vanaf 2005....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:05

Tuurlijk is een veiligheidscap veiliger als een hoedje. Maar dat is dan toch nog altijd de verantwoordelijkheid van de ruiter. De ruiter kan toch zelf inschatten of het slimmer is om met hoedje te rijden of met cap? Er kan altijd iets gebeuren onverwachts, maar dat is het risico wat je neemt met deze sport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:10

Het punt is dat de verantwoordelijkheid straks bij de verenigingen komt te liggen, het heeft alleen maar te maken met de verzekeringen.

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:53

wat!!! ik vind de hoed zoooo mooi en nu moet tot zzlicht veiligheidshelm dragen nou onzin is dat Boos! het is een paddestoel. Nagelbijten / Gniffelen

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:02

GeJe schreef:
Ja... nou en.... dresuurruiters zijn anders Schijnheilig


Nouja, springruiters willen ook mooi zijn hoor. Knipoog

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:16

Dat is niet te hopen, heb liever mn oude cappie op dan een veiligsheidscap......

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:59

Ikzelf zou het toch fijn vinden als de KNHS het verplicht zou stellen om trapeze lijnen en vangnetten te laten gebruiken op een wedstrijd, als je valt wordt je direct omhoog getrokken. Verder moet de hele baan worden afgezet met vangrails aan beide zijden van het rijdier zodat dit niet naar links of naar rechts kan uitbreken. Juryleden mogen voortaan uitsluitend jureren vanuit een tank van gewapend beton. Voorlezers dienen een minimale afstand van 25 meter te bewaren tot ruiter en paard.
Maar alle gekheid op een stokje, ze zouden er goed aan doen om het gebruik van een cap te stimuleren in de hogere klassen maar een hoedje in het Z verbieden zou erg jammer zijn. Misschien wel inrijden met cap, lijkt mij wel zo veilig, maar in de baan??? Maar als de KNHS iets in de kop heeft dan... zie maar de regelements wijziging m.b.t. Mountain Horse laarzen, hebben ze er toch maar lekker doorgeduwd ook al zijn ze net zo veilig( misschien wel veiliger- stroeve zool) dan andere leren laarzen. Dus dit douwen ze ook wel door en dan helpt protesteren niet of we moeten met z'n alle afspreken om in het Z nog uitsluitend met een intregaalhelm te rijden, dat is pas burgelijke ongehoorzaamheid!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 15:30

Ik heb het al wel gelezen in de Bit daar stond het ook in

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 15:39

Elk weekblad / maandblad dat zulke ideeen propageert zouden ze gelijk uit de handel moeten nemen.
Mogen we dan in Nederland dan helemaal NIKS zelf meer beslissen???

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:24

Democratie is een illusie Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:51

ik sprak dus gister met Bart Bax hierover en geloof het of niet, hij zei dat er toch iets aan de hoedjes gaat veranderen.
wat wist hij zo ook niet maar hij had het in ermelo van hoger hand horen vertellen.

er werd ziewizo iets aan de veiligheid gedaan van de hoedjes, het zal geen 3puntsgordel oid zijn zei bart maar er werd iets veranderd.

op het kringbestuur van oirschot werd trouwens bekend gemaakt dat de bodyprotectors voor de pony's bij het springen vanaf 01-01-05 verplicht zijn

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 18:54

Hoffieeeh schreef:
Dat is niet te hopen, heb liever mn oude cappie op dan een veiligsheidscap......

ik ook hoor.. en ik vind dat ie net zo goed beschermt als een veiligheids cap.. maar wat moet dat moet maar.. ach maakt me niks uit fftjes losrijden en dan 2x 5 minuten een proef is niet zo'n probleem Knipoog

Angelo

Berichten: 766
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:26

Kijk op de site van de groninger bond. Daar is deze vraag ook al eens gesteld. De webmaster heeft de "hoedjesvraag' doorgespeeld naar de KNHS. Niemand wist er daar iets van. Zelfs in de wandelgangen is er nog niet over gesproken. Ik geloof het niet eerder dan dat het met koeieletters in de P&S heeft gestaan. Je mag trouwens nu ook al met een veiligheidscap in het Z rijden. En in het zuiden of westen van het land rijden ook sommige B of L ruiters al met een hoedje. Een kennis van mij komt uit het westen. Reed daar L. Ging hier ook starten in de L met haar hoedje op. Nou die heeft toch maar eerst een cap gekocht.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:02

Eerst zien dan geloven......

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:07

vonneke schreef:
ik sprak dus gister met Bart Bax hierover en geloof het of niet, hij zei dat er toch iets aan de hoedjes gaat veranderen.
wat wist hij zo ook niet maar hij had het in ermelo van hoger hand horen vertellen.

er werd ziewizo iets aan de veiligheid gedaan van de hoedjes, het zal geen 3puntsgordel oid zijn zei bart maar er werd iets veranderd.


ik zei het een paar weken terug al hier, en mark my words. Deze roddel is veel te hardnekkig en er heeft ook al een bedekte opmerking in de P&S gestaan.