Jury's en lesklanten vraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:44

CGJ12 schreef:
Dan kunnen Johan Hamminga, Christa Laarakkers en nog veel meer (sub)top trainers wel ophouden (met jureren of lesgeven)..............

Dat gaat mij echt te ver.
Hoe wil je trouwens AANTONEN dat iemand les krijgt van de ander?
Misschien was "gisteren" wel de laatste keer .................... weet jij veel? Knipoog
Maw het bewijs krijgt een protesterende ruiter volgens mij nooit rond. Zeker niet als de betrokkenen het glashard ontkennen (ik les een weekje niet bij hem.......... Haha!)



Beetje schizofreen CJG, toen Anky en Sjef via een handigheidje wat extra kaarten voor Athene ritselden was je het schoolvoorbeeld van integriteit en in dit voorbeeld niet.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:56

Het PER ONGELUK moeten jureren van een leerling (terwijl er op dat moment geen goed alternatief meer is) is iets HEEL ANDERS dan het expliciet met voorbedachte rade bevoordelen van mensen door die OPZETTELIJK in een paspoort te laten vermelden.

Dat heeft niks met schizofrenie te maken.
De jury moet handelen UIT OVERMACHT (en in het voordeel van alle ruiters).
Bij Sjef was er duidelijk géén sprake van overmacht maar het doelbewust gebruik maken van hiaten in de wetgeving (zijn goed recht, maar fatsoenlijk is bij mij anders)

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 15:05

Maar nu is de lijst bijna twee weken van te voren bekent ...

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:09

Wil je wel even reëel blijven? Knipoog

Veel lijsten zijn inderdaad twee weken van te voren bekend.
Maar weet jij dan ook al welke van de 12 L-ringen je krijgt?
En welke ruiters allemaal nog gaan bijschrijven?
en welke ruiters de komende week een leerling van je gaan worden, of juist met ruzie vertrekken?

Ik bedoel maar. Haha!

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:10

wat mij altijd opvalt is dat de wanneer de startlijsten ( meestal een week van te voren) bekend zijn, iedereen inzicht heeft in de deelnemers, maar zelden of nooit wordt de naam van de betreffende jury vermeld, althans dat is hier in de regio zo, zou de naam van de jury ook niet standaard genoteerd moeten worden op die startlijst, dan is er inzage voor iedereen: wie er rijd en wie er jureert. nu is de jury vaak "anoniem", totdat je in de ring komt.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:12

Ben ik eigenlijk ook wel voor.
Kunnen een aantal deelenemers meteen thuis blijven bij een bepaalde jury!
Oók goed voor het milieu.........

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:26

WWWiske schreef:
wat mij altijd opvalt is dat de wanneer de startlijsten ( meestal een week van te voren) bekend zijn, iedereen inzicht heeft in de deelnemers, maar zelden of nooit wordt de naam van de betreffende jury vermeld, althans dat is hier in de regio zo, zou de naam van de jury ook niet standaard genoteerd moeten worden op die startlijst, dan is er inzage voor iedereen: wie er rijd en wie er jureert. nu is de jury vaak "anoniem", totdat je in de ring komt.


Wij doen dat als vereniging heel bewust niet, soms moet je een jury wisselen: bv omdat hij/zij anders een eigen leerling jureert. En dan gaan er altijd mensen mopperen: maar in het boekje stond dat jury X zou komen, als ik geweten had dat het jury Y was, was ik niet gekomen etc etc........

Dus om een hoop gezeur te voorkomen maken wij niet bekend wie welke ring jureert. Natuurlijk weten wij dat zelf al wel, en sturen we ook ieder jurylid de startlijst van de ring die hij/zij gaat jureren.

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:29

CGJ12 schreef:
Ben ik eigenlijk ook wel voor.
Kunnen een aantal deelenemers meteen thuis blijven bij een bepaalde jury!
Oók goed voor het milieu.........



een heel goed idee, ik ben voor Haha!

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:52

ja goed, maar als je de jury niet vermeld, weten mensen ook niet dat ze wel eens bij hun instructeur zouden kunnen rijden, en als vereniging kan je toch ook nooit weten welke jury aan wie les geeft????? en als jury ben je natuurlijk altijd objectief Schijnheilig , dus waarom zou je bij het zien van de lijst aan het wedstrijd secretariaat melden dat er leerlingen van je meerijden? dan kan je als jury nooit meer jureren want je kent altijd wel iemand die in je ring mee rijdt ik ben van mening dat het veel transparanter zijn, voor iedereen overigens, als zowel naam van jury als van deelnemer voortijdig bekend zijn, incidenten kunnen zich altijd voor doen.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:04

... transparante dressuursport... wow Knipoog

Heel zelden krijg je tegelijk met je uitnodiging ook meteen te horen welke ring je moet jureren. In sommige gevallen staat er niet eens bij voor welke klasse je gemiddeld 3 uur in een snikhete auto gaat zitten.

