Super wedstrijd, debuut kur, Haike weer gestart na

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Super wedstrijd, debuut kur, Haike weer gestart na

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 18:34

Gisteren was het bij ons weer TBF, een concours van onze club. Op deze wedstijd zou ik met Haike na een jaar blessuretijd weer voor de eerste keer starten, in de M1. Met Oki startte ik ook M1, en moest dus tegen tegen Haike. Ook had ik met Oki mijn debuut in de kur op muziek (klasse L).

Vrijdag Haike en Oki gewassen en gevlochten. 2 pony's nemen iets meer tijd in beslag dan 1 en omdat ons mam hoofd horeca was, was zij al op het concoursterrein waardoor ik alleen was.

Zaterdag: Als eerste oki nog een gepoetst, toen Haike gepoetst en gezadelt en met de trailer naar het concours. Daar aangekomen meteen begonnen met losrijden omdat ze al een jaar niet meer op vreemd terrein was geweest, was de eerst die erop zat! Met losrijden was Haike nog best druk en stak af en toe haar hoofd recht omhoog. Een kwartier voordat ik de ring inmoest begon ze echter beter te lopen, alleen de galop was nog wat vliegwerk.
Toen mocht ik de ring in, het begin ging best goed, ze viel af en toe door mijn binnenbeen heen maar dat viel niet op, schouderbinnenwaarts was gewoon goed. In de stap vertoonde ze neiging in de telgang te vallen, gelukkig kon ik haar iets meer voorwaarst rijden waardoor dat niet gebeurde, mijn middenstap ging hierdoor wel minder duidelijk. En toen de galop, ik moest aanspringen op G en was vooraf best bang dat ik ongeveer in de auto zou belanden, maar het ging goed. Linksom en rechtsom sprong ze zonder problemen keurig beheerst aan en ook de rest van de galop ging goed. Na mijn proef was ik echt heel erg blij, mijn eerst wedstrijd met Haike was super gegaan!! Mijn punten zouden niks meer uitmaken, ik was tevreden, en de dierenarts die haar vorig jaar had willen laten inslapen heeft geen gelijk gekregen.

Toen snel naar huis, Oki halen. Omdat Oki nog niet buiten was geweest, was ze behoorlijk druk tijdens het inrijden. Tijdens de middendraf sprong ze steeds in de galop en linksom kreeg ik niet erg veel buiging. In mijn proef had ik haar lekker voorwaarts gereden, de middendraf lukte nu wel en ook de buiging was iets beter (maar nog niet goed). Ook bij Oki was ik tevreden over mijn proef.

Na mijn proef nog snel een clubgenootje gelezen terwijl iemand anders Oki vasthield. Ik was van plan Oki even bij de trailer te zetten met zadel omdat ik na een krap uurtje weer kur op muziek had. Maar terwijl ik terug liep naar de trailer hoorde ik dat de kur 3 kwartier later begon dus ik had nog tijd genoeg.

Ik moest weer losrijden voor mijn kur, ook nu mislukte de middendraf. Toen mochten de L-combinaties even bakverkennen, voor iedereen was het de eerste keer en daarom mochten wij de pony's vast een paar keer langs de boxen en bloemen rijden terwijl de omroeper wat aan het vertellen was. Toen ging nummer 1 de ring in, ik was nummer 2.
Toen mocht ik beginnen, Oki liep lekker en het begin ging dan ook goed, ook nu was de middendraf geen probleem. Alleen in mijn galop wilde ik vhv, voor X een overgang naar de draf en na X weer naar de galop maken, dat mislukte omdat Oki door probeerde te lopen, en ik haar vervolgens iets te veel opving waardoor ik enkele pasen stapte. Ook had ik iets te snel gereden waardoor mijn muziek niet precies uitkwam, maar dit was niet zo heel erg. Na mij kwam er een clubgenootje in de L-kur, zij reed technisch heel erg goed.

Na de L-kur, kwamen de Z-kuren (hier reed Ellen mee). Hierna was de uitslag die te pony was. Het meisje wat 3de was geworden had 61,25%, mijn clubgenootje was 2de met 68, 25% en ik was 1ste met 69,75%!! Ik had een bos bloemen gewonnen, een sjabrakje (veelzijdigheid, heb alleen dressuurzadel), een heel grote beker en natuurlijk een oranje rozet. Ik sprak later de jury nog, hij zei dat ik verdiend en duidelijk gewonnen had, alleen dat ik er rekening mee moest houden dat galopwissels nog niet toegestaan waren Knipoog . Ik had voor mijn middendraf trouwens 8-en en voor mijn halsstrekken zelfs een 9! Bloos!

Ondertussen waren ook de punten van de dresuuur bekend, ik had met Haike en Oki beide 159 punten, dus een wp. Hiermee was ik 4de geworden, van de 12 en had dus net geen prijs. Maar voor Haike weer voor het eerst sinds een jaar op concours en Oki als ponytje die vorig jaar nog groen was, ben ik heel erg tevreden!!!!

Ben met Haike nu M1+9 en met Oki M1+3

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:39

Wat goed zeg! Gefeliciteerd met al je punten en prijzen Haha!
Ga zo door zou ik zeggen Tong uitsteken

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:41

Toppie, gefeliciteerd OK dan!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:45

Zo echt heel goed gedaan hoor.
Klinkt als een drukke, maar wel een leuke dag!