Ik wil gaan starten, maar wil graag meningen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
monkey

Berichten: 302
Geregistreerd: 02-07-02
Woonplaats: westerlee GN

Ik wil gaan starten, maar wil graag meningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 21:30

Ik wil graag wedstrijden gaan starten met mijn E pony. Nu heb ik hierover een aantal vraagjes.
Lijkt deze combinatie?

Afbeelding

Waar moet ik allemaal om denken en wat zijn de kosten?

Nu loopt Raiza nog niet constant nageeflijk, alleen als ze een lekker tempo heeft en de temperatuur niet te hoog is, dan is ze lekker soepel. Ze heeft dus nog wat problemen met nageeflijkheid en buigen, maar ze is dit jaar 6 geworden en dus nog jong. Vinden jullie dat ik gewoon zo kan gaan starten of moet ik meer gaan trainen totdat nageeflijkheid en buigen “optimaal” zijn.

PROFIEL BIJGEWERKT!!!


monkey

Berichten: 302
Geregistreerd: 02-07-02
Woonplaats: westerlee GN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 21:33

Hoe maak je de foto groter???

PROFIEL BIJGEWERKT!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:34

Dit is niet de beste foto, zie een hoop protest.............. misschien moet je een andere foto plaatsen..

monkey

Berichten: 302
Geregistreerd: 02-07-02
Woonplaats: westerlee GN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 21:41

Heb zo geen betere foto, heb haar nog niet heel lang. Heb haar eigenlijk helemaal opgeknapt. Ze protesteerd zowiezo veel, altijd zwiepen met haar staart, of ze nu aan het werk is of niet maakt niet uit.
Ze is helemaal nagekeken, zadel ligt goed en lichamelijk makeert ze ook niets. Maar ze heeft nu alleen nog geen goede conditie, die zijn we nu druk aan het opbouwen. Als ze nu dus aan het werk moet en ik iets meer vraag is het direct protest.

PROFIEL BIJGEWERKT!!!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:41

het ziet er erg uit alsof je pony tegen de hand is, als het voortdurend zo is, zou ik nog even wachten met starten

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131845
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:42

Wil je een eerlijk antwoord ? Knipoog
In mijn ogen moet een pony voor een B-proef zeker nageeflijk lopen.
En natuurlijk kan er altijd een kleine storing ontstaan; dat kost je punten, maar je gaat ook om ervaring op te doen.
Maar als je pony altijd zo loopt als op de foto, dan denk ik dat je punten erg teleurstellend zullen zijn.
Zelf zou ik thuis doortrainen totdat je pony goed nageeflijk loopt.
Je zou evt. een paar oefenwedstrijden mee kunnen pikken om ervaring op te doen.
Maar nogmaals: het ligt er ook aan wat je verwachtingen zijn.
Dit is overigens absoluut niet bedoeld om je af te kraken oid., ik probeer een mening te vormen aan de hand van wat ik op de foto (momentopname, dus kan in het echt heel anders zijn) zie.

Om wedstrijden te rijden moet je ingeschreven staan bij een ponyclub/rijvereniging die aangesloten is bij de KNHS.
Een startkaart heb je ook nodig, evenals startcoupons.
Tarieven kun je vinden op www.knhs.nl
Verder moet je pony ingeent en gechipt zijn (paardenpaspoort).
In sommige gevallen heb je ook een meetbriefje nodig, dit kun je meestal regelen via de rijvereniging.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:48

monkey schreef:
Ze protesteerd zowiezo veel, altijd zwiepen met haar staart, of ze nu aan het werk is of niet maakt niet uit.
..................
Als ze nu dus aan het werk moet en ik iets meer vraag is het direct protest.

Een wedstrijdje rijden kan natuurlijk altijd. Maar wat voor een verwachtingen heb je er zelf van?
Als ik bovenstaande lees dan weet je zelf denk ik ook wel dat het moeilijk wordt om met een winstpuntje thuis te komen. En daar doe je het uiteindelijk voor.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:55

Zoals Jippie al zegt kan je altijd rijden, alleen hangt het ervan af wat je zelf verwacht.
Heb je al eens manege/verenigings- wedstrijd gereden? Deze zijn natuurlijk leuk om eens te oefenen en wat ervaring op te doen.

Houd er echter wel rekening mee dat op veel van dit soort wedstrijden hogere punten vallen dan op officiele wedstrijd. Dat je je daar niet op verkijkt Knipoog

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:14

Tip, ga eerst eens wat onderlinge concoursen rijden, of concoursen zonder startkaart. Dat doe ik ook omdat m'n combinatie lowara/cynthia op bepaalde dingen niet sterk genoeg is. Zo kun je toch concoursen rijden, verder trainen, en kijken wat die jury's ervan vinden (punten zijn wel hoger dan normaal concours, dus niet gelijk denken als je 156 punten krijgt dat je er klaar voor bent!!)

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:45

Zoals ze op die foto loopt, zou ik niet starten.

Met Hof ben ik ook gewoon gestart, en hij loopt op wedstrijden niet nageeflijk. Maar hij loopt niet helemaal met zn kop in de lucht, en ook lekker ontspannen, vlot, goed op de hulpen etc. In de B hebben we nu 11 wp's, en we hadden de laatste paar keren ook een paar prijzen. Dus het paard hoeft echt niet nageeflijk te lopen in de B hoor! Hof heeft wel hoger gelopen dan pony'tje die netjes aan de teugel liepen in de proef!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:43

Hm, je kan het altijd proberen, maar dat moet je dan vooral zien voor de ervaring en niet voor de punten.
Als ik jou was zou ik gewoon lekker thuis door oefenen en eventueel een wedstrijdje pakken om te kijken hoe ze daar op reageert! Succes!

