Nieuwe proevenboekje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:10

GeJe schreef:
Ja, laten we een standaard afkortingslijstje gaan opstellen, zodat we daar in ieder geval een beetje uniformiteit in krijgen. Je kunt ook met codes gaan werken, maar dat is net weer een beetje te vergaand misschien... Maar dat kan weer wel als we allemaal met een laptop in de auto zitten. Gewoon een invulscherm met proefonderdelen en dan maar cijfers en codes inrammelen


Tja, als ze toch een nieuw proevenboekje aan het maken zijn kunnen ze vast wel een blaadje inruimen voor de verklaring van de uniforme codes of afkortingen! Lijkt me eigenlijk wel een heel erg mooi plan
Geen gepuzzel op slechte handschriften! En die codes ken je volgens mij binnen de kortste keren uit je hoofd OK dan!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:24

CGJ12 schreef:
Caissieres van de Aldi ........


Zeker al een tijdje niet meer bij Aldi geweest? Ze hebben nu ook gewoon van die beep-kassa's hoor.... ja, ook daar daalt het niveau Knipoog

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:26

Ik bedoel ook van die "ouwe"...........
Ik moet de ogen wel op de proef houden.........

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:29

Heb je gelijk in, maar over het algemeen zullen de codes wel een beetje standaard worden: OBs, MLb, NDAw, OZ, TF.... weet je ze al?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:35

iets over een buitenschouder, lengtebuiging, iets over een diagonaal, is nog een verrassing. Ik mis nog TWV, OgV en SH.

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:40

Niet diagonaal achterwaarts Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:00

Standaard lijstje CGJ12:

* NN = niet nageelijk
* VB = verbogen (in de sbw)
* BG = buiging, met name in de appn.
* NV = niet vierkant
* ND = niet diagonaals
* TH = tegen de hand
* LL = loodlijn bewaren

maar voorlopig hou ik het nog even bij de vertrouwde CGJ12-steno stijl.....

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 11:23

Leuk die codes maar wordt het dan niet nóg moeilijker om vrijwilligers te vinden voor het schrijven etc?
Ik laat mijn groom wel de videocamera naast het jurylid zetten. Kan hij/zij tijdens de proef het commentaar inspreken Haha!
Nu ik erover denk: mag dat eigenlijk? Juryleden, zouden jullie dat toestaan?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:31

Alleen in zeer specifiek gevallen.
Normaal maar even niet.

Niet omdat ik mijn mening niet durf te vertellen, maar meer omdat ik me dan moet inhouden om alleen fatsoenlijke dingen te zeggen.
Ik schijn nog wel eens wat lomp en bot over te komen namelijk (niemand begrijpt me............. ) Haha!:D:D

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 11:38

Tja nou ja, dan is het tenminste wel duidelijk wat je bedoeld Lachen
En wat zou voor jou een specifiek geval zijn?

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:07

cornelie schreef:
Juryleden, zouden jullie dat toestaan?


Nee, dat lijkt mij ook niet zo'n goed idee. Ik kan verbaal soms ook iets minder tactisch uit de hoek komen... Bloos

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:24

Van mij mag het, ik zal opletten wat ik zeg en proberen didactisch uit de bocht te komen... Scheelt mijn schrijver weer een hoop werk en kan heel verhelderend werken voor de ruiter.

Maar daarna ook niet zeuren of in discussie gaan, want dan schiet het niet op. Da's dus wel het voordeel van de briefjes.... ruiters hebben altijd een hoop te klagen en te z**ken, maar er zijn er maar weinig die na de rubriek naar je toe komen om wat te vragen. Pfff... gelukkig maar, want dan kan ik snel weer weg na 30 combinaties.

Sall

Berichten: 6716
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:26

*grinnik* dus alleen bij zgn 'dikhuid' deelnemers, is het toegestaan om jullie 'ongezouten' commentaar te horen! Haha!
Jureren jullie ook weleens in Noord holland? Ben wel benieuwd! Schijnheilig

Sall

Berichten: 6716
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:28

GeJe, ben geen zeurder of iemand die meteen in discussie gaat, ik moet altijd over een (flinke) drempel heen stappen om op een jurylid toe te stappen. Helaas is deze vaak alweer verdwenen voor ik eroverheen ben geklommen...

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:28

Nee, dat is mij nog nooit gevraagd... Almere Haven was het verst (maar dat was via-via).... is denk ik een beetje te duur voor de vereniging Haha!

En ook juryleden zijn maar gewoon mensen hoor, gewoon doen!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:46

GeJe schreef:
Maar daarna ook niet zeuren of in discussie gaan, want dan schiet het niet op. Da's dus wel het voordeel van de briefjes.... ruiters hebben altijd een hoop te klagen en te z**ken, .

