Leeftijdsgrens YoungRiders niet naar 23 !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:45

Tyrza schreef:
Dan krijg je weer de vraag: wat heeft de voorkeur?

Een correcte wissel, verder van de X gesprongen, of een midnere wissel precies op de letter...

Dat lijkt me duidelijk. Daarom moeten daar ook geen letters geneoemd worden.

Dan krijg je dus niet: van S tot F passage, maar zoiets van: op de lange zijde enkele passen passage.
en bij piaffe: enkele passen piaffe.

Het gekke is dat de jury dan veel dichter bij de stoel van de africhter komt te zitten en het dan meer op ZIJN kennis aankomt dan op het fouten kijken.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:46

kan er niet een soort GP ontwikkeld worden waar de "nieuw" komers in deel kunnen nemen en dan niet tegen de "profs" hoeven dan heb je ook een iets gelijkere strijdt lijkt me, en dan vanuit daar instromen naar de "echte" GP

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:47

Nou, dát bedoel ik helemaal, CGJ! OK dan!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:48

marloezzke schreef:
kan er niet een soort GP ontwikkeld worden waar de "nieuw" komers in deel kunnen nemen en dan niet tegen de "profs" hoeven dan heb je ook een iets gelijkere strijdt lijkt me, en dan vanuit daar instromen naar de "echte" GP



Dat randje is zeer klein, Marloezzke.

Die paar die laag scoren (waaronder ik mijzelf ook in meetel), zijn toch geen bedreiging voor de beteren en horen dus ook niet meer punten te krijgen dan er verdient hoort te worden.

Bovendien: als je met een bepaald oefening problemen hebt, kan je net zo goed je GP proef thuis oefenen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een tussenproef.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:57

hmz dat is waar tyrza, maar dat van die enkele passen vind ik eigenlijk wel een idee.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:26

marloezzke schreef:
hmz dat is waar tyrza, maar dat van die enkele passen vind ik eigenlijk wel een idee.


Ja mij ook!! Dan wordt het een soort B van de senioren...*tussen X en G halthouden en groeten*... Haha! Op de lange zijde enkele passen middendraf...

Goed plan! GP is al moeilijk genoeg zonder dat het strak op de letter moet.

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 18:53

De Inter II, was destijds hiervoor bedoeld, maar is helaas verworden tot een (vaak) éénmalige selectie voor de GP. Het gekke is dat (zelfs binnen de FEI) iedereen het er mee eens is maar niemand de touwtjes in handen neemt (of de knuppel in het hoenderhok gooit). Ik kan honderden combinaties opnoemen die (redelijk) in de GP mee zouden kunnen komen (ja...Tyrza ook jij), maar waar moeten ze rijden ??. Op een grasveld in Eindhoven, of op een wedstrijd die in één of andere uithoek van de wereld wordt gehouden, of als guinea-pig tijdens de CDI***'s.

De oplossing:

De maximale leeftijd van YoungRiders optrekken tot 35 Haha! Haha! Haha! , want voor de YoungRiders is er een omvangrijke keuze uit leuke wedstrijden.


Nee, even serieus er moet echt één of meerdere tussenklasse(n) komen.

Theo

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:28

Tjonge er wordt hier goed gebrainstormed OK dan!

Nu het logge apparaat nog wat sneller krijgen en wie weet??

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 20:48

je moet nu toch een bepaald aantal punten halen om GP te mogen starten toch (moet me er toch weer wat meer in gaan verdiepen merk ik ) hoe gaat dit in zijn werking???

(ben iets aan het bedenken maar heb er net iets meer info over nodig)

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 21:28

Citaat:
Nu het logge apparaat nog wat sneller krijgen en wie weet??


You hit the bulls-eye, of beter gezegd je raakt de spijker op zijn kop.

Maar de FEI heeft zo ontzettend veel beslissingen te nemen :

De Amerikanen willen regels voor het gekostumeerd Pas de Deux rijden voor GrandPrix combinaties, die een moeilijke jeugd gehad hebben.
De Engelse willen regels voor het rijden met je ogen dicht.
De Italianen willen de baan vergroten naar 120*50. (want ze hebben nog wat voetbalstadions leeg staan)
De Hongaren willen een extra klasse voor het "staand rijden"
De Spanjaarden willen de Spaanse pas opgenomen zien in de GrandPrix.

En ons paard Benjamin wil graag dat er 300 wissels om de 1-pas verplicht wordt gesteld in de GrandPrix. Haha! Haha!
En zo kan ik nog wel even door gaan.

Alle gekheid op een stokje, als je bij de FEI aankomt met een voorgekouwd voorstel dan is dat best op kort termijn te regelen. Althans ik wil me daar best hard voor maken.


Theo

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:29

dan zullen we maar verder brainstormen he

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:39

Nou Theo,

Nogmaals: een handtekeningen aktie op stelten zetten?

Ik neem aan dat jij wel de nodige connecties hebt?