Martsje

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:57

De combinatie op zich, is prima. Alleen jammer dat ze zo protesteert, maar net wat ook anderen zeggen. Ik zou gewoon een paar wedstrijden rijden waar je geen startkaart voor nodig hebt om ervaring op te doen. Kan je zien hoe zij reageert en ondertussen doortrainen om haar nageeflijker te krijgen.

Dieren zijn altijd eerlijk, behalve als ze vals gemaakt zijn door de mens.....
Stal Karima's Soerajja B+5
http://www.geocities.com/stalkarima

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:26

ik vind dat je beter nog verder kan trainen. in een b-proef moet je paard zeker nageeflijk lopen en netjes kunnen buigen. en je zegt dat 6 jaar jong is, maar dat vind ik niet. ik vind dat een paard op zn 6e zeker een B proefje moet kunnen lopen.

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:47

ik kan de foto niet goed zien hij is zo klein..

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:08

ik kan natuurlijk niet zo van éen foto beoordelen hoe je pony loopt, zeker een foto is een moment opname, maar als het beeld constant zo is als op de foto dan scoor je geen hoge punten op de wedstrijden, klinkt misschien niet al te aardig (maar niet zo bedoeld) maar bij mij zou je zo niet veel punten rijden.

oefen door en probeer je pony nageefelijker en meer ontspannen te krijgen, werk ook samen met je instructie aan het wedstrijdklaar maken van je pony!

succes ermee! OK dan!

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:57


I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 05:45

Als je een eerlijke mening wilt, zou ik als ik jou was nog niet gaan starten.
Je pony is niet alleen niet nageeflijk, het beeld is zelfs nogal tegen de hand. En dat is geen goede basis om te gaan starten.

Bedenk ook dat juryleden het niet leuk vinden om laag te moeten punten wat bij jou waarschijnlijk het geval is.

Lekker even thuis dooortrainen totdat je met een gerust gevoel op wedstrijd kunt!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 10:36

Ik zou pas starten als je basis voor elkaar is. Nageeflijk, constant tempo, mooie overgangen, scherp voor je been. Dat lijkt misschien wat veel gevraagd, maar je hebt meer lol aan je wedstrijden als je gewoon wat verder bent dan wat er in je proef wordt gevraagd. Mijn motto is dat je thuis altijd een klasse verder moet zijn dan wat je op wedstrijden rijdt. Succes!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 10:38

Je moet doen wat je zelf het beste lijkt. Toen ik begon liep mijn pony ook nog niet super en ik heb dr wel een half jaar over gedaan om een winstpunt te krijgen: voordeel: je doet veel ervaring op, nadeel: je krijgt steeds WEER lage punten, en je moet dus veel doorzettingvermogen hebben... Maar voor mij heeft het wel positief gewerkt: ik heb dr veel doorzettingsvermogen van gekregen en op laatst reed ik steeds hogere punten, en dat is dan nog leuker! Maar die tegenslagen moet je wel aankunnen, anders zou ik nog even wachten met starten...

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 15:46

ik zou nog even dooroefenen, met goede hulp, dan ben je zo b klaar

monkey

Berichten: 302
Geregistreerd: 02-07-02
Woonplaats: westerlee GN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 17:43

Dit is idd een moment opname, vanmiddag liep ze super. Goed voor het been en lekker nageeflijk.

PROFIEL BIJGEWERKT!!!

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:39

Fitzroy schreef:
Bedenk ook dat juryleden het niet leuk vinden om laag te moeten punten wat bij jou waarschijnlijk het geval is.
helemaal mee eens!
wat vind jouw instructeur/-trice ervan dat je wilt gaan starten? Je zult toch wel met hem/haar overlegd hebben? Je kunt het beste dat advies opvolgen, hij/zij zal vast weten of je aan starten toe bent! Wat heeft het voor zin om een hoop onkosten te maken terwijl je van te voren weet dat het nog niets wordt?(of misschien met veel geluk een puntje krijgt?) Scheve mond

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:08

Ik denk dat je beter nog even kan wachten. Maar er zijn genoeg combinaties in de B die hun Pony niet constant nageeflijk hebben lopen. Ik denk dat het voor jou zelf ook het leukst is als je nog even wacht en als het dan gelijk goed gaat op wedstrijd! Heb ik ook gedaan en k ben nu in 6 wedstrijden al bijna L1 startgerechtigd *LOL* ! Ik heb dus geen spijt van het lange wachten! maar uiteindelijk moet je natuurlijk zelf beslissen!

carow

Berichten: 362
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:10

Ik denk dat je beter nog even kunt wachten op de foto ziet het er niet zo netjes uit vind ik het lijkt nog of ze protesteerd. Ik zou nog lekker even doortrainen tot ze helemaallekker loopt. Maar aan de andere kant in de B hoef je nog niet helemaal super te rijden natuurlijk iedereen moet een keer beginnen. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:14



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Antonius, Knollboll, Melzazu en 13 bezoekers