wedstrijden....help??? travers?? appileren??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:19

Ik heb aardig wat offtopic berichten verwijderd. Graag nu ontopic blijven.

KirstenG, natuurlijk mag je al deze vragen op bokt stellen, daar is bokt voor en veel bokkers zijn ook bereid om deze vragen te beantwoorden.
Maar heb je misschien ook een goede instructrice? Die kan natuurlijk ook veel van je vragen beantwoorden en je misschien wel het beste advies geven.
Zoals welke vereniging en het oefenen van de proeven. Zij kan hierbij natuurlijk nog nuttige tips geven.

Overigens als het dan zover is dat je ook echt op wedstrijd gaat is het altijd handig om iemand mee te nemen die al wat meer ervaring heeft. Hij/zij kan je dan helpen met het aanmelden, terreinverkennen, inrijden en natuurlijk de proef zelf Lachen


Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 12:47

euhm wat houd dat in allemaal ontopic, offtopic Verward

9-12-15 - ღ Time stood still <3

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:57

Offtopic zijn berichten die niets met de vraag te maken hebben. Ontopic zijn dus de berichten die WEL met jou vraag te maken hebben Lachen
Die zin was dus niet voor jou bedoeld, maar wel voor de mensen die offtopic gingen.

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 13:00

oh oke ik snap het! anders word het meer een chatbox, maar jah om even op dat probleem terug te komen, ik heb dus een verzorgpaard, waar ik zo ook weer heenga, maar ik wil gewoon wat emer doen zonder teveel hulp van anderen! ik wil het liefst zelf de dingen uitvinden, ik bedoel ik ben 16 en ik ben niet zon kapitaalkrachtig persoon! en hier vlakbij vraagt iemand 16,5 euro voor een half uur! en ik vind dat persoonlijk erg veel geld! ik kan toch ook best zelf wat dingen uitvinden? of denk je van niet?

9-12-15 - ღ Time stood still <3

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 15:26

Ik ben van mening dat goed les een hoop waard is. Je kan overwegen om 1 kee rin de 2 weken een half uurtje te lessen. Dan kost het je 8 euro in de week en dat is nog wel te doen lijkt mij.

Paardrijden kan je niet van papier of een forum leren. Dat moet je ervaren en dat kan je alleen door correct les.

Heel veel succes met het maken van en keuze!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 12:06

voor veel mensen is 8 euro best te doen, dat snap ik, maar voor mij is nog steeds heel erg veel, mijn vriend zei dat ik niet zo moest zeuren en het gewoon moest doen, maar jah hij heeft net ff een iets dikker salarisje per maand, en ik moet ook nog benzine rekenen, om naar me paardje toe te gaan, en dan bedoel ik op de scooter! dus het word wat lastiger, maar goed, ik weet neit of iemand nog andere mogelijkheden weet? Verward

9-12-15 - ღ Time stood still <3

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:12

KirstenG schreef:
voor veel mensen is 8 euro best te doen, dat snap ik, maar voor mij is nog steeds heel erg veel, mijn vriend zei dat ik niet zo moest zeuren en het gewoon moest doen, maar jah hij heeft net ff een iets dikker salarisje per maand, en ik moet ook nog benzine rekenen, om naar me paardje toe te gaan, en dan bedoel ik op de scooter! dus het word wat lastiger, maar goed, ik weet neit of iemand nog andere mogelijkheden weet? Verward

Je hebt het ook over wedstrijden etc. weet je wel wat dat allemaal kost. Ik wil je niet ontmoedigen maar ga eerst lekker rijden en maak je om die wedstrijden niet zo druk. Kijk goed naar betere ruiters, kost niks en ook daar kan je wat van opsteken. Succes

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 12:15

nou wat kost dat allemaal dan? je moet je inschrijven maar heb je overal verschillende kosten voor dan? weet iemand dan hoeveel zon grapje kost?

9-12-15 - ღ Time stood still <3

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:19

KirstenG schreef:
nou wat kost dat allemaal dan? je moet je inschrijven maar heb je overal verschillende kosten voor dan? weet iemand dan hoeveel zon grapje kost?


Je moet blij zijn als je een proefje kan rijden voor 8 euro.
Dan nog het vervoer, startkaart, etcetcetc. Een lesje kan er dan echt wel vanaf hoor Haha!

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 12:20

nee echt? en een startkaart dan, vervoer moet te regelen zijn via via, zonder ksoten, maar wat is de etc.etc.???? sorry maar ik heb echt nergens verstand van op dit gebied! weet echt niet hoe dit wereldje in mekaar zit

9-12-15 - ღ Time stood still <3

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:24

De etc etc bestaat ook uit startcoupons (voor prijzen even kijken bij www.knhs.nl), aan te schaffen tenue, evt hoefijzers en stoten, lidmaatschap van een vereniging...

