Hoefijzers ja/nee?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Op hoefijzers laten zetten ja of nee?

Ja, alleen voor.
5 (10%)
Ja, helemaal rond.
34 (69%)
Nee, niet doen is onnodig.
10 (20%)

Totaal aantal stemmen: 49


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:51

Bij ons is het zelden op zand, weinig rijdden hier dus
En schuiven met stiften?
raar, heeeel raar Lachen

Als je paard er onzeker van word idd ijzers met stiften.

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:00

Het ligt ook aan je paard of pony is mijn ervaring. Ik heb paarden gereden die op gras onzeker gingen lopen, en ook veel uitgleden. Maar ook paarden die daar zelfs op nat gras niet of nauwelijks last van hadden. Ik heb het hier wel over helemaal zonder ijzers, dus niet over ijzers zonder stiften.
Mijn eigen pony loopt ook zonder ijzers, en ik ben ook niet van plan er ijzers onder te gooien. Hij loopt heel zeker op gras. Ik heb vorig jaar zelfs een crossje gereden zonder ijzers, met redelijk natte stukken erin. Totaal geen probleem.

snowylover
Berichten: 1880
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 22:11

Allemaal bedankt alvast voor jullie reacties en idd mijn pony is nog jong en soms erg onstuimig. En na die val ook onzeker geworden op het gras. Maar belde vandaag een hoefsmid op en die vroegen voor rondom ijzers met met kalkoengaten 92 euries. Vind dit erg duur? Wat betalen jullie voor de hoefsmid???????

Ladyspot
Berichten: 497
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:31

Bij mijn verzorghaffie was het rondom met kalkoengaten 80 euro.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 00:55

Wij hebben ons paard laatst ook rondom laten beslaan, ze was al een aantal keer uitgegleden op het gras, terwijl het niet eens zo glad was.(was vooral de jongigheid*vaag woord*). Dat was met springen.
Met ijzers en kalkoenen durf ik ook veel beter op gras te rijden, en omdat ik binnenkort ga starten en dan vooral wil gaan springen, was het toch wel verstandig. Lachen
Bij ons was het ook ongeveer 80/90 euro, maar dan heb je ook wat Lachen

snowylover
Berichten: 1880
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 14:06

ja het zal bij die van mij ook wel een beetje aan de leeftijd liggen.Knipoog

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:04

Vippie schreef:
Binnenbanen mogen niet gebruikt worden tijdens het outdoor seizoen, alleen voor losrijden indien nodig.
Zijn jullie naar de vereniging gegaan om te vragen waarom ze de wedstrijd toch door lieten gaan? Volgens mij is het probleem nl dat ze hem niet meer op de dag zelf mogen aflasten oid, zoiets was het iig. Het is dan aan de deelnemer zelf om de verantwoording te nemen over het wel/niet starten.
Eneehh nee je bent niet verplicht om ijzers eronder te knallen, je kunt natuurlijk ook gewoon niet starten zoals eerder gezegd. Maargoed geld is blijkbaar belangrijker dan de gezondheid van jezelf en het paard. Veearts is duurder hoor dan 2 proefjes.... En als er al meerder paarden zijn weggegleden of onderuit zijn gegaan, waarom start je dan uberhaupt nog?

Maargoed jullie zijn weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen....
Succes met de volgende grasconcoursen!


Sorrie hoor, maar als deze reactie tegen mij is vraag ik me af of je niet wat normaler kan reageren. Zoals al eerder gezegd door andere personen gaat het niet alleen om het geld. Ik vind alleen dat als de organiserende vereniging niet de moeite heeft genomen om het gemaaide gras voldoende weg te halen en ik besluit daardoor niet te starten omdat het onveilig is. Dat ik dan niet mijn startgeld hoef te betalen. Ik weet niet hoe jij je paard betaalt, maar ik moet er ieder dubbeltje voor omdraaien om wedstrijden te kunnen starten.

Als ik had geweten dat ik onderuit zou gaan was ik ook niet gestart, maar zoals ik al zei is mijn paard tijdens het losrijden niet uitgegleden en aangezien ik de eerste starter van de dag was kon ik ook niet weten dat er nog meer paarden onderuit zouden gaan!
Trek dus voortaan je conclusies maar wanneer je het hele verhaal kent Boos!

