Maakt een hoedje zoveel verschil in de L1.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:35

ik weet niet of een hoedje bij verzorging uitmaakt.
Wel denk ik dat als je een hoedje draagt, er meer van je verwacht wordt, dat wil je dan ook uitstralen anders zet je gewoon een cap op...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 15:55

crossmonster schreef:
bij ons gelukkig ook niet !
degene die ermee rijden worden vaak ook raar aangekeken
okej het is een ieders goed recht om te kiezen wat je op je hoofd zet
maar ik vind het altijd zo lijken van "ik ben goed , ik mag in de B wel een hoedje op " zoiets , of ik vind het mensen die wel errug voorbarig zijn Knipoog



ik heb het hier ook al eerder over gehad. heb bij het schrijven zelfs wel mensen in de B met hoedje gehad en dan 138 rijden ofzo.......... Haha! Vind ik dus humor

Ik vind een hoedje ook pas kunnen vanaf de Z, de algemene opvatting over mensen met hoedjes in lagere klasses is toch dat ze zelf denken toch wel heel wat te zijn.........en nee, ik ben niet de enige die zo denkt......

Maar het verschil van 2 punten in verzorging vind ik ook wel apart ja ! Jammer dat je het niet meer hebt kunnen vragen achteraf ???!!!

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 16:26

Ik heb geruchten gehoord dat hoedjes afgeschaft gaan worden in de basissport....

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:11

eg waar? dat wist ik niet.
en wat houd ''de basissport'' eigenlijk in?

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:22

Basissport is dacht ik gewoon het landelijke gebeuren, tot de Z2 zeg maar (toch??)

**Ik denk nu even hard na over de bron van het afschaffen van hoedjes gebeuren Haha! **

Het gaat er meer om dat de veiligheidscap verplicht gesteld gaat worden geloof ik..

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:25

bealy23 schreef:
Het gaat er meer om dat de veiligheidscap verplicht gesteld gaat worden geloof ik..


dat vind ik nou 'ns een HELE goede zaak

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 20:26

sorry, maar ik wil ook een hoedje gaan kopen Bloos en ben pas B+1, ben namelijk net begonnen.

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:13

Ik heb nu B + 16 winst..
En ben 15 jaar.. Maar een hoedje? Ga weg man.. Onveilig.
Weetje hoe vaak mijn paard ineens *doef * Rengalop * spring * bok* doet..
Straks lig ik ernaast in de bak.. Plingoef* me hoofd tegen de bakrand.
Nee, geen hoedje voor mij, vooral niet op me heethoofdje Haha!
En zowiezo, vind ik dat het niet mag onder de 18.
Bij ons is ook een veiligheidscap verplicht. OOK met wedstrijden..

Maar die 6 van jou. Bij mij werd ik afgestrafd omdat ik té grote oorbellen in had.. Dus tja.. Een vriendin van me werd afgestraft omdat ze dr haar NIET in een netje had.. ( ? )
En weer een ander omdat dr hele uitstraling verkeerd over kwam bij de jury.. (agh je hebt van die ik-rach-mijn-paard-naar-beneden mensjes.. )

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:15

Marwszjeuh"]
Ik heb nu B + 16 winst..
En ben 15 jaar.. Maar een hoedje? Ga weg man.. Onveilig.
Weetje hoe vaak mijn paard ineens *doef * Rengalop * spring * bok* doet..
Straks lig ik ernaast in de bak.. Plingoef* me hoofd tegen de bakrand.

[/quote]

tja, daar herken ik mijn merrie eigenlijk ook wel in

[quote="Marwszjeuh schreef:
En weer een ander omdat dr hele uitstraling verkeerd over kwam bij de jury.. (agh je hebt van die ik-rach-mijn-paard-naar-beneden mensjes.. )


tja...die hebbie ook

Babette1
Berichten: 110
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 08:10

Tsja, over die hoedjes zal altijd wel gezeur blijven. Ik ben zelf meermaals Z2 en ZZ-licht geweest en rij daarom met een hoedje, ook in de L en M. Ik vind zelf dat ik dat hoedje verdiend heb, en of mensen me nu een kakker vinden omdat ik in de L met hoedje rijdt, dat boeit me niet. Ik vind het mooi en verzorgd. Maar ik besteed ook veel aandacht aan de verzorging van mijn paard (poetsen, schone staart, vlechten, etc) en aan mezelf (gepoetste laarzen, glimmende sporen, witte broek, haren netjes). Maar waarom je de ene keer een 7 krijgt en de andere keer een 9 ? Dat ligt puur aan de dame of heer in het juryhok.

