Volgens da niet meer berijdbaar..17 juli eerste wedstrijd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Volgens da niet meer berijdbaar..17 juli eerste wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-05 17:02

Misschien dat sommige van jullie het hebben mee gekregen dat mijn paard volgens de dieren arts nooit meer bereden zou kunnen worden (alleen stap ritje aan lange teugel)

Hij had volgens de da een verschoven nek wervel en dat zou door het rijden komen, echter had hij er na 3 dagen al geen last meer van en heeft hij waarschijnlijk gewoon vast gelegen in stal als hij echt verschoven zou zijn zou hij er wel langer pijn aan hebben. Na 2 weken ben ik er op gegaan het bos in, wezen stappen, hij was ontzettend heet en wilde graag draven dus klein stukje gedraaft. Paar dagen later half uur in de bak gereden maar toen was hij nog heel stijf, weekje extra rust gegeven en nu loopt hij weer op zijn oude niveau(b klaar) hij voelt zich helemaal goed en wil graag weer werken hij is in totaal een klein half jaar onder het zadel.

17 juli hebben we wedstrijd bij ons op stal, voor mij dus de ideale gelegen heid om het met breit te gaan proberen. Ben benieuwd hoe het zal gaan Haha!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 21-06-05 07:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo in titel


Le0nie

Berichten: 1052
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: Dronten

Re: Volgens da niet meer bereidbaar..17 juli eerste wedstrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 17:07

Hm apart dat de DA het fout had, was het wel een erkende? Maja hier in de poleder is ook een foute, die heeft pony af en goedgekeurd terwijl er niets van klopte, hij zegt af en toe ook dat ponys chronisch ziek zijn terwijl een andere da ervoor zorgt dat hij weer geneest... Veel succe met julie eerste wedstrijd Knipoog

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Volgens da niet meer bereidbaar..17 juli eerste wedstrij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-05 17:14

Het is wel gewoon een goede dierenarts (voor andere dingen dan blijkt achteraf) maar ja ze hadden het idd fout Haha! gelukkig Ik doe het nu heel rustig aan maar hij komt overal zelf mee, de eerste keer liep die met zn hoofd in de lucht en de 2e keer liep hij al weer netjes rond terwijl ik amper wat vroeg. Ik wilde eigenlijk nog niet galoperen maar daar dacht hij anders over, hij galopeerde uit zich zelf aan, dus ff lekker paar rondjes gegalopeert en hij heeft er echt weer lol en zin in Haha!

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: Volgens da niet meer bereidbaar..17 juli eerste wedstrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:01

Echt heel erg fijn om te horen Breit!!
Heel veel succes alvast voor de 17e.. en daar moeten natuurlijk wel foto's van genomen worden he Knipoog Tong uitsteken

Troste mama van Quinn & Mats

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Volgens da niet meer bereidbaar..17 juli eerste wedstrij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-05 23:11

dankje Haha! ja moeten zeker foto;s van gemaakt worden, word breit voor het eerst gevlochten Haha! hij zal er heel mooi uitzien denk ik, moet alleen nog een wit dekje zien te regelen. Heb nog geen wedstrijd kleren, doe die van mn broer aan want wil nog niks nieuw kopen omdat ik nog niet weet hoe lang hij goed blijft lopen Lachen

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Volgens da niet meer berijdbaar..17 juli eerste wedstrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:35

Super hoor! Dit gaat goed komen en je wedstrijd, daar willen we uiteraard een foto verslag van!!!

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Volgens da niet meer berijdbaar..17 juli eerste wedstrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:42

Leuk dat het nu goed gaat. Heb je na dat de dierenarts zijn conclusie had getrokken nog iemand anders laten kijken? Misschien is het een idee om er mee naar een ostheopaat te gaan. Kost even wat, maar die kan je misschien veel vertellen over die wervels. Ook paarden die verder prima in orde zijn in de topsport worden regelmatig behandeld.
Mijn paard wordt maandag behandeld voor de eerste keer omdat ik denk dat er in de hals en net achter het zadel een blokkade zit. Ik hoop heel erg dat ze er van opknapt. Ze is nu ook erg goed maar net dat laatste beetje wat de progressie tegen houd wil ik er ook uit hebben.

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Volgens da niet meer berijdbaar..17 juli eerste wedstrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:48

..fijn dat het nu zo goed gaat..vind breitling echt een leuk paard om te zien en het zou zonde zijn om zo'n jong paard nu al met pensioen te doen..succes hoor!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Volgens da niet meer berijdbaar..17 juli eerste wedstrij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-05 09:43

Ja idd. De dierenarts zei dat hij de wei in moest. Mijn stal eigenaar zei dat het onzin was en dat je daar niks mee opschiet. En die dacht ook dat breit niks mankeerde.