Oja de reden waarom ik niet naar het secretariaat ben gegaan om te vragen waarom ze de wedstrijd door hadden laten gaan was omdat ik een hersenschudding had, en daar voel je je niet echt lekker bij. Ik wilde dus zo snel mogelijk naar huis naar mijn bed.
Laatst bijgewerkt door frunnik op 22-06-04 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:07

Vippie schreef:
Je snapt het gewoon echt niet he? Ik zeg toch ettelijke malen, het is je EIGEN verantwoordelijkheid, niet die van mij of die van een ander. Niemand maakt voor jou uit of je wel of niet start, dat doe je helemaal zelf. Toch?

Als jij lekker op gras wilt blijven glijden, van mij mag je. Maar ga geen vereniging af lopen zeiken op een openbaar net terwijl je niet eens de moeite hebt genomen om te vragen WAAROM de wedstrijd uberhaupt doorging. Had je misschien een hoop frustraties gescheeld.

Veel succes komend weekend, hoop dat de grond deze keer wat droger is.


Even voor de duidelijkheid, welke vereniging wordt er volgens jou afgezeken Verward Verward Want ik kan geen namen vinden hoor Blond

Ladyspot
Berichten: 497
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:59

frunnik schreef:
Sorrie hoor, maar als deze reactie tegen mij is vraag ik me af of je niet wat normaler kan reageren. Zoals al eerder gezegd door andere personen gaat het niet alleen om het geld. Ik vind alleen dat als de organiserende vereniging niet de moeite heeft genomen om het gemaaide gras voldoende weg te halen en ik besluit daardoor niet te starten omdat het onveilig is. Dat ik dan niet mijn startgeld hoef te betalen. Ik weet niet hoe jij je paard betaalt, maar ik moet er ieder dubbeltje voor omdraaien om wedstrijden te kunnen starten.

Als ik had geweten dat ik onderuit zou gaan was ik ook niet gestart, maar zoals ik al zei is mijn paard tijdens het losrijden niet uitgegleden en aangezien ik de eerste starter van de dag was kon ik ook niet weten dat er nog meer paarden onderuit zouden gaan!
Trek dus voortaan je conclusies maar wanneer je het hele verhaal kent Boos!

Oja de reden waarom ik niet naar het secretariaat ben gegaan om te vragen waarom ze de wedstrijd door hadden laten gaan was omdat ik een hersenschudding had, en daar voel je je niet echt lekker bij. Ik wilde dus zo snel mogelijk naar huis naar mijn bed.


Hier wil ik me ook even inmengen. Okj begrijp dat je dan op de dag zelf het niet gaat vragen, maar zodra je weer beter was, had je de telefoon kunnen pakken en bellen naar de vereniging en het kunnen vragen.

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:05

Waarom zou ik dat gaan vragen dan??? Heeft weinig nut vind ik. Zij vonden het veld goed genoeg blijkbaar anders hadden ze het wel afgelast. Ik vind dat persoonlijk een beetje onzin en het maakt mij verder ook niks uit. Misschien was mijn paardje mt achterijzers niet uitgegleden. Daar is dit ook allemaal om begonnen. Het enige wat ik wilde was het advies geven om rondom ijzers te nemen of om eens zonder ijzers te rijden om te kijken hoe het gaat voordat je op wedstrijd gaat.
En ik vind dat er zolangzamerhand gewoon gezeurt wordt, want dit heeft helemaal niks meer met dit topic te maken. Ik neem het de vereniging ook niet kwalijk ofwat dan ook (heb ik ook nooit gezegd) Ik vind alleen dat er in dit soort gevallen wel eens een uitzondering gemaakt kan worden wat betreft het startgeld.
Ik vraag me af of jij in zo'n geval wel de vereniging was gaan bellen???!!!!!!!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:24

Ik zou idd ook rondom met kalkoengaten doen Lachen

Ik heb het met Hof ook eens gehad, toen lagen we op de knie-en in de proef. Sindsdien wil ik niet meer zonder ijzers starten, dat durf ik niet eens! En ik vind nu op gras rijden nog steeds eng, ik durf dan niet te rijden zeg maar Bloos

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:07

je moet je paard ijzers geven, als hij veel over de harde weg loopt of hij gevoelige hoeven heeft of zoiets.. maar je kan raad vragen aan de hoefsmid denk ik ::P

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:44

frunnik schreef:
Sorrie hoor, maar als deze reactie tegen mij is vraag ik me af of je niet wat normaler kan reageren. Zoals al eerder gezegd door andere personen gaat het niet alleen om het geld. Ik vind alleen dat als de organiserende vereniging niet de moeite heeft genomen om het gemaaide gras voldoende weg te halen en ik besluit daardoor niet te starten omdat het onveilig is. Dat ik dan niet mijn startgeld hoef te betalen. Ik weet niet hoe jij je paard betaalt, maar ik moet er ieder dubbeltje voor omdraaien om wedstrijden te kunnen starten.

