Geesink: ,,Corruptie nooit uit te bannen''

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Geesink: ,,Corruptie nooit uit te bannen''

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 17:18

Gepubliceerd op www.planet.nl zondag 08 augustus 2004

Citaat:
Geesink: ,,Corruptie nooit uit te bannen''
ATHENE (ANP) - Corruptie is nooit in zijn geheel uit te bannen, zelfs niet in de olympische wereld. Dat zegt Anton Geesink, Nederlands IOC-lid, in een reactie op de schorsing van de van fraude verdachte Bulgaar Ivan Slavkov.

,,We maken deel uit van een mega-onderneming. Daarin bevindt zich haast altijd wel een enkeling die fout handelt '', constateeert de voormalig judoka.

De leden van het Internationaal Olympisch Comité werden zaterdag op de hoogte gesteld van de maatregel, genomen door voorzitter Jacques Rogge. Geesink: ,,In onze gelederen heerst tegenwoordig in alle opzichten transparantie. Ik ben daar blij mee. Iedereen weet onmiddellijk waaraan hij toe is.''

Volgens Geesink kon Rogge weinig anders dan ingrijpen. ,,Dit soort zaken kan men nu eenmaal niet op zijn beloop laten. Ik ben geen deskundige op dit gebied, maar waarschijnlijk werken strenge sancties afschrikwekkend. Het is nu aan de ethische commissie om uit te zoeken wat er precies is gebeurd.''

BBC undercover

De BBC bracht het vermeende schandaal de afgelopen week aan het licht. Medewerkers van de Engelse omroep toonden undercover aan dat Slavkov bereid was voor veel geld de kandidatuur voor Londen 2012 te steunen.

Het IOC kwam eerder, rond de aanwijzing van Salt Lake City (2002), op een vergelijkbare wijze in opspraak. Geesink: ,,Het spreekt daarom voor zich dat iedereen hier erg geschrokken is. Dat geldt ook voor mij. Voorafgaande aan de IOC-sessie is er een wat bedrukte sfeer. Gelukkig echter maakt Rogge er geen schimmenspel van. Iedereen weet wat er aan de hand is. Dat schept in elk geval duidelijkheid.'' In Athene is Geesink onder meer voorzitter van de commissie die de gang van zaken rond de sportaccommodaties in de gaten houdt.



Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:03

Het hele ioc is corrupt.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:11

"De statuten & reglementen"........ haha, die Geesink. (Sorry, moet meteen denken aan z`n optreden in Kopspijkers.)