Opmerkingen op je protocollen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:33

Ik had met Image vaak erop staan: meer impuls! later werd dat (door veel trainen) wel minder, maar eerst stond dat er echt bijna standaard op. En ook stond er in het begin vaak iets over het niet stil houden van mijn onderbenen. Maar later was het commentaar steeds meer wisselend. Het bleef altijd wel een feit dat de cijfer omhoog schoten als de galop voorbij was Knipoog (dus even galopje voor je de ring ingaat)

verder vind ik het altijd erg fijn als erveel commentaar gegeven wordt. Heb je weer iets om mee te werken. Vooral ook omdat Image in de proef soms anders liep dan tijdens het trainen

azrael

Berichten: 66
Geregistreerd: 21-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:40

Ik begin een beetje het idee te krijgen dat wanneer ik veel commentaar krijg ook veel punten scoor Verward . Ik ben dit jaar met wedstrijden gestart en had altijd wp en ook opbouwende commentaar. Hoe meer commentaar hoe beter. Totdat op een gegeven moment mijn lieve tutje bedacht dat springen leuker was en over de voorstang van de trailer sprong. De 3 wedstrijden daarna kreeg ik 144, 150, 150, 153, 155 en 159 punten de enige coupon waar commentaar op stond was die van 159. Dan baal je echt en je begint ontzettend aan jezelf te twijfelen. o ja bij die van 144 stond alleen bij halthouden: staat scheef. Het meest frapante was dit allemaal oudere mannen waren die jureerde behalve die van 159. Twee week geleden heb ik weer een wedstrijd gereden en toen kreeg ik gelukkig weer twee coupons terug vol met commentaar: 159 en 165 punten. Nu weten we weer waar we aan moeten werken. En nog veel leuker dit waren winstpunt 9 en 10. En mijn angst voor oudere mannen als jury is ook weg want daar had ik deze keer 165 van gekregen.

azrael

Berichten: 66
Geregistreerd: 21-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:41

dus met andere woorden geef mij maar veel commentaar

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:44

Ik starte een keer een proefje op Cerutti.
Cerutti word alleen uitgebracht in het springen.

Ik erop met springzadel, beugels kort Haha! Maar hij liep fijn en ontspannen zn proefje. Ik werd eerste, maar onderaan stond:

"Wil mevrouw de springruiter zich de volgende keer aanpassen aan de dicipline?"

Haha!

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:48

Evy schreef:
Overgang draf-galop vaak tegen de hand Schijnheilig en de overgang middengalop-arbeidsgalop beter laten zien...


Dat probleem heb ik ook Haha! Soms is ze wel tegen de hand met de overgang draf naar galop, maar het word al beter. In het begin had ik vooral ook wel es commentaar op de overgangen van middengalop en arbeidsgalop. Is nu ook beter alleen moet ze nu meer sprong krijgen met de galop en met middengalop meer verruimen. Verder heb ik voor de middendraf en wijken meestal wel een 7 of 8.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 17:35

Middendraf moet ruimer.
Dat is standaard, daar heeft mijn pony gewoon veel moeite mee, maar het is stukker beter geworden, laatst had ik er een 7 voor Haha! en het komt nu wat vaker voor dat ik een 5/6 ervoor krijg.
Een ander zwak punt was wijken, maar inmiddels gaat dat goed, had er laatst 8en voor en een compliment bijgeschreven.
Dat vind ik toch wel de mooiste overwinningen, dat je toch goed gaat scoren om punten die eerst altijd fout gingen.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:15

Miss_Petit schreef:

"Wil mevrouw de springruiter zich de volgende keer aanpassen aan de dicipline?"



Geweldig ik hou wel van die juryleden die dit soort commentaar op je coupon neer zetten *LOL*

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:11

Middendraf altijd 'meer' oid, net als bij hals strekken. Dat laatste doet ie thuis super, maar op wedstrijd?... En soms staat erbij dat de pony de gehele proef nageeflijk moet lopen, dat weet ik zelf ook. Thuis doet ie het ook wel, maar op wedstrijd wil het nog niet echt lukken. Lachen

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:56

Rij met wat meer flair. Stond op mijn protocol terwijl we in een heftige regenbui reden. Haha moest er wel om lachen.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:02

Ik heb regelmatig dezelfde dingen op mn coupons staan, aan sommige dingen kan ik werken maar andere dingen zullen altijd moeilijk blijven met Splash (Draver). Dingen die ik vaak te horen krijg:
- Meer sprong in galop of viertakt
- Meer, bij de middendraf
- Hals moet lager bij halsstrekken
- Naast A-C lijn

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:12

gelukkig staat erbij mij nooit elke wedstrijd het zelfde op, kan wel eens voorkomen, maar het is nou niet zo dat ik mijn coupon als het ware al van te voren in kan vullen, waar ik nog wel commentaar op krijg, is vaak meer op de hoefslag blijven, en niet af en toe de ring uit gaan Haha! Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:17

kimmy schreef:
Geweldig ik hou wel van die juryleden die dit soort commentaar op je coupon neer zetten *LOL*


Haha idd vind ik ook wel leuk.

Van een kennis ging een paard echt helemaal staken (stijgerern/ bokken/ achteruit lopen en met het hoofd omhoog lopen (tracker kwam voorbij) stond er op de coupon: paard is ietsje tegen de hand *LOL* Nou wel 2 ietsjes.

En in Tolbert een keer iemand die uit de ring sprong en bij dat punt stond er een 7 met commentaar: paard kan leuk springen Haha!