Als ik had geweten dat ik onderuit zou gaan was ik ook niet gestart, maar zoals ik al zei is mijn paard tijdens het losrijden niet uitgegleden en aangezien ik de eerste starter van de dag was kon ik ook niet weten dat er nog meer paarden onderuit zouden gaan!
Trek dus voortaan je conclusies maar wanneer je het hele verhaal kent Boos!

Oja de reden waarom ik niet naar het secretariaat ben gegaan om te vragen waarom ze de wedstrijd door hadden laten gaan was omdat ik een hersenschudding had, en daar voel je je niet echt lekker bij. Ik wilde dus zo snel mogelijk naar huis naar mijn bed.


volges mij was dit niet naar jou bedoeld maar naar james100..maar ik snap deze discussie niet helemaal het ging toch om of je hoefijzers onder je paard zou zetten of niet??

even off-topic ik zou als je nog meer wedstrijden op gras moet rijden en ook nog gaat springen rondom ijzers doen met kalkoen gaten..maar ik begrijp dat je ook les hebt op gras dus dan moet je met oefenen ook kalkoeken in doen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:48

Ik zou voor ijzers gaan en rondom laten zetten. Maar dan moet je ook stiften gebruiken, omdat alleen ijzers op nat gras nog gladder is dan zonder stiften.
Als je paard en ook jij er onzeker van worden: ijzers onder en kalkoenen gebruiken. Als je ijzers hebt zonder kalkoengaten heb je ook Quick settings (zelf nog geen ervaring mee)

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:12

frunnik"]
Sorrie hoor, maar als deze reactie tegen mij is vraag ik me af of je niet wat normaler kan reageren.
[/quote]

Nee dit was een reactie op de persoon boven mijn bericht James100. Dus even het berichtje erboven lezen en je begrijpt er meer van. Eneeehh volgens mij reageer ik nog heel normaal hoor, zeg niks verkeerds geloof ik, ik scheld niet, probeer alleen de situatie van de andere kant te bekijken.... hoe normaal wil je het hebben?

[quote="frunnik"]
Zoals al eerder gezegd door andere personen gaat het niet alleen om het geld. Ik vind alleen dat als de organiserende vereniging niet de moeite heeft genomen om het gemaaide gras voldoende weg te halen en ik besluit daardoor niet te starten omdat het onveilig is. Dat ik dan niet mijn startgeld hoef te betalen. Ik weet niet hoe jij je paard betaalt, maar ik moet er ieder dubbeltje voor omdraaien om wedstrijden te kunnen starten.
[/quote]

hmm regel 1 en laatste regel even vergelijken, t gaat dus wel om het geld, immers als je niet ieder dubbeltje had moeten omdraaien had je wel afgemeld????
En ach, 2 proefjes zijn altijd nog goedkoper dan de voorrijkosten van de veearts, choose yourself...
En je had ook voor je ging starten/losrijden even kunnen vragen waarom het gemaaide gras niet weg was gehaald, of zeg ik nu iets raars?

[quote="frunnik"]
Als ik had geweten dat ik onderuit zou gaan was ik ook niet gestart, maar zoals ik al zei is mijn paard tijdens het losrijden niet uitgegleden en aangezien ik de eerste starter van de dag was kon ik ook niet weten dat er nog meer paarden onderuit zouden gaan!
Trek dus voortaan je conclusies maar wanneer je het hele verhaal kent Boos!
[/quote]

Nogmaals mij reactie was niet naar jou maar naar James100.. eneehh als je begrip wilt hebben kun je beter meteen het hele verhaal vertellen ipv de helft, moet iemand hier ruiken dat je de eerste starter was? Nee toch zeker? Nogmaals ik trek geen conclusies, ik geef alleen aan wat je ook had kunnen doen.

[quote="frunnik schreef:
Oja de reden waarom ik niet naar het secretariaat ben gegaan om te vragen waarom ze de wedstrijd door hadden laten gaan was omdat ik een hersenschudding had, en daar voel je je niet echt lekker bij. Ik wilde dus zo snel mogelijk naar huis naar mijn bed.


Je kunt het later altijd nog vragen, scheelt misschien frustraties voor de toekomst of meer begrip voor de organiserende RV.

