In een groen, groen, groen, groen, knolle knolle..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:10

Ik was daar inderdaad ook. Ik heb je zien rijden Knipoog Ik deed zelf niet mee.

Doordat die sporen in het gras stonden was het juist extra makkelijk om recht op de ac lijn te rijden en op de hoefslag te blijven. Zelfs de voltes stonden in het gras geslepen. Het zou dus extra makkelijk kunnen zijn als je er gebruik van maakt.

Jammer dat je zo tegen de jury tekeer ging daar maak je geen goede indruk mee als je volgende keer komt. Maar aangezien je schreeuwde dat je nooit meer een wedstrijd daar zou gaan rijden denk ik niet dat er een volgende keer komt Knipoog

Ze jureren erg hoog in Hierden dus je punten zouden nog wel meegevallen hebben. (niet l*llig bedoeld). Je paard verzette zich ook behoorlijk bij het aanspringen in galop.

En ik geef je helemaal gelijk over de belachelijke plaats waar de trailer heen moeten. Wij zaten vorige keer niet vast, maar er moest een tracker aan te pas komen om sommige auto's en trailers uit de blubber te trekken.

Mijn vriendin was trouwens degene die de konijnenholen ging nakijken. En er was er precies 1 in de hele bak te vinden op een plaats waar de B paarden normaal gezien niet zouden moeten komen. Dat hol is ook gelijk dicht gemaakt.

Het gras had inderdaad gemaait moeten worden, dat was ook slordig.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:38

Manda, je kan wel zeggen dat ze dat niet had mogen doen (schreeuwen tegen de jury) en dat is ook wel zo maar het is misschien weleens goed dat iemand het zegt dat daar met regen niet te rijden is. Wedstrijd van zaterdag was ook niet voor niets afgelast, en geloof me ik ben daar ook vaak gestart, ook met pest weer, maar om nou te zeggen dat je dan lekker rijd . En met mooi weer is het echt prima rijden hoor (mits er geen gestoorden kinderen op pony's over de weg gaan galloperen Lachen Boos! Boos! )
En die hoge punten is niet altijd zo hoor, je moet het toch echt nog wel verdienen. Dus om te zeggen dat ze gematst zou zijn Verward en dus normaal nog lager had gehad?, weet je met een normale bodem had ze waarschijnlijk ook meer gehad Haha!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:56

Nee ik zeg niet dat ze gematst is maar die jury jureerd gewoon altijd hoog, iedereen werd hoog gejureerd. Dus als ze allemaal ergens anders waren geweest hadden de meeste ook veel lagere punten gehad.

Toevallig stond ik bij het raam van de juryauto toen het jurylid erop betrapte iemand 2 punten bij de schrijven zodat die net een winstpunt had. Dat zegt al genoeg denk ik.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:10

Balen Lia de volgende keer beter.
Ik snap ook niet dat de jury dan de moeite niet neemt om even naar je verhaal te luisteren.
Ik zie het hiet best wel eens dat een jury de ring afkeurd.

Ik zal iig nooit naar hierden gaan.Juist om dit soort dingen blijf ik altijd wat meer bij de bekende wedstrijd terreinen in de buurt.
Ik heb ooit ook eens op de kleigrond in driel gestart.Bij de stuwdam.
Erg leuk concour maar zo langs de waterkant zat me er toch een muggenplaag! en de losrijdring was afgezet met prikkeldraad dat vond ik ook niet zo denderend.

enne Manda ik heb Lia al meerder malen zien rijden.Dat ziet er altijd keurig uit mar op zulk klote terrein kun je niet verwachten dat een paard nog normaal kan lopen.Zeker niet als ze ook nog eens half vallen en daardoor aan de ren gaan zoals ze hierboven ookal zei.

Persoonlijk vind ik sporen in het gars bij slecht weer extra beroerd rijden.dat wat geen gras meer is, is moder geworden en glijd nog veel meer.
Met stiften heb je iig nog grip op het gras

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:12

Manda schreef:
Toevallig stond ik bij het raam van de juryauto toen het jurylid erop betrapte iemand 2 punten bij de schrijven zodat die net een winstpunt had. Dat zegt al genoeg denk ik.