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 08:44

bealy23 schreef:
**Ik denk nu even hard na over de bron van het afschaffen van hoedjes gebeuren Haha! **

Het gaat er meer om dat de veiligheidscap verplicht gesteld gaat worden geloof ik..


Op het forum van de KNHS site van Groningen is een soortgelijke -verontruste- vraag gesteld. Het antwoord van de KNHS nav dat topic is duidelijk:

In goede orde hebben wij uw e-mail bericht ontvangen. Bij deze kunnen
wij u mededelen dat er nog niets bekend is over het verplichten van een
cap in de Z dressuur. Zodra hier iets over besloten wordt zal er een
artikel in Paard & Sport verschijnen en wordt het tijdig aan de leden
kenbaar gemaakt. "Binnenshuis" hebben wij hier ook helemaal niets over
gehoord, dus wij denken dat dit alleen maar geruchten zijn.
Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

...
Medewerkster Afdeling Basisdienstverlening
Regio Gelderland, Overijssel & Drenthe.


Dus wat mij betreft is het 'hoedje afschaffen' een broodje aap verhaal Knipoog
En gelukkig maar. Betutteling tot en met, het is een ieders eigen verantwoording of je een cap of hoedje draagt tijdens wedstrijden.

Sall

Berichten: 6755
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 08:49

Tjee, waar let je op zeg... Ik kijk zelf naar de combinatie, het gereden zijn en of het geheel aangenaam overkomt. Let een jury er dan echt op, wat je op je hoofd heb staan?
Ik rij zelf altijd met cap, privé of met wedstrijd. Bij ons in de regio ben ik(of was je iig in die tijd) een zeldzaamheid, bijna iedereen rijdt met hoedje (vanaf klasse B tot zeg het maar).

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:11

Ik zou het prima vinden als iedereen in de basissport een veiligheidscap moest dragen. Nu is het alleen bij de springers verplicht, maar je kunt net zo hard vallen als dressuurruiter. En een hoedje biedt al helemaal geen bescherming.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:16

Het dragen van cap zou niet verplicht worden vanuit de KNHS, maar vanuit de rijverenigingen na de nieuwe regels van 1 april 2004. Het heeft met verzekering te maken, waardoor sommige clubs besluiten dat al hun ruiters met cap moeten rijden.

Fitzroy

Berichten: 25154
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:24

Dan denk ik dat die verenigingen nog maar weinig aanmeldingen zullen krijgen van Z-ruiters, patos.
Ik laat me zeker niet betuttelen door een RV. Dan ga ik wel ergens anders starten.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:32

patos schreef:
Het dragen van cap zou niet verplicht worden vanuit de KNHS, maar vanuit de rijverenigingen na de nieuwe regels van 1 april 2004. Het heeft met verzekering te maken, waardoor sommige clubs besluiten dat al hun ruiters met cap moeten rijden.


op wedstrijd vind ik een hoedje mooi en zou het jammer vinden als ze dat afschaffen.

Maar op les vind ik het niet onredelijk als je een cap op moet. Nu heb je bij de meeste rijvereningen een bordje met die "eigen risico" tekst.
Als dat niet meer afdoende is voor de verzekering, kan ik me voorstellen dat je andere maatregelen treft.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:48

Fitzroy schreef:
Dan denk ik dat die verenigingen nog maar weinig aanmeldingen zullen krijgen van Z-ruiters, patos.
Ik laat me zeker niet betuttelen door een RV. Dan ga ik wel ergens anders starten.