Ik vind gewoon dat er in dit topic door meerdere mensen te snel een wijzende vinger naar de RV wordt uitgestoken terwijl we allemaal oud en wijs genoeg zijn om zelf te beslissen of we wel/niet starten.
Iedereen weet dat op gras rijden niet ideaal is en dat daar consequenties aan hangen. Ben je het niet met het terrein eens meld dit dan bij de RV, kleine moeite.
Achteraf zeiken is altijd makkelijk natuurlijk Haha!

Dus even voor de duidelijkheid, ben niet boos ofzo op jullie, al wordt ik door sommigen hier als zeikmuts beschouwd, ik bekijk het gewoon van de andere kant, maar dat mag schijnbaar niet, mag alleen zeggen hoe vervelend die RV wel niet was en hoe zielig jullie wel niet zijn, toch? Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:17

frunnik schreef:
Ik vind alleen dat er in dit soort gevallen wel eens een uitzondering gemaakt kan worden wat betreft het startgeld.
Ik vraag me af of jij in zo'n geval wel de vereniging was gaan bellen???!!!!!!!


En vaak wordt dat idd gedaan zoals ik al eerder schreef, als je maar met ene geldige reden komt. Helaas voor jou zijn de regels sinds 1-4 strenger geworden wat afmelden betreft en moet je nu dus idd wel je startgeld betalen geloof ik, maar ook dit kun je zo navragen bij de RV of de KNHS.

En ik zou btw wel hebben gebeld, dan kan ik er voor de volgende keer rekening mee houden nl. Of misschien haat de RV zich na zulke glijpartijen zich wel achter de oren krabben. Hihihi.
Ik zeg maar zo, niet geschoten is altijd mis....

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:19

Cassidy schreef:
Ik zou voor ijzers gaan en rondom laten zetten. Maar dan moet je ook stiften gebruiken, omdat alleen ijzers op nat gras nog gladder is dan zonder stiften.
Als je paard en ook jij er onzeker van worden: ijzers onder en kalkoenen gebruiken. Als je ijzers hebt zonder kalkoengaten heb je ook Quick settings (zelf nog geen ervaring mee)


Quick settings zijn niet meer verkrijgbaar, fabriek is over de kop dus dat worden dan idd ijzers met gaten. Ijzers zonder gaten op gras is vragen om moeilijkheden.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:28

Dus toen jouw paard onderuit ging had 'ie helemaal geen ijzers? ik denk nl. dat dat niet zo snel gebeurd. Hoe is hij bekapt?
Ik heb voor optie 3 gekozen, onze paarden glijden zelden uit. Althans niet vaker dan die met stiften. Maar ik ben dan in principe ook anti-ijzer. Ook/juist als je veel over harde weg rijdt. Lachen

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:46

Vippie schreef:
Je kunt het later altijd nog vragen, scheelt misschien frustraties voor de toekomst of meer begrip voor de organiserende RV.

Ik vind gewoon dat er in dit topic door meerdere mensen te snel een wijzende vinger naar de RV wordt uitgestoken terwijl we allemaal oud en wijs genoeg zijn om zelf te beslissen of we wel/niet starten.
Iedereen weet dat op gras rijden niet ideaal is en dat daar consequenties aan hangen. Ben je het niet met het terrein eens meld dit dan bij de RV, kleine moeite.
Achteraf zeiken is altijd makkelijk natuurlijk Haha!

Dus even voor de duidelijkheid, ben niet boos ofzo op jullie, al wordt ik door sommigen hier als zeikmuts beschouwd, ik bekijk het gewoon van de andere kant, maar dat mag schijnbaar niet, mag alleen zeggen hoe vervelend die RV wel niet was en hoe zielig jullie wel niet zijn, toch? Haha!


Ik geloof niet dat in mijn eerste bericht om commentaar heb gevraagd. De enige reden waarom ik mijn verhaal heb vertelt was om te illustreren waarom ik zou kiezen voor rondom ijzers WAAR DIT TOPIC OM GING!!!

De reden waarom ik niet het hele verhaal heb vertelt is omdat ik daar niet toe verplicht ben en jou geen verantwoording schuldig ben Verward Ik wilde alleen maar de persoon die dit topic gepost heeft helpen door mijn verhaal te vertellen en die persoon voor zoiets te behoeden.

