Nieuwe proevenboekje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:20

Ehm... Ik koop af en toe wel gewoon een nieuw boekje...

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:21

Weer een voordeel van oud-NBVR wedstrijden: daar wordt altijd voor een extra protocol gezorgd voor de jury zodat je je boekje nooit nodig hebt Knipoog

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:27

ja, maar dat geldt dus alleen voor de juryleden. Het was trouwens de bedoeling dat dit proticollensysteem voor alle wedstrijden zou gelden. Heb ze ooit een paar jaar geleden wel eens gebruikt, maar hier heb je tegenwoordig alleen maar die kleine rot papiertjes.
En wat is er nu op tegen om de proeven weer eens te veranderen? Kunnen ze gelijk een betere versie van het proevenboekje maken, eentje die niet uit elkaar valt na een regenbui!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:33

Fitzroy schreef:
Weer een voordeel van oud-NBVR wedstrijden: daar wordt altijd voor een extra protocol gezorgd voor de jury zodat je je boekje nooit nodig hebt Knipoog

Vooral erg fijn als de jury een protocol krijgt met een fout, het protocol niet controleert, zijn boekje niet raadpleegt, maar vervolgens ruzie maakt met de ruiter die de proef uit het hoofd rijdt en geen fout heeft gemaakt...

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:44

Toch vind ik die grote NBVR / ZZGP protocollen een verademing!!!
Voor de schrijvers helemaal top.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:59

Nou, ik vind die roze coupon blaadjes ook een drama. Alleen al vanwege het nagaan op welk punt je nu commentaar krijgt.

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:05

Tyrza schreef:
Nou, ik vind die roze coupon blaadjes ook een drama. Alleen al vanwege het nagaan op welk punt je nu commentaar krijgt.


Ligt vaak meer aan de schrijvers dan aan de coupon Knipoog

Maar idd, wat grotere papierformaten kunnen voor meer duidelijkheid zorgen. En daarnaast een verplichte schoonschrijfcursus voor schrijvers Tong uitsteken

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:14

CGJ12 schreef:
Toch vind ik die grote NBVR / ZZGP protocollen een verademing!!!
Voor de schrijvers helemaal top.

En je kan dingen veel makkelijker duidelijk maken, door bv. onderstrepen.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:15

yokie schreef:
daarnaast een verplichte schoonschrijfcursus voor schrijvers Tong uitsteken


Sommige schrijfsters zijn volgens mij helemaal niet verder gekomen dan groep 3. "paart stop te aprupt" triest....

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:23

Gelukkig zijn ze hier in de buurt bijna allemaal overgestapt op het oude NBVR systeem, ook de oud KNF verenigingen en als schrijfster ben ik wel blij met die grote vellen hoor, ik schrijf niet zo klein en het wordt dan zo'n gepruts op zo'n klein roze papiertje.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:35

Bettine schreef:
En je kan dingen veel makkelijker duidelijk maken, door bv. onderstrepen.

ZZGP ervaring zo te zien......... Knipoog

zarko4life

Berichten: 73
Geregistreerd: 03-08-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:07

hey
jah ik heb er wel wat over gehoord maar ik weet het niet zeker!!
dussss!!

DOEI
GROETJUUHS EN KUSJES MELISSA

EN HOEFJUHS ZARKO!!!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:50

Tyrza schreef:
Nou, ik vind die roze coupon blaadjes ook een drama. Alleen al vanwege het nagaan op welk punt je nu commentaar krijgt.


.... als je al commentaar krijgt Haha!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:51

yokie schreef:
.... En daarnaast een verplichte schoonschrijfcursus voor schrijvers Tong uitsteken


Knipoog Zal 't aan Arjen doorgeven Yokie!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:53

GeJe schreef:
;) Zal 't aan Arjen doorgeven Yokie!


Mag mezelf dan ook aangesproken voelen hoor Schijnheilig

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:58

Ik vond het als schrijfster helemaal top die extra protocollen dat gepiel op een coupon en zeker bij het ZZGP zijn ze ruim van opzet.
Maar ik ben benieuwd naar de evt nieuwe proeven.

Dominque

Berichten: 436
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:48

Ik vind die coupons maar afzetterij... 2 euro voor zo´n rotblaadje! DAt kan ik zelf echt goedkoper uitprinten. Maargoed.. ik ben benieuwd wanneer de knhs ook de coupons gaat vervangen door computers.

