Paard met stress van keuring of wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Paard met stress van keuring of wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 16:08

Hallo,

Vroeg me af of jullie dat ook hebben, paard na een keuring of wedstrijd die chagarijniger dan normaal. Wat doen jullie er aan?


Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:33

Bedoel je de dag erna? Of meteen erna?

Mijn paard wordt al we terugkomen van concours lekker verwend. Eerst de benen afspuiten, daarna nog even borstelen en dan met hooi of een beetje stro in de stal. De volgende dag niet rijden en weer een beetje verwennen.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:45

Mijn paard is ook nogal eens gestressed als ik terug kom van wedstrijd. Hij is niet chagerijnig, maar erg fris. Ik laat hem tegenwoordig ook gelijk nog even los in de bak als ik terug kom. Je moest is weten wat een bokkensprongen hij dan nog maakt na een hele dag wedstrijden
Als ik dit niet doe en ik wil de volgende dag rijden, dan is hij gewoon niet te rijden en helemaal opgefokt. Maar als hij eenmaal is losgeweest is het probleem opgelost.
Natuurlijk doe ik hem daarna even lekker afspuiten en nog een keer goed poetsen voor hij naar stal mag. En zo snel mogelijk de vlechtjes eruit halen, want daar gaat hij heel raar mee doen. Ik kan hem gerust een dag van tevoren invlechten, maar na mijn wedstrijd moet ik ze er gelijk uithalen. Hij wordt dan boos op zijn vlechtjes en gaat wilt lopen schudden en bokken en steigeren in zijn stal. Zo snel ik de vlechten eruit heb is hij gelijk rustig. Verward Denk dat hij jeuk krijgt van het zweet tussen zijn manen ofzo Verward

Maar verder is mijn paardje vrij normaal *LOL* Haha!

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 13:59

Ik weet niet wat er met dr aan de hand is, ze is chagarijnig en doet raar tijdens de training, valt mijn vrend aan tijdens het longeren. Allemaal sinds de keuring...

Ze heeft na de keuring(ze was doodop!) 2 dagen vrij gehad, lekker alleen maar op de wei geweest. Maandag moest ze aan het werk en madame vertikte het! Daarna is ze een week kreupel geweest...

Nu hebben we haar weer opgepakt, wel zoveel mogelijk variaties in het werk, maar het valt nog steeds niet mee...

Misschien is ze hengstig, maar ook die symptomen heb ik niet kunnen vinden...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers

cron