zondag bestgaand, 1ste keer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

zondag bestgaand, 1ste keer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 09:39

Hoi,

ik weet dat hier al meerdere topics over geweest zijn maar ik heb niks kunnen vinden over lichtrijden of doorzitten. Is daar nog een regel voor of mag je zelf weten wat je het fijnst vindt en hoe je pony het beste loopt?
En hoe zit dat met de uitslag, als je als eerste moet opstellen, ben je dan laatste of niet? En als je als laatste moet opstellen, mag je dan dus blij zijn of heb je dan verloren?
En wordt er ook bestgaand gereden op de Brabantse waar je je voor moet selecteren? Of komt het alleen in kringverband voor?

Zijn er paar vraagjes maar als ik daar zondag sta, wil ik wel weten wat ik nu het beste kan en mag doen. Als iemand verder nog tips heeft hoor ik het graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:41

haike schreef:
En hoe zit dat met de uitslag, als je als eerste moet opstellen, ben je dan laatste of niet? En als je als laatste moet opstellen, mag je dan dus blij zijn of heb je dan verloren?


Dat ligt er een beetje aan, soms wordt er gelijk geplaatst, maar soms worden er al een paar neergezet en moeten de eerste 3 nog een keer overkampen.
Lichtrijden of doorzitten is aan jezelf.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:43

Bij ons op de club gaan we eerst overkampen en wordt er ook gewoon verteld wie er heeft gewonnen.

De meeste mensen hier rijden licht, ik persoonlijk zit liever door.

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:29

bij het NRPS is het zo dat als je als eerste opstelt je laatste bent geworden. de beste blijven het langst doorrijden. meestal geven de juryleden aan dat je moet lichtrijden. ze willen de natuurlijke gangen kunnen beoordelen en niet de gereden gangen. ook hebben ze er vaak een hekel aan als je als een raket door de bak gaat. voorwaats is goed maar je moet het niet overdrijven.
verder verschilt het heel erg per jury wat ze willen zien. bij sommige winnen alleen de doorgereden Z dieren, bij een goede jury heeft iedereen kans.... ook een 3 jarige die pas een paar maanden onder het zadel is.
succes!

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 16:25

Ok, bedankt. Hoop wel dat ik een goede jury heb, met mijn 5-jarig knolletje dat net m1 loopt kom ik anders nog niet zo ver.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 13:39

Was 7de geworden, van de 30. Was dus erg tevreden, oki liep lekker. Alleen moesten we in de goede volgorde blijven rijden en op het begin had ik een paar heel slome voor mij zitten en kon ik dus niks laten zien. Gelukkig voor mij moesten zij er de eerste ronde al uit en kreeg iki meer ruimte.
We waren trouwens verplicht door te zitten.