Stand van zaken mbt POËTIN...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:52

Samsam schreef:
Ja en hoe zit het met de fabricage van embriootjes?, Wanneer komen de Poëtinnetjes op de markt?


Mmm.... *rekent* Als ik nu vast begin te sparen heb ik met een goede rente-regeling over 5 jaar een leuk Poetinnetje Haha! Haha!

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:09

Ja dat is weer een leuke voor een embryoveiling

humie
Berichten: 15
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:15

Toch ben ik een beetje sceptisch over die mooie "poetie". Meneer van der Zwan wil min. 9 embryotransplantaties per jaar bij "Poetie" laten uitvoeren, weet jewel wa t dat betekend?????? een KI insiminatie....denkt "poetie" lekker zwanger te zijn , droomt al van lekker grazen met haar veulentje in de wei, haar hormonen gaan dan al anders werken, haar lichaam is dan al volop bezig met de voorbereidingen van het ei en dan opeens binnen 2 maanden, floep, wordt de hele boel eruit gezogen en in een andere fokmerrie gezet, alsof het een broodje kroket is wat je uit de febo muur haalt!!!! het is een enorme belasting voor een merrie als dit op grote schaal gaat plaats vinden en is zeker niet zonder risico's voor de gezondheid en het geestelijk welzijn van het paard, het wordt allemaal maar normaal gevonden dat dit soort praktijken dan ook nog eens met topsport op internationaal niveau wordt gecombineerd, een grand prix lopen en de volgende dag dan nog even snel een ei wegzuigen ofzo? in het FEI regelement staat een hele hoop over het "welzijn" van het paard dat ten alle tijden voorop dient te staan, nou dit heeft niets met het welzijn van het paard te maken, maar alles met commercie.

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:17

Mee eens, maar paarden in de (top)sport zijn al lang een 'product'

humie
Berichten: 15
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:22

Ja daar heb je gelijk in, maar embryotransplantatie is toch een behoorlijke ( medische) ingreep en het is toch anders dan een dekhengst die in de sport mee loopt.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:57

Humie, zo had ik t nog nooit bekeken, maar je hebt helemaal gelijk!

Ik moet nog zien hoe ver patty gaat komen, poetin komt er wel, maar ik vraag me af of dat met patty is.....

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:17

Ja of Poëtin verstapt zich een keertje, breekt een been en word een hele dure frikandel.

Hoop het niet hoor, begrijp me goed. Maar heb wel het idee dat ze hun geld er goed uit proberen te halen zonder daarbij aan het welzijn van het paard te denken.

humie
Berichten: 15
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:24

Ach ja, het is zo'n fantastische merrie, ik vind de sportcarriere die ze moet gaan waarmaken voor mevrouw van der zwan nog niet eens zo erg, het zou knap zijn als een "onervaren" amazone binnen 4 jaar op de olympische spelen de huidige nederlandse koningin van de dressuur verslaat? maar daarnaast ook nog al dat embryo geklooi, dat vind ik echt een beetje sneu voor "poetie froetie" en vooral een lichamelijke en geestelijke belating, al dat gefrunnik het hele jaar door in je......en of haar stal met gouden kroontjes dat kan compenseren? maar goed er is wel erger paardenleed op deze aardbol.

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:29

Ach ze krijgt in ieder geval nog een goede kans. Gelukkig krijgt Patty de juiste begeleiding, dat helpt ook een hoop. Ik zou echt niet op zo'n duur paard durven gaan zitten, ze zou zich maar verstappen ofzo. Moet je ook niet aan denken.

humie
Berichten: 15
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:41

ja Poetie Froetie is ook een soort produkt Verdrietig zoals je al zei. En lekker een paar uurtjes in de wei per dag zal er wel niet bij zijn, lekker rollen (overigens de beste "fysiotherapie" voor een paard die er is!!!!) of met soort genootjes dollen zit er niet in, want wees eerlijk het heeft altijd een risico en zou jij dat met zo'n peper duur paard doen? aan de andere kant, het risico dat ze een keer van de laadklep van de vrachtwagen glijd, of vast komt te zitten tussen de bloembakken en de dressuurhekjes *LOL* is er ook nog en zo zijn er nog wel wat, vastliggen op stal bijv. je kan niet alle risico's in het leven weg nemen, straks verstapt ze zich in haar appuyement en dan? kan theoretisch gezien ook nog een blessure geven toch?