... tanspirerende dressuursport bedoel je zeker?

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:09

Blind keuren en jureren is de oplossing. Maskers en pruiken genoeg bij de fopshoppen in het land.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:29

Welnee het kan veel simpeler.........

Alleen maar CGJ12-jury's aanstellen:
+ geen leerlingen
+ geen rijdende familie
+ absoluut geen vrienden.......

Wat wil je nog meer? Haha!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:32

Dat gaat dan hier in het Westen heel anders. Hier krijg ik keurig een startlijst met ringnummer, rubriek en de deelnemers.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:33

Fitzroy schreef:
Dat gaat dan hier in het Westen heel anders. Hier krijg ik keurig een startlijst met ringnummer, rubriek en de deelnemers.

Zeker ook nog gemaakt op een tekstverwerker???
Hier gaat het nog met de kroontjespen.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:34

Sterker nog ik krijg hem vaak per mail Tong uitsteken

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:37

WWWiske schreef:
ja goed, maar als je de jury niet vermeld, weten mensen ook niet dat ze wel eens bij hun instructeur zouden kunnen rijden, en als vereniging kan je toch ook nooit weten welke jury aan wie les geeft????? en als jury ben je natuurlijk altijd objectief Schijnheilig , dus waarom zou je bij het zien van de lijst aan het wedstrijd secretariaat melden dat er leerlingen van je meerijden?


Bij ons gebeurd het ook wel eens dat we een jury indelen in een ring waarin ook een leerling rijdt; dat melden die juryleden dan altijd netjes zodat we dat nog kunnen veranderen. (ze krijgen immers minstens een week van tevoren de startlijst van de te-jureren-ring te zien).

En als een jurylid besluit dat niet te melden vind ik dat de verantwoordelijkheid van het betreffende jurylid, en niet van de organiserende vereniging.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:41

CGJ12 schreef:
Zeker ook nog gemaakt op een tekstverwerker???
Hier gaat het nog met de kroontjespen.


Je vergeet te vermelden dat
als er een startlijst wordt meegestuurd dit ook nog met postduif gaat Haha!

Iemeel.... nee joh, dat doen ze bij mijn weten maar bij 1 vereniging hier in het noorden...

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:41

Nieuwe voorwaarde voor toelating jurycursus:
* niemand kennen die dressuur rijdt Haha!

CGJ12 schreef:
Hier gaat het nog met de kroontjespen.

>;) Zeg...
Dat gaat hier tegenwoordig met access.

Overigens komt het heel soms wel eens voor dat iemand (lees: een Z-ruiter) vraagt wie er jureert. "Oh, die en die, nou dan kom ik niet"

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:46

AnoeskaB schreef:
Overigens komt het heel soms wel eens voor dat iemand (lees: een Z-ruiter) vraagt wie er jureert. "Oh, die en die, nou dan kom ik niet"

HEEL sterk !!! Haha!
Waarom ook geheimzinnig doen hè?
Zo voorkom je lange gezichten op het concoursterrein.... OK dan!

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:46

GeJe schreef:
Je vergeet te vermelden dat
als er een startlijst wordt meegestuurd dit ook nog met postduif gaat Haha!

>;)
Onze buurman heeft postduiven: wil je de startlijst per postduif of per e-mail Tong uitsteken

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:49

Die postduif zal bij GeJe zelf vandaan moeten komen, anders weet ie het adres niet......... postduiven met GPS zie je alleen onder de IJssel.

Buggie
Berichten: 387
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:32

mijn moeder is ook jury....en als die een lesklant of een hele bekende (echt bekend) in de baan heeft dan zegt ze ook dat ze liever naar een andere baan wil te jureren...

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:20

een juryuitwisselingsprogramma dan maar of gezellig kwartetten, mag ik van jou groningen dan krijg jij van mij limburg.... weten we zeker dat we geen lesklanten in de baan krijgen Verward

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:28

Happens all the time...

Tja tis misschien niet zo eerlijk maar als je als jury een combinatie al 5 x in de ring gehad hebt ben je ook niet meer echt objectief, je hebt al een klein oordeel over zo iemand.

Met lesklanten net zo. Ik zou t gewoon doen hoor, probeer zo eerlijk mogelijk te punten. Het komt zo vaak voor. Ik ben ook weleens tweede gezet achter een meisje die altijd onder mij eindigde maar net die dag door haar instructrice en eigenaar van het paard gejureerd werd.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:19

CGJ12 schreef:
Welnee het kan veel simpeler.........

Alleen maar CGJ12-jury's aanstellen:
+ geen leerlingen
+ geen rijdende familie
+ absoluut geen vrienden.......

Wat wil je nog meer? Haha!


Je vergeet

+ geen verstand van dressuur Haha!

en daar zit het probleem.