Het balletje moet even gaan rollen en als er 1 schaap over de dam is...

rosanrosan

Berichten: 1227
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:40

gomir schreef:
Dan is er nog hoop voor me rosanrosan *LOL*
Het paard dat ik nu heb kan er iig over, nu nog afwachten of hij ook wil...Clown

Moet je Z of ZZ(1 of 2 sterren) zijn bij de YR Verward
(heb net mijn B-debuut gemaakt en wordt 20 dit jaar dus dat wordt dan wel heel hard doorrijden Knipoog )


Om in aanmerking te komen voor het EK Youngriders eventing moet je een Qualifying Result hebben gehaald op een CIC** (dat is een cross op ZZ Niveau zonder steeple)

De eisen voor een Qualifying Result:
- minder dan 74 strafpunten in de dressuur
- maximaal 4 balken met springen
- maximaal 1 stop in de cross
- maximaal 90 sec tijdsoverschrijding in de cross

Annash
Blogger

Berichten: 26525
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:22

Tyrza schreef:
Zullen we een handtekeningen aktie gaan houden? Tong uitsteken


Ik ben in Haha!

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 15:36

Citaat:
Zullen we een handtekeningen aktie gaan houden?


Nee... met goede voorstellen komen, dus maak (Tyrza etc...) eens een protocol voor bijvoorbeeld een Inter III- proef.

Dan kan ik ook de Engelse, Duitse, Amerikaanse etc.. mensen de kar laten trekken.

Theo

Acco
Berichten: 4
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Noord beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:59

Ik heb gehoord van een tussen catogorie tussen de Prix St George en de Grand Prix maar die is maar een heel selektief groepje. Jong oranje. Alleen de jonge ruiters die uit de Young Riders komen en echt potentie hebben mogen hier aan mee doen. Ze krijgen dan ook een aantal trainingen aangeboden. Er zou een speciale proef komen met passage maar zonder piaffe. Ik zou daar ook zeker interesse in hebben maar ik hoor niet bij dat selektieve groepje. We zijn nu trouwens alweer een paar maanden verder en het 'jong oranje' is er nog steeds niet. Ik start nu dan toch maar gewoon Grand Prix. Maar zal zeker mijn handtekening zetten.
Go for it Tyrza!!!!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:04

Horsedances schreef:
Nee... met goede voorstellen komen, dus maak (Tyrza etc...) eens een protocol voor bijvoorbeeld een Inter III- proef.

Dan kan ik ook de Engelse, Duitse, Amerikaanse etc.. mensen de kar laten trekken.

Theo



Ik ga eens zitten brainstormen!

U hoort nog van mij Haha!

DaniellevA

Berichten: 432
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:08

Het rare is nu dat M.Withages- Dieltjens zegt dat alles bij het oude blijft voor dressuur en springen,maar er nog steeds mensen zijn (lees: met functie bij FEI/KNHS) die zeggen hier nog niks van te weten en er nog steeds onderhandelingen gaande zijn. Scheve mond

wendela
Berichten: 38
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:29

En ik had juist in nijmegen weer gehoord dat het voor 95 % door ging!!!!Aan de ene kant vind ik het een goed idee maar aan de andere kant zie ik dat niet meer zitten .... ben eigenlijk blij dat ik nu mijn eigen plan kan trekken en niet meer alles verplicht ben . We zien het wel waar het schip strant!!!!! Alles goed met je daan ?? sneu voor je dat je lieverdje overleden is . Ik denk toch dat ik voor die tussen klasse zou kiezen . Ik stem ook voor JONG ORANJE !!!!!!!!! Dus acco mss toch nog samen in een team ...........

DaniellevA

Berichten: 432
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:38

wendela schreef:
En ik had juist in nijmegen weer gehoord dat het voor 95 % door ging!!!!Aan de ene kant vind ik het een goed idee maar aan de andere kant zie ik dat niet meer zitten .... ben eigenlijk blij dat ik nu mijn eigen plan kan trekken en niet meer alles verplicht ben . We zien het wel waar het schip strant!!!!! Alles goed met je daan ?? sneu voor je dat je lieverdje overleden is . Ik denk toch dat ik voor die tussen klasse zou kiezen . Ik stem ook voor JONG ORANJE !!!!!!!!! Dus acco mss toch nog samen in een team ...........



Ja dank je wel,alles gaat weer redelijk goed nu! Lachen

Ik hoop ook dat ze er een tussen klasse bij maken of in ieder geval wat doen voor de ruiters/amazones die YR af zijn,dan zullen er veel meer ruiters/amazones toch doorgaan en de mogelijkheid hebben toch door te breken. Schijnheilig

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:40

Ok,

Ik heb nu een concept proef voor "Inter III" gereed.

Wie hem eens wil bekijken, stuur maar een PB Lachen

Acco
Berichten: 4
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Noord beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:20

Goeie proef Tyrza, alleen het end klopt niet 2 keer 2 wissels om de pas dat moet een oneven aantal zijn of bedoel je dat je bij de K weer een enkele wissel moet maken. Ik denk dat je dan beter gewoon 5 of 7 wissels om de pas kunt doen. Voor de rest een hele fijne proef. Groetjes Yasmin
p.s: Wanneer begin je met je handtekeningen aktie?? OK dan!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:46

Je hebt gelijk, dan moet daar denk ik maar 2 x 3 of 1 x 3 wissels om de pas van gemaakt worden.

Ik weet dus nog niet hoe lang die proef is.

Ik zal hem thuis eens oefenen Lachen

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:19

Goed initiatief! Ik doe ook wel mee aan de handtekeningenactie!!
(En nu nog even goed oefenen....*piaffe Lotje*) Haha!