Lijkt me ook geen goede zaak.
De combi had dus net geen punt verdiend, maar door willekeur van de jury kregen ze er toch een.
Lijkt me vreemd.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:19

konijnehol hoort gewoon NIET in een bak. Veel te link. Doe je zelf moeite om zuinig op je knol te zijn, zal hij je toch even een beentje breken omdat men niet de moeite heeft genomen het terrein na te lopen voordat de wedstrijd begint. Ja sorry hoor, wedstrijden zijn best duur, dan verwacht je iig een veilige baan. Er hoeft heus geen compleet cateringbedrijf te zijn of stralend witte hekjes om de baan, maar zoiets vind ik toch wel essentieel.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:20

Billy schreef:
Lijkt me ook geen goede zaak.
De combi had dus net geen punt verdiend, maar door willekeur van de jury kregen ze er toch een.
Lijkt me vreemd.


Heel toevallig was die jury ook de instructrise van die deelnemer Schijnheilig

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:21

jeetje.....
dit kan niet hoor daar mag je een klacht indienen bij de KHNS ze moeten de ringen eerst controleren voordat ze er proefen in doen!
ik hoop dat er met je pony/paard niets is!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:21

Dat zegt dus genoeg over de jury, zo partijdig als de neten.
Echte reclame voor de wedstrijd in Hierden dus
Die deelnemer had daar dus al nooit onder die jury mogen starten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:33

Ellebel schreef:
Ja sorry hoor, wedstrijden zijn best duur, ....


De laatste keer buiten betaalde in 18 Euri voor 2 proeven Scheve mond Wedstrijd rijden kost handen vol geld.

En dan vergeet je het belangrijkste: we doen het voor onze lol. En als ik door het modderspoor van de AC lijn of de volte EBE moet ploegen en glibberen dan wordt ik niet blij. Als de omstandigheden zo slecht zijn mag je daar best iets van zeggen vind ik.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:36

Manda schreef:
Heel toevallig was die jury ook de instructrise van die deelnemer Schijnheilig


Dan had ze dus eigenlijk al niet mogen rijden, heeft laatst nog in de Pen S gestaan

Jeetje Jippie, ik betaal hier meestal iets van 12 tot 15 euro!!

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:44

Samsam schreef:
Jeetje Jippie, ik betaal hier meestal iets van 12 tot 15 euro!!


Samsam, dan wil ik graag weten waar die 12 euro wedstrijden zijn Haha!
ik heb dit seizoen nl. nog niet onder de 15 euro betaald (en meestal is het 16), en ik dacht dat we toch redelijk in dezelfde regio reden?

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:48

Wijhe! en heel netjes georganiseerd, goed terrein, geldprijzen. Echt top!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:48

Het regende trouwens niet toen jij moest rijden. Mijn vriendin (voorlezer) moest na jouw proefje gaan voorlezen en die stond daar dus ook al te wachten (droog), zei was degene die het konijnenhol heeft dichtgemaakt nadat jij dat tegen de jury had gezegd. En de jury had er wel degelijk aandacht voor want ze vroeg aan mijn vriendin om te kijken naar die holen.
Dus beetje L*llig om die jury zo zwart te maken.... (das was overigens de andere jury als die jury die die ene deelnemer een winstpunt kado gaf)

De sporen in het gras waren (nog) geen modder trouwens. Gewoon grond.

Ik wil je niet afzeiken ofzo. Maar niet alles was zo vreselijk slecht als dat jij het beschrijft.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:50

volgens mij is het bij onze club 14, maar weet ook niet alles precies want vaan wordt het door de vereniging betaald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:06

Samsam schreef:
Jeetje Jippie, ik betaal hier meestal iets van 12 tot 15 euro!!

Ik betaal meergeld voor de hekjes kost wat maar dan heb je ook wat Knipoog . Voor de Z-proeven betaal je buiten rond de E10,- per proef

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:18

Manda schreef:

Ik wil je niet afzeiken ofzo. .


Dan doe je toch iets niet goed!!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:19

Nou dan wel. Ik zeg gewoon wat ik zag want ik stond toevallig overal bij. En zoals ik al zei ben ik het met een aantal dingen wel eens en met bovenstaande dingen dus niet.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:20

Manda schreef:
Het regende trouwens niet toen jij moest rijden. Mijn vriendin (voorlezer) moest na jouw proefje gaan voorlezen en die stond daar dus ook al te wachten (droog), zei was degene die het konijnenhol heeft dichtgemaakt nadat jij dat tegen de jury had gezegd. En de jury had er wel degelijk aandacht voor want ze vroeg aan mijn vriendin om te kijken naar die holen.
Dus beetje L*llig om die jury zo zwart te maken.... (das was overigens de andere jury als die jury die die ene deelnemer een winstpunt kado gaf)

De sporen in het gras waren (nog) geen modder trouwens. Gewoon grond.

