Per 1 april 2005 cap verplicht t/m Z2!??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:25

Ja... en leuk: die laarzen met stalen neuzen zijn er! Kreeg vorige week bericht van Königs dat je daar nu oo optioneel stalen neuzen in je rijlaarzen kan laten zetten.... Hahaha... ik zie het al, van die gitzwart mega-glimmende dressuurlaarzen, hoge boog, kroontje er op en dan je paard gewoon ff lekker op je laarzen laten staan.... oef... gelukkig had je stalen neuzen!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:33

Kan bij Petrie ook Knipoog

Ik zou gewoon weer terug gaan naar het ridderharnas als ik de KNHS was Knipoog

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:13

Ik ben er niet blij mee maar kan t me wel voorstellen. Je moet overal verplicht met cap, op bedrijven maar ook in alle disciplines, en dan met dressuur een hoedje....dat zit niet echt op 1 lijn! Dus eerlijk gezegd verbaas ik me al jaren over het feit dat het bij dressuur niet verplicht is.

Het ziet er natuurlijk niet uit, maar ja...safety first.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:19

Ik vind dat een hoedje nou eenmaal bij het Z hoort.
Dat ze het voor de lagere klassen (dus t/m M2) verplicht stellen is nog tot daar aan toe.
Ik vind dat het een beslissing van de ruiter/amazone moet zijn en niet van de KNHS/FEI.
Gaan ze straks ook helmen voor het fietsen verplichten?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:21

gabyfedde schreef:
Gaan ze straks ook helmen voor het fietsen verplichten?


Jazeker. Maar daar is geen vereniging als tussenpersoon Haha!

Net zoals motorrijden zonder helm vroeger ook mocht, maar tegenwoordig niet meer.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:22

Hoedje mag van mij ook terug naar alleen de Z. Al die L1 combinaties die niet kunnen sturen met die hoedjes op..

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:24

Gail schreef:
Hoedje mag van mij ook terug naar alleen de Z. Al die L1 combinaties die niet kunnen sturen met die hoedjes op..


Daar ben ik het ook helemaal mee eens.
Er zijn er zat die ook goed rijden, maar helaas nog veel meer die met veel poeha en een hoedje rondrijden en dan als 1 van de laatsten eindigen.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:26

gabyfedde schreef:
Daar ben ik het ook helemaal mee eens.
Er zijn er zat die ook goed rijden, maar helaas nog veel meer die met veel poeha en een hoedje rondrijden en dan als 1 van de laatsten eindigen.


So what? Als ze maar niet van hun paard afvallen en zich happy voelen met hoedje zie ik er geen probleem in.

Die betutteling hoeft van mij als oud-NBVR lid helemaal niet. Iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid en kent zijn/haar paard het beste.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:28

Fitzroy schreef:
So what? Als ze maar niet van hun paard afvallen en zich happy voelen met hoedje zie ik er geen probleem in.

Die betutteling hoeft van mij als oud-NBVR lid helemaal niet. Iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid en kent zijn/haar paard het beste.



daar ga ik helemaal in mee

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:29

Ja maar je moet ook een gordel om met autorijden en vast een zwemvest met zeilwedstrijden en dus ook een beschermend hoofddeksel met paardrijwedstrijden....en dan kom je met de dressuur met zo'n banketstaaf hoedje!! banketstaaf in de zin van dat het voor geen meter beschermd dan he, ze blijven mooi...

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:31

Fitzroy schreef:
So what? Als ze maar niet van hun paard afvallen en zich happy voelen met hoedje zie ik er geen probleem in.

Die betutteling hoeft van mij als oud-NBVR lid helemaal niet. Iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid en kent zijn/haar paard het beste.


Dat zal het verschil tussen NBVR en KNF zijn. Ik ben altijd KNF-lid geweest en vind nog steeds dat een hoedje bij het Z hoort. Ik zeg ook niet dat ik er tegen ben hoor, als ik er zelf 1 had en overtuigd was dat ik ook kon scoren met dat paard zou ik het misschien ook wel opzetten.
Ik zie hier heel vaak mensen die met een hoedje rijden om op te vallen en niet omdat ze het zelf mooi vinden.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:33

Gail schreef:
Ja maar je moet ook een gordel om met autorijden en vast een zwemvest met zeilwedstrijden en dus ook een beschermend hoofddeksel met paardrijwedstrijden....en dan kom je met de dressuur met zo'n banketstaaflig hoedje!! banketstaaflig in de zin van dat het voor geen meter beschermd dan he, ze blijven mooi...


