Ik wil gaan starten, maar wil graag meningen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:14

Ik zou ook gewoon nog even lekker wachten. Het is ook echt niet lekker een proefje rijden zo. Het is toch veel fijner om met je paard de ring in te gaan die lekker voor elkaar is, en waarvan de basis goed en constant is? Da kom je tennminste aan rijden toe in de ring, en beleven zowel jij als je paard er meer plezier aan. Nu krijg je alleen maar stress en je paard leert er in mijn ogen ook niet meer van als alleen maar op een ander terrein door een bak gaan. Dat kun je zonder wedstrijden ook leren.
Maar het ligt helemaal aan jezelf, wat je doelen in de wedstrijden zijn en wat je ervang verwacht..

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:43

Hoffieeeh schreef:
Dus het paard hoeft echt niet nageeflijk te lopen in de B hoor!


En daar gaan we weer... Wie heeft verzonnen dat een paard niet nageeflijk hoeft te lopen in de B? Ik geloof niet dat een jurylid dat bedacht heeft.
In de B wordt verwacht dat je paard voorwaarts/neerwaarts loopt, dus NAGEEFLIJK! Verder is stelling en buiging een aan de hulpen staan ook heel belangrijk. Zonder dat geen winstpunt!

Dan even on-topic. Aan de hand van 1 foto is het moeilijk te beoordelen, maar als die foto een goed beeld geeft van hoe de combinatie nu loopt zou ik zeker niet starten. Het is als jury zijnde heel moeilijk om zo'n combinatie te beoordelen. Je beleeft er geen plezier aan als je alleen maar onvoldoendes kunt weggeven. Dus, neem goeie les van iemand. Knipoog

marasay
Berichten: 101
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Steenokkerzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:37

Ik zou zeker meedoen! Het is de ervaring opdoen die telt en trek je vooral niets aan van de blikken van sommige mensen die je aangapen van och beginneling! Deze personen zijn blijkbaar al lang vergeten dat je ergens moet beginnen.

Ik heb mijn eerste wedstrijd gereden in April mijn paard was totaal niet nageeflijk, kwam helemaal niet in de hand en is zelfs 2 x de ring uitgevlogen (hij is heel hevig voor een beginnende ruiter als ik).
Uiteindelijk had ik op de wedstrijd slechts 81 puntjes zeer slecht maar so what btw het kon nog slechter daar ik voorlaatste was.

Nu 2 maanden later (vorige zondag) scoorde ik 123 punten dus we zijn er echt wel op vooruit gegaan.

Al doende leert men hé, dus laat je zeker niet afschrikken en vooral niet rijden om te winnen maar om ervaring op te doen zowel voor jou als voor je paardje!

gewoon doen... heel veel succes en hou ons alvast op de hoogte hé!

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:26

Oscar schreef:
Wil je een eerlijk antwoord ? Knipoog
Verder moet je pony ingeent en gechipt zijn (paardenpaspoort).
In sommige gevallen heb je ook een meetbriefje nodig, dit kun je meestal regelen via de rijvereniging.


gechipt is NIET verplicht hoor, ministerie van evp geeft ontheffing op gewetensbezwaren. knhs geeft gewoon startkaart af, chippen is en blijft in MIJN ogen vette bullsh*t.