bij dingen die ze eng vinden, dan eraf en even iemand anders met haar laten stappen.. Hier wordt mijn pony heel rustig van, vooral omdat ik gespannen ben en degene met wie ze loopt niet.. Dat slaat op haar over!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:54

Ik vind dat Zep daar zeker een punt heeft, alleen is het niet iets dat iedereen graag wil horen.
En hoe meer je door blijft modderen hoe meer je jezelf er ook mee hebt.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:03

Ik ben het ook eens met Zep. Ik geloof niet in jarenlang grimmig doormodderen... Als het echt consistent niet lukt moet je OF jezelf aanpassen aan je paard en iets gaan zoeken wat wel lukt als combinatie, OF op zoek gaan naar een paard wat wel kan wat je ermee wilt. Ik vind het niet eerlijk tegenover een paard om jarenlang door te duwen in een activiteit die het paard niet ligt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Unicorn79 en 45 bezoekers