Welke wedstrijdkleren vinden jullie het mooist?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke wedstr.kleren vinden jullie het mooist?

Jasje(zwart/rood/blauw/groen etc.)
81 (92%)
trui
3 (3%)
blouse met bodywarmer
4 (4%)

Totaal aantal stemmen: 88


Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:52

Voor dressuur vind ik gewoon een zwart jasje het mooist. Daar hobbel ik zelf ook in rond Knipoog

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:55

Scum schreef:
Dat lijkt me niet zo handig. Daar overheen moet weer een bodyprotector. En dan zit die rits/knopen van de bodywarmer eronder. Liever een trui of t-shirt zonder kraag eraan. Gewoon eentje die heel gemakkekelijk zit. Tong uitsteken


Nou, ik zou de bodyprotector er eerder onder dragen. Moet geen probleem zijn als je een wat ruimere neemt, toch?

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:35

Sowieso Blauw jasje! Witte of creme rijbroek en plastron. Ik heb allebei.

zarko4life

Berichten: 73
Geregistreerd: 03-08-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:42

ik rijd zelf in een jasje maar dat is erg heet in de midden zomer maar als je met een rasje in de zomer rijd krijg je ook een zomer tinu.
dus dan is het niet erg!
ik vind een jasje ook het mooist! *LOL* Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:03

kimmy schreef:
Ik vind ponyruiters een bodywarmer / trui het mooist. Vooral op een parade is het een mooi gezicht een sliert van alerlei gekleurde truien en verschillende verenigingen!


Ik ben het helemaal met Kimmy eens. Alleen jammer dat je tegenwoordig vrijwel nergens meer parades ziet, alleen op kampioenschappen.

De ponyclub van Hellendoorn (in Twente) heeft al eeuwen een heel praktisch tenue: een donkerblauwe clubtrui en een zwarte rijbroek. Ik hoor wel eens van mensen dat ze het geen echt wedstrijdtenue vinden omdat die ruiters niet in een lichte rijbroek rijden, maar praktisch is het wel - en ik vind het nog stijlvol ook, die donkere kleuren!. Lachen

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:54

Ik vind een jasje heel mooi staan. Maar bij ponyruiters vind ik een trui of bodywarmer eigenlijk leuker. Bij onze plaatselijke ponyclub rijden de kinderen in een rode trui en dat vind ik erg leuk staan. 't Is ook lekker makkelijk als je er één zoekt, ze zijn vrij snel herkenbaar op een groot wedstrijdterrein! Haha!

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:14

GeJe schreef:
en wat vind je dan van een zwart krijtstreepjasje met zwarte fluweelkraag, titaniumkleurige knopen...? Witte rijbroek en zwarte laarzen, cap/hoed ook zwart.


foto, foto, foto, foto!!! Cheese!

lijkt me erg mooi. Is dat echt te verkrijgen? Dan wil ik het wel hebben. Moet nog een nieuw jasje hebben. Haha!

Zeker best wel duur? Geld, geld!

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:21

Karin schreef:
Ik ben het helemaal met Kimmy eens. Alleen jammer dat je tegenwoordig vrijwel nergens meer parades ziet, alleen op kampioenschappen.

De ponyclub van Hellendoorn (in Twente) heeft al eeuwen een heel praktisch tenue: een donkerblauwe clubtrui en een zwarte rijbroek. Ik hoor wel eens van mensen dat ze het geen echt wedstrijdtenue vinden omdat die ruiters niet in een lichte rijbroek rijden, maar praktisch is het wel - en ik vind het nog stijlvol ook, die donkere kleuren!. Lachen


Toen ik vroeger bij de ponyclub reed, reden alle verenigingen van onze kring met een trui *LOL* was altijd superleuk gezicht ja, en erg herkenbaar ook!! kan het zijn dat het ook weer een beetje heeft te maken met de vroegere KNF mentaliteit? de levade, prachtig: al die truien! Haha!
Nu moet ik wel zeggen dat mijn vroegere PC nu is overgestapt op jasje, na aandringen van...... juist ja, de ouders.... Scheve mond

(Bij wat oudere kinderen vind ik een jasje wel leuk hoor, maar bij een 8-jarige? nee, niet mijn smaak....)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:53

Hmm, ik reed ook bij een KNF-vereniging in Twente maar wij hadden toch echt jasjes. Er mocht dan nog wel een beige rijbroek bij i.p.v. wit, maar dat jasje, dat hoorde. Er was bij onze club een levendige handel in kinderjasjes, want je groeide er om het jaar uit. En ik wilde altijd bij de club in een buurdorp, want ondanks dat rood mijn kleur niet was, hadden ze daar wel erg gave knalrode truien. *LOL*

Bij de ponyclub in een ander buurdorp reden de jongere kids altijd met blauwe truien. Als je wat ouder was, dan mocht je een jasje. Volgens mij rijden ze daar inmiddels allemaal met jasjes, ik weet het eigenlijk niet want ik kom nauwelijks meer op ponyconcoursen...

