Met een pony tussen de paarden starten?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:00

Nou ik ben over 2 jaartjes 18 en ik zou graag door willen gaan met wedstrijden, dan zal ik ook tussen de paarden te komen zitten met mijn D ponytje.. ik doe dan springen, maar zijn er problemen als je in een parcour niet uit komt, met de passen ?

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:33

Ik start ook gewoon tussen de paarden met mijn NRPS ponytje hoor.. IId mensen staan je raar aan te kijken als je aankomt.. Ik heb het toevallig laatst in Oostzaan meegemaakt en gereden, iedereen kijken waar je je nu in godsnaam mee durft te vertonen.. En dan in de prijzen rijden 2x 1ste met dikke winstpunten... Ha ha en maar lachen.. Fresco, pas maar op anders rij ik je zo voorbij... hi hi

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 13:41

Ik vindt dat als jij gewoon je proeven netjes rijdt en je pony netjes kan laten verruimen en sluiten, kun je makkelijk met winst bij de paarden starten.
Wel vindt ik belangrijk dat de combinatie wel oogt.

Als je trouwens 15 ben zou ik ook nog lekker bij de pony's blijven rijden.
Veel gezelliger en niet zoveel haat en nijd tussen elkaar!

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 21:36

Nou, eerlijk is eerlijk, je hebt een super beesie, James..
En het is natuurlijk een plaatje om te zien.
Maar... voor dat je mij voorbij bent.... grapje!
Als het zo door gaat kom ik je wel tegen in 't Z! succes!

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:49

hey !!

ik ga ook in 2005 met mijn d-pony van 1.47 bij de paarden starten, ik vind het gewoon een uitdaging!! veel succes! groetjes roelinda en bonny

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:41

Heel herkenbaar! Bij mij is het alweer een tijdje geleden toen ik 18 werd (1978 Knipoog ) maar ik wilde mijn pony absoluut niet kwijt en ben ook overgestapt naar de paarden. Ik ben 1.65m en mijn pony was ongeveer 1.47 (ConnemaraxArabier) dus dat paste prima. Ik kreeg destijds heel verschillende reacties, het maakte veel verschil bij welke bond ik reed (ik ben van de NKB later overgegaan naar de NBVR) en welk jurylid er zat. Enkele reacties:
- Ik kom losrijden bij de finale van de regionale kampioenschappen (heel trots dat ik door de selectie was gekomen), zegt grote vent op groot paard: deze bak is voor de wedstrijdruiters hoor, niet voor de ponyspelen! Toch leuk als je dan later ontdekt dat hij 17e werd en ik 5e....
- Jurylid: "Als je een mooi groot paard hebt en je komt recht binnen, heb je al de helft van de punten." Mijn reactie: dan hoef ik bij U niet meer te starten; recht binnenkomen lukt best maar ik kan hem niet groter maken. Later bij de nabespreking waarbij ik toelichting vroeg op een aantal punten zei hij dat ik eigenlijk toch wel wat hoger had mogen zitten (zo'n lijst met alleen vijfjes en zesjes).
- Maar ook: 1e prijs met winstpunten terwijl iemand vraagt hoe dat mogelijk is met zo'n gewone pony terwijl haar dochter met de nieuwe aankoop van fl 10.000,- 12e werd? Veel,oefenen en goe dnaar je instructeur luisteren! Haha! Of 1e in de M1 en 3e in de M2, beide met winstpunten en lovend artikel in de uitslagen van de regionale krant!
Tegenwoordig rijden er volgens mij steeds meer pony's bij de paarden, zeker met E-pony's. Als je lekker rijdt met je pony en je past erop, gewoon doen dus! Je rijdt tenslotte voor je plezier.

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:16

fresco schreef:
Nou, eerlijk is eerlijk, je hebt een super beesie, James..
En het is natuurlijk een plaatje om te zien.
Maar... voor dat je mij voorbij bent.... grapje!
Als het zo door gaat kom ik je wel tegen in 't Z! succes!



Ach ja als je een NRPS verslaving heb dan is alles in je stamboom aantrekkelijk.. Maar Thanx Fresco en jouw knolletjes zijn ook niet om voorbij te lopen hoor... Maar ik zie je in t Z (hahaha) maar jij maakt wel weer een super voorsprong he meteen het M in...

Nou Girly en Whisper zet em op zondag..