Breit heeft er weer veel plezier van met rijden dat zie je echt aan hem. Hij vind het heerlijk dus voorlopig blijf ik nog lekker 2/3 keer in de week 20 tot 30 min rustig aan rijden, kijken of hij opknapt. En 17 juli mn eerste wedstrijd met hem Haha! breit kennende stuiter ik dan alle kanten op maar hij zal er toch aan moeten wennen dus we zulle zien Haha!

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Volgens da niet meer berijdbaar..17 juli eerste wedstrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:43

Soms is het helemaal niet zo erg als een dierenarts er naast zit. Dit is een heel mooi voorbeeld daarvan. super dat je toch een wedstrijd kunt gaan rijden.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Mettetje

Berichten: 759
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Betuwe

Re: Volgens da niet meer berijdbaar..17 juli eerste wedstrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:50

Hai, Wanneer ik dit verhaal lees ben ik erg blij voor je! Zijn er wel foto's gemaakt van de nek/hals van Breitling? Ik vind het anders knap (stom) dat deze prognose werd gemaakt. Je zou anders een jong paard op non actief hebben gesteld! Jouw paard heeft een goede eigenaar getroffen! Er zijn zat eigenaren die gelijk al een eind maken aan het leven van zo'n paard!

Grootse daden leiden tot afgunst, afgunst leidt tot rancune, rancune leidt tot leugens!

Mette doet het weer dankzij http://www.hh-massage.nl/

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Volgens da niet meer berijdbaar..17 juli eerste wedstrij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-05 17:55

nee ze hebben er 20 min naar staan kijken / gevoelt (een dierenarts plus een fysio) Verder niks en toen hebben ze dat gezegt.

Maar aangezien ik hem nu al ruim een jaar heb en hij al verschillende dingen gehad heeft zie ik preccies aan het wanneer hij wel of niet wat heeft, en wanneer hij zich wel of niet goed voelt. hij geeft hij zelf heel goed aan wat wel en niet kan.

Ik rij nu 2 keer in de week en hij geeft zelf aan hoelang, na een half uurtje merk ik aan hem dat het genoeg is en dan stap ik uit in het bos en dan blijft hij het leuk vinden. En ik laat hem met rijden ook zelf zn gang gaan, hij galopeerd uit zich zelf aan en na een paar rondjes stopt hij weer, ik wil niks overhaasten dus zolang hij alles zelf aan geeft gaat het goed Haha! Hij komt ook uit zich zelf weer met zn hoofdje omlaag en hij loopt gewoon weer netjes Haha!

Lies1

Berichten: 108
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Veluwe

Re: Volgens da niet meer berijdbaar..17 juli eerste wedstrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 20:58

Zag ik dat nou goed, heb je je Breitling te koop?
Waarom joh, je zou 17 juli een wedstrijd rijden?

Ik neem aan dat je een goede reden hebt, en dat je hem niet voor de leukigheid verkoopt.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Re: Volgens da niet meer berijdbaar..17 juli eerste wedstrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:49

Inderdaad, ik zie de advertentie ook staan ]

overigens lijkt me dit topic dan niet echt bevorderlijk voor de verkoop

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

knightloekie

Berichten: 2799
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Limboland

Re: Volgens da niet meer berijdbaar..17 juli eerste wedstrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:57

Ik heb het ook gelezen.. waarom wil je hem weg doen nadat je zo blij was dat er eigenlijk niets aan de hand is
(ik vind het trouwens wel een super leuk beest om te zien )

Mama van Sophie ~ 24-08-2006 ~ en Jule 04-04-2008 ~

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Re: Volgens da niet meer berijdbaar..17 juli eerste wedstrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 09:05

Levy schreef:
Inderdaad, ik zie de advertentie ook staan ]

overigens lijkt me dit topic dan niet echt bevorderlijk voor de verkoop


Dat kwam ook bij mij op .

zeker ook gezien de vraagprijs

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Volgens da niet meer berijdbaar..17 juli eerste wedstrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 09:24

maar voor die discussie lijkt me dit topic niet bedoeld.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Re: Volgens da niet meer berijdbaar..17 juli eerste wedstrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 09:28

das ook weer waar Lielle

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Volgens da niet meer berijdbaar..17 juli eerste wedstrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 10:30

Dan kan dit topic dus beter op slot.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca en 40 bezoekers