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:13

ik vindt voor kids die truien ook wel erg leuk hoor!
En wel zo praktisch en betaalbaar!

Voor volwassenen uiteraard wel gewoon een jasje (en als ik dan heel eerlijk ben, vindt ik de kleuren van Deurne (dus een donkergroen jasje met een donker-beige/mokka-achtige rijbroek) prachtig. maar goed, gewoon zwart of blauw met wit of champagne is ook mooi!)

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 16:03

Karin schreef:
De ponyclub van Hellendoorn (in Twente) heeft al eeuwen een heel praktisch tenue: een donkerblauwe clubtrui en een zwarte rijbroek. Ik


zwart bij donkerblauw?

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 17:33

Ons clubtenue is een donkerblauwe trui, met reclame erop van DAF en het logo van de club. Ik heb er dan een dressuurblouse onder aan, en een witte broek. Ik heb ook een tijdje met een zwart jasje gestart, maar die zit niet meer lekker.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 17:35

Misser schreef:
zwart bij donkerblauw?


Yup. Zo zie je maar weer: smaken verschillen, ik vind het iig mooi.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 18:09

Ik heb trouwens bijna nooit in clubtrui gestart, bij ons mocht je kiezen en volgens mij was op m'n eerste manege een jasje verplicht vanaf de b. Maar dat weet ik niet meer zeker.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:42

Ik vind kleine kinderen in witte broeken en jasjes geen gezicht... doe ze maar lekker een club trui of -polo aan, of als het echt sjiek moet een blouse met nette bodywarmer.

Een jasje begint pas netjes te staan als je groot genoeg bent om 'm 'op te vullen' als het ware. Vanaf een jaar of 14 ofzo, dan staat het niet meer of je 'paardje speelt' maar vind ik het wel netjes staan. Maar laat die jonge kinderen maar lekker in wat makkelijkers rijden...

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:51

Een jasje

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:40

Vroegâh reden hier in de buurt maar twee ponyclubs in een jasje, de rest had allemaal truien. De jasjes gingen er trouwens vaak wel met de paradeprijs vandoor (doordat de instructeur er altijd ergens achter stond om de boel in het gareel te houden Schijnheilig ) En een ponyclub met 4 zwarten, 4 schimmels, 4 bruinen, 4 vossen en een palomino voorop toont ook wel erg mooi.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:41

Hmm... in mijn beleving was het hier altijd de ponyclub van Haarle die er met de paradeprijs vandoor ging. En die hadden donkerblauwe truien - als ik het me goed herinner. Haha!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 23:36

ik vind een jasje wel mooi staan.
opzich vind ik een blauw/creme combi mooi, maar dan vind ik zwarte laarzen niet er bij staan !
verder vind ik een rode trui erg mooi Lachen

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 23:46

Karin schreef:
Ik ben het helemaal met Kimmy eens. Alleen jammer dat je tegenwoordig vrijwel nergens meer parades ziet, alleen op kampioenschappen.


Zonde inderdaad dat dát afgeschaft is, of bijna niet meer doen. Ik heb wel heel graag een keer in een parade mee willen rijden. Helaas allemaal voor mijn tijd. Nu is iedereen veel individualistischer, punten en hoppa naar huis! Vroeger was het een uitje trok men er een hele dag voor uit. Paarden die het normaal vonden om een vaandel naast zich te hebben... Tja, vroegah...

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 23:56

vamp schreef:
ik vind een jasje wel mooi staan.
opzich vind ik een blauw/creme combi mooi, maar dan vind ik zwarte laarzen niet er bij staan !
verder vind ik een rode trui erg mooi Lachen


Dat valt toch wel mee Verward

Uiteindelijk zijn mijn zadel en hoofdstel ook zwart, dus eigenlijk is het een zwart/blauw/champagne en evt.koper outfit.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 00:08

Citaat:
Paarden die het normaal vonden om een vaandel naast zich te hebben... Tja, vroegah...


Mijn pony vond het niet normaal en elke keer was het weer een leuk spectakel om dat ding eraan te knopen, als ie eenmaal zat ging het wel en berustte ze er maar in.

Het was meer: 1 man pony vasthouden en hand voor het oog, 1 man vaandel aangeven en jezelf schrap zetten. Dan hand voor het oog weg en gaan met die banaan. (rodeoshowtje) na een minuutje was het goed en kon ik zonder problemen met 1 hand de parade rondsturen. Voordeel was dat als de zon erg straalde je nog een beetje in de schaduw kon zitten en met regen er een beetje onder kon schuilen. Haha!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 00:18

Nou gewoon een zwart jasje met witte rijbroek. Dan moet het jasje wel getailleerd zijn, en niet zo'n vormloze jasje zijn

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 00:21

Ik rijd zelf helemaal in het blauw, blauw jasje, cap, dekje, zweep...
Heb een schimmel!
Ik vind jasjes eigenlijk toch wel het mooist!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 00:23

Een rijrok heeft toch altijd wat extra's Lachen

En blauw vind ik persoonlijk mooier dan zwart.