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:47

Ach ja sommige paarden kun je beter wel losgooien anders worden ze zo heet dat de ongelukken ergens anders gebeuren. Maar poetie zal vast wel dik verzekerd zijn, en als jij 2,5 milj. kan neertellen voor een paard maakt de waarde van het paard ineens niet zo heel veel meer uit.
En als ze zich zou verstappen kan ze altijd nog voor de fok worden ingezet.

humie
Berichten: 15
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:11

Ja is ook weer waar OK dan! trouwens all inclusive verzekeren bij amev hippo komt op 3 % van 2.500.000 euro is maar 75.000 euro premie per jaar, oh dat valt best mee Lachen

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:16

Als je 2,5 milj. kunt uitgeven voor een paard kun e vast die premie ook wel betalen Tong uitsteken
Al zou ik het ergens anders aan uitgeven Bloos

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:17

Ik zou niet eens op zo'n paardje durven zitten Verward

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 19:30

Ik heb niks gehoord over 9 embryo transplantaties. En ze zullen echt wel goed voor hun paard zijn. Ik snap niet dat die mensen dat dan niet gegund wordt...

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:26

Wie heeft er hier serieus zoveel geld over voor een wereld-paard als Poetin...??
Sorry maar ik niet...en door dat grote bedrag en de publiciteit zijn ze een enorm leuk schietschijf-vermaak geworden. Nu denk ik dat 'echt niet gunnen' niet serieus aanwezig is, maar de vreemde situatie maakt het geheel sneller tot iets wat te bespotten is en dat geeft sommigen best een goed gevoel. En zal eerlijk zijn, die momenten heb ik ook wel eens...

humie
Berichten: 15
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:37

op zich kan ik bella geen ongelijk geven.... alleen weet je wat het is, mij ging het niet zo om die 2.5 mln, je hebt altijd baas boven baas, zodra er een volgende voor 3 mln. verkocht is, zijn we met zijn allen poetin allang weer vergeten, maar dat een paard topsport moet gaan bedrijven en daarnaast ook nog eens als "melkkoe" gebruikt wordt daar heb ik persoonlijk het wat moeilijk mee, meer niet, zoek maar eens op duitse zoekmachines iets over poetin op, daar stond ook te lezen over die 9 embryo's (per jaar!!!) de duitsers zijn er al helemaal niet zo blij mee...... kan ik mij ook iets bij voorstellen, overigens is bij Zangershijde al jaren geexperimenteerd met embryo transplantatie, maar daar zijn ze ook op terug gekomen , de eerste drie maanden van een zwangerschap zijn het belangrijkst voor de ontwikkeling, juist in die periode wordt de vrucht eruit gehaald enovergeplaatst, om het maar even netjes te formuleren, gebleken is toch dat dit niet zonder gevolgen voor het veulen gaat, de groei is niet altijd optmaal, daarnaast heeft de draagmoeder waanzinnig veel invloed op het veulen, het is allemaal niet zo fantastisch als dat het lijkt daarna kost het spoelen en inzetten zo tussen de 5000 en 10.000 euro.

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:26

Ze hoeven niet bang te zijn dat er wat 'erg gebeurt' met Poetin... Ze heeft namelijk 24 uur per dag bewaking van mensen om zich heen Scheve mond

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 12:01

zie hoeslag afgelopen vrijdag een heel artikel over haar.

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 13:13

Als die mensen zwemmen in het geld geef ik ze geen ongelijk een paard aan te schaffen wat ze willen. Ik geef toe dat ik dan dergelijke uitspraken niet zou hebben gedaan. Maar een paard is nu eenmaal waard wat een gek ervoor geeft. Zij hadden dit bedrag ervoor over, ze hadden het voorhanden... Ze hebben er zelf voor gezorgd dat men nu hoge verwachtingen van de combinatie krijgt, als ze die waarmaken zou ik zeggen: You go girl!! Als het uiteindelijk helemaal niks wordt mag er pas wat van gezegd worden vind ik...

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 13:14

marloezzke schreef:
zie hoeslag afgelopen vrijdag een heel artikel over haar.


Ik heb geen hoefslag Huilen Wat stond erin dan?

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 14:38

heb het nog niet gelezen misschien kan iemand het in scannen ,ik heb er geen dus mij gaat dat niet lukken.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 14:39

even tussen door, zijn jullie er allemaal heel zeker van dat dit paard is gekocht voor 2,5 miljoen??????

ik zou daar maar niet al te zeker van zijn.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 14:50

Marloezzke: Het is op een veiling verkocht en het is behoorlijk in de media geweest, je kunt er echt wel vanuit gaan dat het waar is hoor!! Haha!

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:35