Provinciale kampioenschappen.... provinciale jury?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Provinciale kampioenschappen.... provinciale jury?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 11:10

Haha! Omdat het topic... "wie doet er mee in drenthe..." een beetje off-topic ging, toch even een topic (tjeee....) wat "men" daar nu van vindt?

Is dat alleen in Drenthe zo, of jureren Zuid Hollandse jury's ook gewoon op de kamopienschappen voor Zuid Holland?


Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:13

Overal hetzelfde lied, Geje.
In NH zaten NH juryleden en op startlijst van ZH zag ik al ZH-juryleden.

Of het veel uitmaakt weet ik niet. Ik woon officieel in ZH maar jureer meer in NH. Dus zijn er daar meer bekendere combinaties voor mij dan in ZH.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:17

Het schijnt (het schijnt) dat er plannen zijn om een schifting te maken in de IZ lijst om daar in ieder geval een "kopgroep" uit te halen die bevoegd is de prov / nat. kampioenschappen te mogen punten.
Dit dan als aanvulling / voorloper op de NVDR lijst.

Als een dergelijke lijst nu ook gaat zorgen voor een iets betere verdeling van die jurys zou het toch een nette oplossing zijn.
Al helemaal als de jury's voor die lokale kampioenschappen landelijk worden toegewezen.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:33

Als dat zou gebeuren

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:39

Ik vind dat er op een provinciaal kampioenschap alleen juryleden uit een andere provincie mogen zitten. Maar dan krijg je waarschijnlijk nog bekende juryleden, als Drent rijd ik ook in Groningen en Overijssel. Van mij mogen ze de juryleden voor de Drentse uit Gelderland halen.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:43

vind ik ook.
Aan de kosten mag het niet liggen.

Voor mij mogen ze de prijzenschaal terugbrengen naar NUL euro, en alleen wat Sjerpen en Bekers uitreiken.
Van het uitgespaarde geld kun je de jurys wel iets verder weg betrekken.......

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:45

Afgelopen weekend waren in Groningen de ponykampioenschappen (paarden volgende week).
Hier zaten ook Groningse juryleden, ook een aantal uit Drenthe maargoed of je nu uit het noorden van Drenthe komt of ergens uit een heel andere hoek van Groningenn, dat maakt natuurlijk (qua afstand en qua kans dat jury de combinaties vaker heeft gejureerd) ook niet veel uit.

Gelukkig zitten er bij alle ringen minimaal 2 juryleden te jureren, dat scheelt dan weer.
Van mij mogen de juryleden op de kampioenschappen ook wel van verder weg komen Lachen !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:48

Afgelopen winter zaten er in Exloo DRIE jury's uit ................. EXLOO......... #$%#$$@#@#$ Boos!

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:49

Tja, rijd je in Wanroy, zit er nog een Drent in het hokje... Knipoog

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:51

En werkt het nog niet eens in je voordeel........ Haha!

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:56

Nee, dat was nog het ergste... Huilen
Nee, flauwe kul!

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:01

GeJe deed al de juiste uitspraak door te stellen niet in eigen provincie te gaan jureren.
Die houding hanteer ik al langer.

Als we nu gewoon de jury's die het WEL doen er nu gewoon PERSOONLIJK op gaan aanspreken (en dat doe ik echt) verbetert het vanzelf........ hoop ik

Hetzelfde geldt voor jury's die ELK jaar weer in dezelfde buurprovincie gaan punten.
Ik doe daar niet aan mee. Zelf heb ik geweigerd in een bepaalde provincie te komen punten omdat ik daar al 2x recent geweest ben ..........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:03

Ik dacht ook altijd dat dat de regel was? Of is dat langzaam aan verwaterd?

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 12:37

CGJ12 schreef:
Als we nu gewoon de jury's die het WEL doen er nu gewoon PERSOONLIJK op gaan aanspreken (en dat doe ik echt) verbetert het vanzelf........ hoop ik


.... moet je wel eerst met een grote bijl dat bord voor hun kop weghakken Haha!

Zouden ze het "normaal" vinden om hun eigen provincie te beoordelen? Ik ga er dan maar van uit dat de meesten (al valt het clubje kampioens-jury's) wel op 2 handen te tellen Knipoog wel objectief kunnen punten.

Ook ik zit regelmatig in Groningen en kan daar dus mensen tegenkomen in de ring die ik vorige week ook al in Sleen heb gezien.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:43

Jij straks in Groningen op C en ik bij H, GeJe ??? Haha!:D:D

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 12:44

Strak plan... of wil jij liever bij C... ? Knipoog

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:46

Doe jij dat maar.
Ben je gelijk verantwoordelijk voor alle "formaliteiten".......

Kan ik eindelijk ook eens de punten geven die ik altijd al wilde, maar eigenlijk nooit durfde..... Knipoog

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:46

GeJe, welke klasse heb je gejureerd in Sleen?

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 12:50

Heb M2 gejureerd.... als de meeste combinaties mee willen doen met de kampioenschappen mogen ze nog wel ff hard aan het trainen gaan

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 12:53

CGJ12 schreef:
Doe jij dat maar.
Ben je gelijk verantwoordelijk voor alle "formaliteiten".......


Ja, dat dacht ik al

Nou, over dat paspoortgedoe zijn wij het in ieder geval ook al eens... Missschien dat we de 10 combinaties in het uur nu gaan halen... Moet de ringmeester ze wel met harde hand naar de juiste baan sturen... en geen drie rondjes om de baan heen eerst....

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:56

Ik bedoel eigenlijk de andere formaliteiten.......
* het juist aanrekenen van vergissingen (ook tot 20 tellen etc)
* harnachementsovertredingen in de gaten houden
* gelijk op andere merkwaardigheden inspringen die normaal NOOIT voorkomen....
* het ALLERLAATSTE reglement dus tot op de komma uit je kop kennen.

Da's officieel allemaal ter verantwoording van de jury bij C......... die komt ogen tekort.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:05

GeJe schreef:
Heb M2 gejureerd.... als de meeste combinaties mee willen doen met de kampioenschappen mogen ze nog wel ff hard aan het trainen gaan



Maar toch vind ik dat dit vaak ook zo is in andere klasses! Er gaan soms mensen door waarvan je je afvraagt hoe dit kan!

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:13

GeJe schreef:
Heb M2 gejureerd.... als de meeste combinaties mee willen doen met de kampioenschappen mogen ze nog wel ff hard aan het trainen gaan


Ach, je hebt toch nog twaalf combinaties winstpunten gegeven (van de dertig combinaties). Heb ik toch nog wel veel slechter gezien.

Ik ben zelf in de M2 wel eens eerste geworden met 155 punten Schijnheilig

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:16

Kitty schreef:
Ach, je hebt toch nog twaalf combinaties winstpunten gegeven (van de dertig combinaties). Heb ik toch nog wel veel slechter gezien.

Ik ben zelf in de M2 wel eens eerste geworden met 155 punten Schijnheilig

Niks "gegeven" denk ik........... afgedwongen door de ruiters........ !

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 17:00

CGJ12 schreef:
Niks "gegeven" denk ik........... afgedwongen door de ruiters........ !


Ik geef alleen mijn visitekaartje Haha!

Winstpunten moeten verdiend worden. Tja, of afdwingen door goed te rijden... en dan hoeft niet alles super netjes te gaan, gewoon lekker vooruit, aanleuning in orde.... dan kun je best een keertwending wat verknallen of een onzuivere pas in de uitgestrekte draf maken hoor!

En wat het reglement betreft: dat wordt dus nog even hard studeren Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flubberboot, Freyr en 41 bezoekers