Ontopic. Dat vorige boekje was ongeveer 6 jaar?! En ik vond het maar rottig (ik was toen voorleesmiep) liet je dat ding vallen... alles weer kapot, blaadjes overal, maar de huidige boekjes houden het lang vol (en wij gebruiken ze zeer intensief ook in regen Knipoog ) maar wij hebben ze dan ook met van dat plastic spul gekaft en het is ook zo makkelijk dat ze buigen, kun je ze tenminste in je broekzak ofzo stoppen.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:00

yokie schreef:
En daarnaast een verplichte schoonschrijfcursus voor schrijvers Tong uitsteken


Laat ze dan gelijk een cursus "optellen" doen...
Ik doe dat nu vaak maar zelf, dat gaat een stuk sneller.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:01

en spelling............... en afkorten..........

*schouderbinnenwaarts is ook zoooooo'n lang woord. SBW voldoet ook prima.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:26

Ja, laten we een standaard afkortingslijstje gaan opstellen, zodat we daar in ieder geval een beetje uniformiteit in krijgen. Je kunt ook met codes gaan werken, maar dat is net weer een beetje te vergaand misschien... Maar dat kan weer wel als we allemaal met een laptop in de auto zitten. Gewoon een invulscherm met proefonderdelen en dan maar cijfers en codes inrammelen

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 19:01

Ik denk dat over een jaar of 5 de laptop wel ingevoerd zal worden. Die startcoupons zijn hopeloos ouderwets. (Maar wel het melkkoetje van de KNHS).

Wat een werk zou het schelen als alles digitaal geregeld zou worden: aanmelden per e-mail, geen 1000 coupons op volgorde leggen en allemaal voorzien van ring- en startnummer, punten direct na de proef bekend, niet alle coupons nog een keertje natellen, geen ex-equo gezoek en de KNHS kan op de personeelskosten bezuinigen omdat ze dan niet meer al die winstpunten handmatig hoeven in te voeren.

Maar dan moeten al die schrijvers dus wel een typecursus krijgen ipv een schoonschrijfcursus Haha!

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 19:32

Alweer een nieuwe boekje?!? Het houd ook nooit op. Nou ja als het boekje beter word dan wat het boekje wat er nu is: graag!!

Inderdaad AnoeskaB als ze het zo doen hebben ze er zelf ook nog voordeel van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:33

Dat is weer een voordeel van wedstrijdrijden in Zweden, gewoon grote protocollen Haha!

Het word hier door de rekenkamer op zo'n telmachine nageteld en dat blaadje hechten ze aan je protocol.

de jury's staan hier allemaal bij het binnenkomen, de mensen rijden de proeven uit het hoofd, de middellijnen worden gewalst... Misschien zoek ik gewoon de betere (grotere) wedstrijden uit, maar je voelt je hier als ruiter wel gewaardeerd Haha! (ze hebben er wat minder dan in NL, dus ze moeten wel Knipoog )

Dominque

Berichten: 436
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 02:24

AnoeskaB schreef:
Ik denk dat over een jaar of 5 de laptop wel ingevoerd zal worden. Die startcoupons zijn hopeloos ouderwets. (Maar wel het melkkoetje van de KNHS).
Wat een werk zou het schelen als alles digitaal geregeld zou worden: aanmelden per e-mail, geen 1000 coupons op volgorde leggen en allemaal voorzien van ring- en startnummer, punten direct na de proef bekend, niet alle coupons nog een keertje natellen, geen ex-equo gezoek en de KNHS kan op de personeelskosten bezuinigen omdat ze dan niet meer al die winstpunten handmatig hoeven in te voeren.


Hehe ik moet ook altijd die coupons op volgorde leggen etc Schijnheilig maar gelukkig gaan onze uitslagen via computer naar een groot scherm in de tent dus de uitslagenlijsten worden op ons concours automatisch bijgewerkt *LOL* lang leve de it-ers die ons CH helpen! En veel mensen schrijven bij ons al in via e-mail, staat het gelijk zwart op wit kan je zelf een bepaalde tijd achter de computer gaan zitten en alles invullen, wel zo rustig, startlijsten op internet kan iedereen tegenwoordig ook wel vinden Pling !

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 08:29

GeJe schreef:
Ja, laten we een standaard afkortingslijstje gaan opstellen, zodat we daar in ieder geval een beetje uniformiteit in krijgen. Je kunt ook met codes gaan werken, maar dat is net weer een beetje te vergaand misschien...

Caissieres van de Aldi ........