Verder ken jij mij totaal niet en ik denk dat je dus ook niet over mij kunt oordelen. Zou het dus ook fijn vinden als je hier mee stopt, de reden waarom ik gewoon gestart ben heeft (voor de zoveelste keer ) niks met geld te maken. En dat moet je dan maar van me aannemen en doe je dat niet is dat niet meer mijn probleem Verward
De reden waarom ik niet de bij de RV ga zeiken is omdat ik geen zeikmuts ben en het de RV verder ook niet kwalijk neem. En dan nogmaals, ik ben gestart omdat mijn paard met losrijden gewoon wel bleef staan.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 07:23

Zegeeehh beetje gefrustreerd? Haha!
Nieuwe boktregel, als je geen reacties wenst op je bericht zet dan onderaan: wil geen commentaar.. zoiets invoeren dan maar? Welkom op een openbaar forum...
Overigens vroeg je wel om een reactie: Ik vraag me af of jij in zo'n geval wel de vereniging was gaan bellen???!!!!!!! Verward

Neem aan dat iedereen zijn ervaringen kwijt mag wat betreft rijden met/zonder ijzers op gras en rijverenigingen die wedstrijden niet aflasten als er combinaties onderuit zijn gegaan.
Van zulke neven onderwerpen kun je heel wat wijzer worden nl. Of iets in een ander perspectief zien. En vaak komen zulke reacties ahv een post van iemand anders.

Je bent idd niet verplicht het hele verhaal te vertellen, maar verwijt dan niet iemand dattie het niet kent. Begrip komt van 2 kanten zie je.... Knipoog

Nomaals ik oordeel niet over je, probeer alleen tips te geven, maar ik raak een gevoelige snaar zie ik, dus ik laat het hierbij.

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 09:51

Fijn rust!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:16

Vippie schreef:
Quick settings zijn niet meer verkrijgbaar, fabriek is over de kop dus dat worden dan idd ijzers met gaten.


Oh, dat wist ik niet? Maar die Quick settings moeten toch door iemand na te maken zijn? Als je een beetje handig bent moet dat toch te doen zijn?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:38

Cassidy schreef:
Oh, dat wist ik niet? Maar die Quick settings moeten toch door iemand na te maken zijn? Als je een beetje handig bent moet dat toch te doen zijn?


Ik wel, had afgelopen weekend op gras met ijzers zonder gaten (in de veronderstelling dat ik ff een setje zou halen voor die zeldzame keren dat ik op gras start), maar helaas echt helemaal nergens meer, ja ponymaat maar dat past niet.
Maarja heb dus nog nergens gelezen dat ze dus niet meer te krijgen waren, anders had ik wel gaten erin laten zetten. Helaas vertelde alle ruitersportzaken dat ze niet meer te krijgen waren.
Gelukkig heb ik iig 1 setje kunnen lenen voor voor...

En helaas geen Nico's of Denis mannen in mn omgeving die zoiets ff na kunnen maken.

Dus voor de mensen die hun hoop erop gevestigd hadden: helaas... Huilen

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:06

Vippie schreef:
Je snapt het gewoon echt niet he? Ik zeg toch ettelijke malen, het is je EIGEN verantwoordelijkheid, niet die van mij of die van een ander. Niemand maakt voor jou uit of je wel of niet start, dat doe je helemaal zelf. Toch?

Als jij lekker op gras wilt blijven glijden, van mij mag je. Maar ga geen vereniging af lopen zeiken op een openbaar net terwijl je niet eens de moeite hebt genomen om te vragen WAAROM de wedstrijd uberhaupt doorging. Had je misschien een hoop frustraties gescheeld.

Veel succes komend weekend, hoop dat de grond deze keer wat droger is.


Pffffffffffffffffffffffffff Haha! Haha! Haha! Haha! Nou als ik even in mag haken... ik was met James100 mee en natuurlijk is het je eigen verantwoording en is dat startgeld van ondergeschikt belang.... Maar ik vind dat er rekening gehouden moet worden met de omstandigheden en wat ik helemaal belachelijk vind is dat de Z paarden in een bak rijden van heb ik jou daar Verward Zelfs mijn paard had moeite met lopen en nu staat zij toch rondom op ijzers met stiften maar goed daar kom je dus pas achter op het moment dat je je proef in gaat. Met losrijden kan je toch niet al je oefeningen ff doen.. kleine volte's draaien etc. Maar goed er vanuit gaande dat het niet het hele outdoor seizoen miezerig weer is Knipoog

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 08:53

Tsja Z ruiters hebben vaak nu een maal meer luxe, hekjes om de ringen, starten op zand in beter bakken.... Dat is nu eenmaal zo, ook hier in de buurt hoor.
Idd we gaan gewoon duimen voor beter weer OK dan!