Hoefijzers ja/nee?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Op hoefijzers laten zetten ja of nee?

Ja, alleen voor.
5 (10%)
Ja, helemaal rond.
34 (69%)
Nee, niet doen is onnodig.
10 (20%)

Totaal aantal stemmen: 49


xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 14:07

ik moest laatst in de Z in een ring op gras inclusief kuilen en hobbels en er stonden ook geen hekjes om hoor Knipoog

maare als je paard snel uitglijd zou ik idd rondom ijzers laten zetten met kalkoen gaten erin, zonder kalkoenen is het helemaal glad...
veel succes met je volgende wedstrijden!

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 14:16

Ten eerste wil ik de topicstarter adviseren je pony rondom op ijzers te zetten, wel zo veilig.
Ten tweede vind ik de discussie die er gaande is echt nergens over gaan. Zoals ik begrijp hebben de 2 gefrustreerde dames hun paarden/pony's nieteens rondom op ijzers staan? Waar zeik je dan over zeg, als je daarvoor kiest, prima, maar dan moet je het niet aan het gras gaan wijten dat je paard/pony uitglijdt. Als je je pony/paard rondom op ijzers hebt, heb je volgens mij pas recht van spreken over het terrein. En dat kun je dan inderdaad beter aan de vereniging gaan vertellen dan aan ons!
En over het verhaal dat Z-ruiters betere ringen hebben. Dat is toch niet zo vreemd, van die Z-beestjes wordt ook veel meer gevraagd dan van een B-beestje, of niet dan??? En je merkt toch niet op het wedstrijdterrein dat het al 4 dagen geregend heeft? Of heb ik dat nu mis.
Nou ja, ook ik hoop dat het weer beter wordt, ik rij trouwens op dit moment zelf niet meer, maar ben groomy bij mijn zusje, die met mijn ex-pony wedstrijden rijdt.
Ook ik ben een keer met springen onderuit gegaan en dat was ook geen pretje, pony rende blind van angst de ring uit en stoof het hele terrein over, dwars door het terras en richting de openbare weg. Gelukkig heeft iemand haar nog op tijd weten te grijpen, wat haar wel een bloedneus opleverde, want die man heeft gewoon naar haar hoofd gegrijpen en kwam met zijn vingers in haar neusgaten terrecht. Ben die man eeuwig dankbaar en kon mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik de pony niet rondom op ijzers had (alleen voor, was nogmaar B dacht ik zelf). Ik wijt dit dan ook niet aan het terrein, maar aan mijzelf. En nadat ze rondom op ijzers stond heb ik hier nooit meer last van gehad. Als het me te link werd startte ik ook niet. En ja, je bent je inschrijfgeld kwijt, maar wil je me nou vertellen dat je ook gaat starten met een kreupele pony, omdat je anders ook voor nix betaald????
Voor dat ik boze reacties krijg (wat vast wel zal gebeuren), denk eerst even na wie je nu eigenlijk de schuld kan geven? Jezelf of de organiserende vereniging? Realiseer je ook even hoeveel werk erin zit om een wedstrijd te organiseren, dat las je dus niet zomaar ff op het laatse moment af, maar laat je doorgaan en je ziet wel wie er nog wil starten. Als vereniging ben je namelijk ook je geld kwijt, of je de wedstrijd nu aflast of door laat gaan!
Succes allemaal met dit ....weer!!!

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:51

lezen is ook een kunst!!