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:26

Lidmaatschap vereniging, startkaart KNHS, startcoupons, paard chippen( als dat nog niet gedaan is), startgeld op de wedstrijd, wedstrijdkleding.

http://www.galgolovefoundation.nl
http://www.charmeur.info
Theeleuter :9k

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:26

Hmm was te laat... sorry

http://www.galgolovefoundation.nl
http://www.charmeur.info
Theeleuter :9k

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:32

Reken maar op een paar 100 euro per seizoen.( 300 minstens)
Lidmaatschap rijvereniging( incl. lessen) tussen de 200 en 450( wilde gok)
Vervoer naar de wedstrijden, auto, trailer diesel etc. ( heb je al bedacht hoe je er anders kunt komen?)
Kosten paspoort, chip, hoefsmid, inentingen, lidmaatschap KNHS en bij pony's ook nog meten.( allemaal verplicht)
Witte rijbroek, jasje of clubtrui, plastron, laarzen.
Inschrijfgeld: per proef 5 tot 10,00 euro. (per proefje, dus vaak op een wedstrijd maal 2)
Per wedstrijd ben je dus al minstens 2 x lesgeld kwijt.
Als je serieus wedstrijden wilt rijden maar je kunt geen lessen betalen kun je het echt schudden. Dit is niet om je te ontmoedigen maar je moet reëel blijven, als je €8,00 voor een les te duur vindt kan je gewoon niet op wedstrijd want dat is dan onbetaalbaar.

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 12:39

nou eigenlijk is het €16,50 per les, per half uur, dus ik vind het duur tis geen €8,-! maar goed, ik had niet gedacht dat er zoveel bij kwam kijken, maar ik moet gewoon bij de B beginnen kost het dan ook al zo gigantisch veel geld? nou ik denk dat ik het dan zoieso wel kan schudden, want zon kapitaalkrachtig persoon ben ik niet!! gaat het ook zo bij spring en endurance wedstrijden???

9-12-15 - ღ Time stood still <3

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:56

De meeste kosten blijven gewoon staan, bij springen moet je ook nog denken aan peesbeschermers e.d. maar die zijn niet zo duur. Endurance doe je niet alleen, daar heb je een heel team nodig om je onderweg te hulp te staan en van water etc. te voorzien.
Het is inderdaag allemaal erg duur en daarom gaan er ook bijna geen "kinderen" op wedstrijd waarvan hun ouders geen feeling met paarden hebben( auto en trailer). Je moet er heel wat voor laten, b.v. uitgaan wanneer je maar wilt, of onbehoorlijk shoppen. Geld kun je maar 1 keer uitgeven, als je echt wedstrijden wilt rijden dan moet je er gewoon voor gaan en spaarzaam leven.
Nog 1 tip: bij jou in de buurt is de Zilvia's hoeve natuurlijk DE aangewezen plek om te rijden. Ze organiseren ook wedstrijden( geen vervoer nodig) en onderlinge wedstrijden. Misschien kun je voor jezelf kiezen en over je bezwaren heen stappen. Ga er gewoon eens heen op een clubavond en bekijk de lessen. Wie weet valt het allemaal wel mee.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:19

idd,een "nderlinge " wedstrijd lijkt me voor jou een heel leuk begin!
dan kun je eens kijken ,wat het nou allemaal inhoud!
en dan ben je alleen je startgeld kwijt,nog geen startkaart/coupons etc.

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:04

Tsja, paardensport kost verschrikkelijk veel geld. Zelfs in de B.
Ik zou als ik jou was gewoon lekker die lessen nemen, doe het anders eens in de 2 weken, dan kost het minder en rij een keer een onderlinge. Dan kom je toch verder door de lessen en kun je het geleerde in de praktijk brengen op een onderlinge.

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 14:40

Haha! echt bedankt voor de reacties, maar zilfia's hoeve is niet tha place to be, omdat ik daar op manege paarden heb gereden, en daar niet een goed gevoel bij heb. ieder zijn eigen mening daarover denk ik! en ik heb wel eens onderlinge wedstrijden gereden, maar datw as dan meer manege paarden en dat soort dingen! en ik heb even gevraagd hoeveel het allemaal kost met startkaart enzo bij een vereniging, en de vaste lasten startkaart coupons en lidmaatschap kwamen uit op €101,50 per jaar. Maar ik moet dan ook nog denken aan de proefjes en aan wedstrijdkleding, maar ik moet eerst maar eens gaansparen voor lessen! want ik heb wel begrepen dat je zonder lessen niet zo ver komt!

9-12-15 - ღ Time stood still <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers