Maakt een hoedje zoveel verschil in de L1.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:25

In de toekomst moet er zelfs misschien weer verplicht met cap worden losgereden bij ZZGP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:37

Randy01 schreef:
Oh ja, wat betreft het schimmel-verhaal kan ik goed inkomen alhoewel een bruin paard ook heel smerig kan zijn en dus gewassen moet worden, alleen is dat niet te 'tonen c.q. bewijzen'.

Je kunt bijvoorbeeld dubbel zoveel vlechtjes maken, dan heb je ook dubbel zoveel werk gehad Lachen. Maar vaak gaat die vlieger niet op en terecht, je zou ook niet moeten stimuleren dat mensen zich voor een wedstrijd alleen gaan uitsloven op een paard, gewoon elke dag netjes poetsen doen OK dan! .

Daan, de KNHS heeft wel vaker plannen die in de praktijk niet werkbaar bleken.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:41

Magique schreef:
In de toekomst moet er zelfs misschien weer verplicht met cap worden losgereden bij ZZGP.



Kijk maar eens in het nieuwe bulletin Magique:

Er mag niet meer worden losgereden zonder het hoofddeksel waarmee de proef wordt gereden. Indien de ruiter een voorkeur heeft voor een ander hoofdbescherming heeft, is dat ook toegestaan.

Staat er niet zo letterlijk, maar ik vind het wel een goede zaak dat er nu mét hoofddeksel gereden moet worden. (alhoewel ik eerder denk dat mijn hoedje me meer hersenletsel zal opbrengen dan zonder. Tijd om naar de hoedenmaker te gaan en hem groter te laten maken).

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:37

daan schreef:
Nog even over dat verplicht stellen van de cap, ik was bij de regiovergadering van de KNHS en daar kwam het dus ter sprake. Daar werd door het regiobestuur gesteld dat de KNHS (dus NIET de verenigingen voor zich) de cap tot en met Z verplicht ging stellen voor het einde van dit jaar...En ontopic, ik geloof niet dat het voor je punten veel uitmaakt of je een cap of een hoedje opzet.


Lees net in de P&S dat het presies andersom is. Dat ze een cap of veiligheidshelm NIET verplicht kunne stellen ivm de normen volgens de FEI.
Citaat:
Wij kunnen bv, als we dat al zouden willen, niet voorschrijven dat je in alle dressuurklassen met een veiligheidshelm moet rijden, als de FEI een dresuurhoedje toestaat.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:38

Vippie"]
[quote="daan schreef:
Nog even over dat verplicht stellen van de cap, ik was bij de regiovergadering van de KNHS en daar kwam het dus ter sprake. Daar werd door het regiobestuur gesteld dat de KNHS (dus NIET de verenigingen voor zich) de cap tot en met Z verplicht ging stellen voor het einde van dit jaar...En ontopic, ik geloof niet dat het voor je punten veel uitmaakt of je een cap of een hoedje opzet.


Lees net in de P&S dat het presies andersom is. Dat ze een cap of veiligheidshelm NIET verplicht kunne stellen ivm de normen volgens de FEI.
Citaat:
Wij kunnen bv, als we dat al zouden willen, niet voorschrijven dat je in alle dressuurklassen met een veiligheidshelm moet rijden, als de FEI een dresuurhoedje toestaat.

[/quote]

Ja, dat had ik ook gezien in de P en S. Ach, Het maakt mij niet zoveel uit.
Ik start momenteel met cap aangezien ik er nog weleens afval maar heb wel een hoedje dus wat mij betreft was het vals alarm, heb ik misschien ooit nog wat aan dat hoedje:) Ik ga ervan uit dat iedereen wel voor zichzelf kan bepalen wat verstandig is.

En lovely, dat van die onmogelijke plannen van de KNHS was mij ook niet vreemd..Lachen

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:23

Ik zou het wel een goeie vinden om hoedjes pas toe te staan vanaf Z. Echt, als je hier anders een hoedje op hebt ben je gelijk het lachertje van de dag geloof ik, jah, boeren he Tong uitsteken
Zou het wel jammer vinden als het hoedje helemaal werd verboden, het heeft toch wel iets extra's om daarmee te rijden, staat veel chiquer, en idd, als je Z start, heb je m verdiend Haha!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:37

Vippie schreef:
Lees net in de P&S dat het presies andersom is. Dat ze een cap of veiligheidshelm NIET verplicht kunne stellen ivm de normen volgens de FEI.


Ik had ook nog even contact gehad met het regiobestuur KNHS-Gelderland, maar ook zij weten niets van een regel die veiligheidshelmen binnenkort zou verplichten.

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:46

Hmmm, vraagje met hoedje bedoelen jullie dan gelijk zo'n hoge hoed?
Want hier mag je in de L wel met hoed rijden, maar dan wel een bolhoed...hoge hoed mag dan nog niet

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:31

Bolhoed weet ik niet, ik heb ook niet echt de intentie om met een bolhoed te gaan starten Lachen We bedoelen dus gewoon zo'n dressuurhoedje, hoogtes verschillen.

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:50

Fitzroy schreef:
Nou snepje, dat ben ik niet met je eens. De verzorging mag nooit aangepast worden aan het algemene beeld en dat is ons op de jurycursus ook verteld.
Ik vind dat ook niet kloppen om door de verzorging winstpunten weg te geven. Pas dan een ander cijfer aan, waar je bv. toch al twijfelde tussen een 5 of 6.


Ik ben het helemaal met je eens, maar dat neemt niet weg dat het wel gebeurd. Het gevoel dat je overbrengt bij de jury speelt wel degelijk een rol.
Beetje oftopic, maar zo is ook gebleken dat rechters in de rechtzaal hier ook gevoelig voor zijn. Het maakt echt verschil of er nou een (ogenschijnlijk) lief meisje met twee vlechtjes en een strik in het haar, of een of andere aso vent met trainingspak tegenover je zit.

Officieel mag je geen onderscheidt maken, maar het brengt een ander gevoel over, of je nu wil of niet.