Ik wil je niet afzeiken ofzo. Maar niet alles was zo vreselijk slecht als dat jij het beschrijft.



Ach ja iedereen beleeft het weer anders, doordat het ene paard ook makkelijker op z'n benen blijft bv in de modder. ik ben in almelo geweest en kan je vertellen dat daar echt modder was daar is hieredn niets bij
Knipoog Haha! . Maar het heeft op zo'n moment eigenlijk niets met paardrijden te maken. En dat is vaak het jammere? (voor mezelf gegegd dan hoor), je steekt een hoop tijd en geld en moeite in zo'n wedstrijd en wij moeten aan een heleboel regeltjes voldoen, maar die organiserende verenigingen hoeven dat volgens mij niet.
Want anders zou je niet op zo'n land mogen rijden. En nog wel meer van dat soort dingen.
Maar goed ikke is nog steeds nieuwschierig, wie waren de juryleden dan
Schijnheilig

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:30

Manda schreef:
Nou dan wel. Ik zeg gewoon wat ik zag want ik stond toevallig overal bij. En zoals ik al zei ben ik het met een aantal dingen wel eens en met bovenstaande dingen dus niet.


Nou zo ongeveer het enige wat ik je nog niet over heb horen weerleggen is de schijtende kat!! Haha!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:34

Samsam schreef:
Nou zo ongeveer het enige wat ik je nog niet over heb horen weerleggen is de schijtende kat!! Haha!


En ik was het met haar eens van het trailerterrein. Dat was bagger.
En ook met dat zeiltje en die 2 oude vrouwtjes, ik heb 25 minuten moeten wachten op een patatje dus was ook niet al te enhousiast daarover.

Die schijtende kat heb ik over het hoofd gezien waarschijnlijk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:39

Sorry Manda, maar ik heb niet tegen de jury staan schreeuwen en naar mijn idee maak ik haar nergens zwart.
Ik ben naar de proef naar haar toegereden over de AC en aangezien zij in de auto zat en ik in de ring stond moest ik iets harder praten omdat zij mij niet kon verstaan.
Het enige wat ik heb gezegd was dat er een konijnenhol op de diagonaal zat, hij zat vlak voor de M daar kom je dus wel degelijk langs, en dat ik dat niet vond kunnen.
Verder heb ik niets gezegd dus ik weet niet wat jij onder tekeer gaan verstaat.
Ik heb hier ook nergens gezegd dat er meer dan 1 was, maar 1 vind ik al te veel.

Ook heb ik gezegd dat de hoefslag en de A-C lijn idd uitgesleten waren, en bovendien spekglad.

Ook staat er duidelijk dat Lisa na de struikelpartij behoorlijk over de jank was en er vandoor ging en de rest van de proef niet meer wilde ontspannen, ik zeg dan ook nergens dat de punten onterecht laag waren.

Volgens mij heb ik dus gewoon verteld wat er daar aan de hand was en maak niemand zwart, als ik door stom geblunder van mezelf een wedstrijd verkl**t, zoals bijv. Kootwijk, zet ik het ook rustig op Bokt.
Dus en happening als deze zet ik hier ook neer Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-07-04 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:47

Nee ok, dan zou dat wel stemverheffen zijn geweest. Maar de jury had er echt wel aandacht voor... Wat je hebt gezegd dat doet er niettoe, ik vond het alleen niet echt netjes klinken vanaf de zijlijn gehoord.

1 konijnenhol is inderdaad al te veel. Inderdaad slecht dat ze dat niet is opgevallen. Maar na jouw is die gelijk dicht gemaakt.

Jouw punten zijn niet onterrecht laag (bedoel met laag eigenlijk hoog). Misschien gewoon goed. Maar de punten van de anderen waren wel in sommige gevallen onterecht hoog.
Laatst bijgewerkt door Manda op 05-07-04 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:48

Maar ik zeg toch nergens dat ze onterecht laag zijn Verward

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:59

wel grappig Manda, je toon is opeens een stuk anders als Lia zelf reageert :J