Het starten van een wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Het starten van een wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 20:05

Als julliie wedstrijden rijden, starten jullie dan liever als 1 van de eerste of liever aan het einde. Verward Vinden jullie dat iets uit maakt of niet. Bij ons op stal staat iemand die vind dat het wel iets uitmaakt, als je als 1 van de laatste start maak je meer kans zegt ze. Wat vinden jullie?

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:37

Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt, maar wel iets, ligt ook aan de tegenstanders.
Als je bijv. een hele sterke tegenstander hebt kan je beter voor diegene starten, aangezien jij minder goed overkomt als die hele goede combi voor jou start.

Als eerste starten vinden de meeste onplezierig, maar ook dat hoeft geen nadeel te zijn. Als jij bijv. L2 rijdt en je moet als eerste starten, maar de jury heeft net als laatste een M1 proef gezien die echt bagger was, dan heb je kans dat ze jou (nette) L2 proef meer waarderen.

Zo zie je maar, het is meer afhankelijk van je tegenstanders Knipoog

Kiregh

Berichten: 2
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:54

Ik ben het met Cinzano eens, maar dit geldt alleen voor de dressuur.
Ikzelf start met springen en het maakt mij nooit uit op welke plaats ik start.

Het voordeel is dat als je wedstrijd 's ochtends is en je moet als eerste kan je wat langer uitslapen Knipoog

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:00

Kiregh schreef:
Ik ben het met Cinzano eens, maar dit geldt alleen voor de dressuur.



Klopt, is bedoelde het ook voor de dressuur, was voor mij vanzelfsprekend omdat ik zelf dressuur rij, sorry Haha! Tong uitsteken

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:24

op zich maakt het niet uit.
Maar alvaro kan niet in de trailer dus start ik het liefst als laatste zodat ik niet lang hoef te wachten op de prijsuitreiking.

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 21:41

Zelf vind ik het ook niet uitmaken. Maar als je paard niet in de trailer kan staan is het idd wel fijn als je als 1 van de laatste moet.

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 21:42

Maar sommige mensen willen ook als 1 van de eerste of laatste omdat ze vinden dat dat meer uitmaakt voor de punten. Je hebt dan volgens hun hogere punten.