En nogiemand die niet toe was aan de L en ging wijken. Nou mss 1 of 2 pasjes. Stond er op het coupon: Amazone is erg zuinig.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:48

En dan: 19 keer een 5 geven en als enige commentaar: wel 5 passen!
Da's heel stimulerend als je voor de 2e keer een proef rijdt met een nieuwe pony( wel Z2)

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 20:32

toen ik net begon in de B was het loopt scheef in de galop, handen niet te breed en neus naar kniehoogte tijdens halstrekken. Dat heb ik er allemaal vanaf gekregen.. waar ik met een 4 voor begon heb ik nu 7ens voor Haha! veel oefenen want pas in de L2 heb ik mijn 7ens voor het halstrekken gehaald. Nu heb ik alleen nog af en toe onregelmatig in de middendraf.. maar daar ben ik hard mee bezig, het gaat zoiezo beter als ik doorzit en toch heb ik af en toe 7ens maar ook wel eens een 4.. nog goed oefenen dus..!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:28

Als ik dat allemaal zo lees, zijn de meesten niet tevreden over het commentaar. Nu hebben we meestal maar de beschikking over die ienie-mini briefjes, waar al genoeg op gekriebeld moet worden. Vaak wordt er alleen een constatering opgeschreven. Je kunt niet verwachten dat de jury (als 'ie er al verstand van heeft...) didactisch commentaar gaat geven. De één vindt dit, terwijl je het van de ander juist zo moet doen....
Schiet dus niet op. Gebruik het commentaar om thuis met je instructeur te oefenen en te verbeteren. (zie verhaal van spohie_kurk).

En anders kun je altijd na de proef nog even aan de jury doorgeven dat je na afloop graag wat commentaar wilt hebben...

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:57

Veel dingen die ik eigenlijk WEL op het protocol zou willen plaatsen zet ik daar toch maar NIET neer uit diezelfde didactische overwegingen.......... Knipoog
Dan kan ik er soms beter niks bijzetten.........

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:08

Ik start zaterdag pas voor de 3e keer l1. maar ik denk dat ze er op gaan schrijven dat ik meer middengalop moet tonen. (dat stond iig op 2 coupons) Dus zaterdag ga ik risico nemen, en een flinke middengalop laten zien....


In de B had ik een keer een coupon met helemaal geen commentaar erop.. daar heb je eigenlijk niet veel aan.

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:48

Wat ik met m'n eigen paard heel vaak terugvind op m'n protocol is niet negatief, maar juist positief. Ik heb namelijk voor het halsstrekken vrijwel altijd een 7 of een 8, met daarbij het commentaar: 'goed!' of 'netjes'.

Verder verschilt het commentaar nogal eens.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:01

Da's de nieuwe trend... een beetje zzgp-achtig als ik het goed begrijp: juist de goede dingen benadrukken. Op zich wel opbeurend voor de meeste ruiters dus!

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:34

[quote="GeJe"]Gebruik het commentaar om thuis met je instructeur te oefenen en te verbeteren. quote]

Dat werkt heel goed. Ik loop van afloop altijd met mijn boekje in de hand mijn hele proef door met het commentaar. Mijn instructeur zit hier dan ook meestal bij. Zo weet ik op welke punten ik moet letten en waar ik aan kan werken. Ik heb het liefst mijn hele coupon volgekladderd..

Ook bewaar ik mijn coupons in een map zodat ik kan zien of er punten van mijn lijstje afgaan of dat iets steeds terug komt.. en waar ik dus nog hard aan moet werken.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:38

Ben het helemaal met je eens, eerst punten kijken en dan boekje erbij en controleren. Bij zo'n jury als hierboven aangehaald is door mij, haal ik het liefst mijn geld terug! Zijn daar nog regels voor?

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:42

Effy schreef:
Wat ik met m'n eigen paard heel vaak terugvind op m'n protocol is niet negatief, maar juist positief. Ik heb namelijk voor het halsstrekken vrijwel altijd een 7 of een 8, met daarbij het commentaar: 'goed!' of 'netjes'.

Verder verschilt het commentaar nogal eens.


Daar heb je ook zo lekker veel aan Verward
Als je een 8 krijgt dan snap je zelf ook wel dat het netjes is..
Dan zouden ze er voor de volledigheid bij moeten zetten WAAROM het zo netjes is.. maar daarvoor is de ruimte weer te klein.. Scheve mond
Ik heb liever dat ze erbij zetten wat er niet goed was en waarom dat niet goed was.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:56

Bij mij staat er standaard op: onregelmatig in de stap-onderdelen.

Matador heeft een hanentred aan 1 achterbeen. vandaar......

Ach ja, zoiets weet je dan vantevoren en dus kan ik mij er niet druk over maken.

Al heb ik één keer meegemaakt dat er geen opmerking bij het betreffende onderdeel stond, maar gewoon een 3 voor de zuiverheid van de gangen was gegeven. Op zich vond ik dat wel meer fair dan ieder onderdeel apart bestraffen. Ik bedoel: een hanentred is niet een rijtechnische fout ofzo, het is het paard dat het doet.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:59

kimmy schreef:
Geweldig ik hou wel van die juryleden die dit soort commentaar op je coupon neer zetten *LOL*


Ik kon niet lachen toen er op mijn protocol (jaaaaren geleden) stond:

"leuke combinatie, mooi paard met uitstraling. Jammer alleen van de dikke kont van de amazone".

Verdrietig

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:05

Was Geje zeker met die zak over zijn hoofd!