Welke sporen in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:35

Apple schreef:
Roskur: hoe bedoel je 'gelijke behandeling' en 'gelijkheid'? Pietje rijdt met spoor dus Jantje wil, moet en zal ook met spoor? (ondanks dat de instructie dat wellicht afraadt?)


Nee, ik bedoelde meer, je kan moeilijk als instructie zeggen, jij mág niet met spoor rijden, of je het wil of niet... als die mensen het zelf willen. En dan bedoel ik dus mensen met eigen paard op een wedstrijd. Lijkt me, in ieder geval?


frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:39

Maar asl een paardje niet correct aan je been is kan een spoortje wel eens helpen. Ik ben zelf met hele kleine knopspoortjes gaan rijden omdat mijn paard in het wijken nogwel eens een beetje tegen mijn kuit was. Met een klein spoortje is hem duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling was en nu gaat hij wel correct zijwaarts voor mijn kuit en is mijn spoortje niet meer nodig. Lachen
Ik heb hem trouwens echt niet als een gek zitten porren ofzo, want dat pikt mijn paardje niet. Dan beland ik echt met mijn billen in het zand. Haha!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:20

Mijn paard is wat laks van zichzelf en daarom rij ik haar met spoor. Maar ik weet echt wel hoe ik de spoor moet gebruiken en omdat mijn paard anders wel s uitelkaar valt gebruik ik ze ook. Ik heb dr nog nooit een opmerking over gehad op mijn coupon, maar dan rij ik ook maar met hele zachte sporen. Tong uitsteken:)
Ik vind niet dat ze de sporen in het algemeen in de B moeten verbieden, voor mensen die weten hoe ze ermee om moeten gaan, heeft dat geen zin. Je kunt beter de mensen die NIET weten hoe ze ermee om moeten gaan de sporen verbieden!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:16

Roskur dan snap ik je Haha!.

(en dan ben ik dus blijkbaar een heel braaf iemand die eigenlijk altijd naar de instructeur luistert)

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:53

Apple schreef:
Roskur dan snap ik je Haha!.

(en dan ben ik dus blijkbaar een heel braaf iemand die eigenlijk altijd naar de instructeur luistert)


Gekkie Tong uitsteken

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:42

Citaat:
Apple schreef:
Roskur: hoe bedoel je 'gelijke behandeling' en 'gelijkheid'? Pietje rijdt met spoor dus Jantje wil, moet en zal ook met spoor? (ondanks dat de instructie dat wellicht afraadt?)


Nee, ik bedoelde meer, je kan moeilijk als instructie zeggen, jij mág niet met spoor rijden, of je het wil of niet... als die mensen het zelf willen. En dan bedoel ik dus mensen met eigen paard op een wedstrijd. Lijkt me, in ieder geval?

Maar je kunt als instructie wel wijze raad geven...
En ik moet heel veel moeite doen om de springles in te mogen, als ik mijn peesbeschermers ben vergeten, terwijl hij er met ijslanders veel makkelijker over doet.
Dus instructie zou wel degelijk inspraak kunnen hebben op het gebruik van sporen in de les. Of ruiters deze wijze raad thuis ook op volgen is hun eigen verantwoordelijkheid.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Roulette_ en 31 bezoekers