Laten we dan ook meteen maar een bodyprotector verplicht stellen en o jee, hoe had mijn enkelblessure voorkomen kunnen worden

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:35

Fitzroy schreef:
Laten we dan ook meteen maar een bodyprotector verplicht stellen en o jee, hoe had mijn enkelblessure voorkomen kunnen worden


Is al verplicht in de SGW (bodyprotector), zelfs met de oefencross Haha!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:35

Ik vind t ook niet leuk maar het is krom dat alleen de dressuur een uitzondering heeft qua hoofddeksel binnen alle disciplines.

Daarbij ben ik ook een oud KNF-er: hoedje hoort bij de Z, in de M a la maar daar onder...neeeeh.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:37

Missouri schreef:
Is al verplicht in de SGW (bodyprotector), zelfs met de oefencross Haha!


Maar we hebben het hier over dressuur Knipoog
En dat is nog altijd de minst gevaarlijke tak van paardensport in mijn beleving.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:37

Vraag ik me af waarom ik mijn paard niet mag beschermen tegen ongelukken en verwondingen in de proef dmv bandages / peesbeschermers etc........
En dan heb ik het nog helemaal niet over Springen, Eventing en de Grand National!

Trouwens....... bij het voltigeren heb ik nog nooit een cap of ander hoofddeksel gezien.
Dat erop- en eraf gespring is pas linke soep......... Knipoog Haha!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:41

Die voltigeurs moeten zéker in het harnas!!!!!!! Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:42

Ik spring gewoon tijdens de proef een keer van mijn paard af en weer terug: dan ben ik ook voltigeur *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:42

Gebeuren er dan zo veel ongelukken op dressuurwedstrijden? Bij 'ons' zijn er de laatste tig wedstrijden geen ruiters gevallen bij de dressuur.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:43

Nee, over voltigeurs is gezegd (in de P&S): "die vallen niet op hun hoofd, en kunnen elkaar bovendien beschadigen met elkaars hoofddeksel".

Tja...

Laatst in Ammerzoden viel er een meisje van haar pony af (Z1). Op haar hoofd... hersenschudding en gedeukt hoedje...
Laatst bijgewerkt door Missouri op 02-07-04 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:44

CGJ12 schreef:
Trouwens....... bij het
voltigeren
heb ik nog nooit een cap of ander hoofddeksel gezien.
Dat erop- en eraf gespring is pas linke soep......... Knipoog Haha!


DAT is nu een goeie?. Bij het mennen (samengesteld) is het nu ook al verplicht behalve dan bij de show/concours paarden dan. Dus waarom niet bij de voltige.

Idd hoedje moet je verdienen dus vanaf het Z. Eronder vind ik een veiligheidscap wel goed maar laat het je eigen keuze zijn.

Wat nog krommer is dat je zonder cap mag losrijden (Z) en in de ring wel op moet. De regels zijn zo verschrikkelijk krom wanneer houdt het op??.

Trouwens ooit heb ik een topic gemaakt met de vraag waar jij de meeste blessures opliep ernaast of erop. Daaruit kwam dat ernaast toch de meeste ongelukken gebeuren. Tja dus dan ook cap op en bodyprotector aan.

Fitz: bij dressuur gebeuren ook zware ongelukken bij ons in de omgeving nog half jaar geleden. Bij een dressuurwedstrijd gleed een paard uit kwam boven op ruiter terecht. Gevolg zware hoofdblessure en coma gelegen gaat nu redelijk maar of ze ooit weer kan rijden en zelfstandig kan leven??? Ze had een cap op.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:44

Missouri schreef:
Nee, over voltigeurs is gezegd (in de P&S): "die vallen niet op hun hoofd, en kunnen elkaar bevendien beschadigen met elkaars hoofddeksel".

Tja...


Inderdaad.....Tja....
Wie wil er wel op zijn hoofd vallen? En wie garandeert dat een voltigeur dat pertinent niet doet?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:45

En wat dacht je van de tuigpaarden???
Dikke Jan Schep met valhelm op........
Damesrubriek met het schoonste geheel (mooiste gespoten integraal-helm)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:46

En niet in de laatste plaats:
de assistent-parcoursbouwers allemaal met een gele bouwhelm,
de parcoursbouwer met een gouden........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:48

En de toezichthouder een blauwe pet zeker?