Ik denk als de verzekeringen moeilijk gaan doen (en dat komt al steeds meer) dat je weinig meer te kiezen hebt uit rijverenigingen zonder cap-verplichting Fitzroy... Verenigingen draaien op vrijwilligers en de aansprakelijkheidsvereniging is nu al heel erg prijzig. Een verzekering is echt noodzakelijk i.v.m. aansprakelijkheid en die wordt steeds moeilijker wettelijk af te wimpelen met bordjes "eigen risico" ... Een vereniging (dus de leden!) zou(den) gek zijn het risico van een enorme claim te dragen...
Overigens worden landelijke wedstrijden georganiseerd door verenigingen. En moeten zich daar voor verzekeren. Mijn PA-verzekering sluit schade tijdens het wedstrijd rijden uit, als ik het goed begrepen heb. En in Ermelo tijdens de NRPS-Kampioenschappen moest ik een formulier ondertekenen bij het inschrijven waarin ik aangaf de wedstrijdorganisatie niet aansprakelijk te (kunnen) stellen voor enige schade aan paard of mijzelf dan ook... Dat voelde ook best ongemakkelijk, maar wel begrijpelijk!

Denk echt niet dat verenigingen voor de lol zo streng zijn in die dingen hoor... Verward

On-topic... Ik vind een 6 wel erg laag als jij, het tuig en je paard er keurig netjes, schoon en verzorgd uit zien, het paard getoiletteerd is en netjes gevlochten... Dan zou ik me inderdaad ook afvragen waarom niet hoger... Misschien durven op de jury af te stappen?

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:41

Wat mij betreft wordt een veiligheidscap gewoon verplicht gesteld!
Is het niet door de KNHS danwel door de verzekeringen.
Al vind je dat je nog zo goed kan rijden, een ongeluk zit in een klein hoekje!!!! Kijk maar naar die ZZGP wedstrijd van laatst, waar een paard (bijna?) het hoofd van zijn amazone raakte...

Daarnaast vind ik bij heel veel mensen een hoedje gewoon niet uit zien Haha! Tong uitsteken
En dat is gewoon mijn eigen mening!
Heb ooit voor de lol een hoedje op gehad (niet te paard hoor!) man, ik leek wel een debiel! Clown Haha!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:52

Ik zou het zonde vinden als ze het hoedje zouden afschaffen bij de ruiters hoger dan Z. Vind het juist veel sjieker staan
Wel vind ik nogsteeds dat indien je geen Z bent je gewoon een cap op je koppie moet doen.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:57

Cinzano schreef:
Ik zou het zonde vinden als ze het hoedje zouden afschaffen bij de ruiters hoger dan Z. Vind het juist veel sjieker staan
Wel vind ik nogsteeds dat indien je geen Z bent je gewoon een cap op je koppie moet doen.


Het moeilijke is alleen dan, waar je de grens legt. Omdat de Z het hoogste is want je in de basissport kunt bereiken, betekent dit niet per definitie dat je zo goed rijdt dat je nooit wat kan overkomen.
Dus het blijft een moeilijk punt..

Maar wat mij betreft zet Anky ook een leuke veiligheidscap op Haha!
(Je hebt echt hele mooie veiligheidscaps!! )

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:06

bealy23 schreef:
Het moeilijke is alleen dan, waar je de grens legt. Omdat de Z het hoogste is want je in de basissport kunt bereiken, betekent dit niet per definitie dat je zo goed rijdt dat je nooit wat kan overkomen.



Eens, maar het blijft een veel mooier gezicht!

Enuh, die grens is al gelegd, normaal gesproken ligt 'ie bij de Z Haha!

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:17

Die grens is er helemaal niet want je mag ook in de B tegenwoordig met hoedje rijden... (Die grens was er vroeger bij de KNF geloof ik wel, maar tegenwoordig onder de KNHS mag je in elke klasse met een hoedje rijden)

En over dat mooie gezicht, dat vind ik dus niet Haha!
(maar ik ben wel de enige die er zo over denkt geloof ik haha Tong uitsteken Haha! )

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:29

Nee hoor, ik vind een mooie veiligheidscap net zo mooi.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:42

It's in the name Haha! Haha!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:15

Het hoedje maakt denk ik niet zo veel verschil!
IN de Z reed ik altijd nog met cap (niet voor gekozen, de standaard hoedjes paste gewoon niet Haha! ) en dan won ik van de mensen met het hoedje Schijnheilig