Daar dacht ik ook al aan,

Maarre....... als ik een schrijver aangewezen krijg, brieft die alle informatie in 90% van de gevallen tóch al door aan de diverse ruiters (ondanks de zwijgplicht).
En die bellen je dan een dag later op..............

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 13:04

Maar toch, ik zou dat tzt best eens willen. Gewoon maar eens de stoute schoenen aantrekken en het dan ter plekke aan de jury vragen?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:06

cornelie schreef:
Gewoon maar eens de stoute schoenen aantrekken en het dan ter plekke aan de jury vragen?


Dat kon vroeger op NKB-wedstrijden, en ook in Ammerzoden heb ik gemerkt... waardoor alles gigantisch uitliep en menig deelnemer minstens 1/2 uur te lang op het paard zat Boos!

Sall

Berichten: 6716
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:08

Als het zover is, zal ik idd proberen 'iets' voortvarender te zijn. Ik vind dat toch altijd heel interessant, en de keren dat ik een jurylid sprak (al moet ik zeggen dat het bijna alleen is voorgekomen op de Almelose ruiterdagen, omdat daar het jurylid, tijd had ingecalculeerd om kort wat commentaar/tips te geven als je uit de ring kwam, ik weet dat het normaal gesproken niet de bedoeling is. Weet ook niet of ze het daar tegenwoordig nog steeds doen.)

Sall

Berichten: 6716
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:09

Missouri schreef:
Dat kon vroeger op NKB-wedstrijden, en ook in Ammerzoden heb ik gemerkt... waardoor alles gigantisch uitliep en menig deelnemer minstens 1/2 uur te lang op het paard zat Boos!

Dat is idd heel vervelend, daarom is het handiger om te wachten als de rubriek is afgelopen.
Maar vaak weet ik niet, wie nou mijn jurylid was (ben slecht in namen/gezichten en ben gedurende de proef zeer geconcentreed op mezelf en me paard)

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:05

Geen commentaar geven aan de auto... Ik prober juist zo snel mogelijk achter elkaar te starten. Zijn we allemaal eerder klaar. Op het briefje staat toch mijn naam (?) Op die manier weet je wie jouw proef beoordeeld heeft. Kwestie van even vragen bij het secreatariaat wie-wie is en dan even vragen. Of na afloop van de proef alvast aangeven dat je graag na afloop van de rubriek de proef zou willen bepreken... ben ik alvast voorbereid Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:17

GeJe schreef:
[......] Of na afloop van de proef alvast aangeven dat je graag na afloop van de rubriek de proef zou willen bepreken... ben ik alvast voorbereid Haha!

Whahahahaha
Haha!:D:D

Sall

Berichten: 6716
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:32

*grinnik* Haha!

lindaB
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:02

Ach we kunnen tegen iedereen blijven schoppen (schrijfsters met spelfouten, juryleden die "nooit" eerlijk jureren) maar vaak is het zo dat deze mensen voor niets of voor een zeer laag tarief hun vrije dag opofferen om ons een plezier te doen. Als het pijpenstelen regent, 10 graden vriest, of in de barre zon 30 graden is; ze zijn er wel.
Ga inderdaad eens naar een jury toe wanneer je vragen hebt, velen van hen zijn enthousiast om het je even uit te leggen. Ikzelf ben ook eens naar een jury toe gegaan, toen ik vond dat het zeer oprecht en goed gejureerd was (en nee dat was niet omdat ik gewonnen had). Daar doen zij het immers voor (het zijn idd ook maar mensen), zij willen graag het kaf van het koren scheiden en echte goede combinaties waarvan zijzelf genieten, goede punten geven. Dat kan men zeer waarderen als niet iedereen altijd achter de rug om alleen maar zit af te kraken, maar ook eens recht in het gezicht de positieve dingen benadrukt. Zo blijft de motivatie er bij juryleden ook, want waar zijn we immers als dressuurruiters zonder jury!?
Er zal altijd wel eens wat minder gejureerd worden, maar vaak is het zo als je over de eerste teleurstelling heen bent, en je later de coupon nog eens naleest bij het kijken van je video. Dat er weldegelijk dingen in zitten waarvan je kan en moet leren, die je eigenlijk in eerste instantie niet wilde erkennen! (het was toch de jury die het fout had ) Denk hier maar eens over na

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:22

GeJe schreef:
..... na afloop van de rubriek de proef zou willen bepreken... ben ik alvast voorbereid Haha!


Knipoog Ja, zo kun je het ook zien.... maar 't was eerlijk waar een tiepfoutje Schijnheilig