GGK hengsten in de (dressuur) sport

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:53

Magique schreef:
Zelfde als in Z: stel je kan geen wissel maken maar de rest is wel goed dan zou je theoretisch makkelijk 70% kunnen halen, maar zo werkt het niet in Z, maar in de GP dus blijkbaar wel Verward

Dat komt doordat er toch nog redelijk hoge cijfers vallen voor bepaalde onderdelen, terwijl ze eigenlijk niet zo briljant zijn van uitvoering. Dan denk ik ook nog dat dat vooral voorkomt bij de gevestigde orde en dat het een 'nieuwkomer' of onbekend talent niet zo gauw overkomt Haha!.
Misschien wordt er te vaak naar smaak gejureerd, teveel subjectief en niet objectief met 'correct' in het achterhoofd. Vb: een correcte uitgestrekte draf is iets anders dan alleen de voorbenen tot de hemel uitsmijten.

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 02:23

Wat alleen niet terecht is (en ik zie dat regelmatig) dat paarden die in de lichte toer een 8 of 9 scoren voor hun basisgangen, maar in de GP aangeven weinig talent te hebben voor het Passage/Piaffe werk, vaak ook in de basisgangen lager gepunt worden. Kortom de bewegingen worden aan elkaar gekoppeld door de juryleden. Ergo, na een slechte passage/piaffe resprise gaan de punten voor de stap-draf-galop ook naar beneden, en dat zou niet moeten.

Theo

DaniellevA

Berichten: 432
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:05

Het ligt er ook aan welke Ruiter / Amazone er op die GGK Hengsten zitten. Knipoog
Maar GGK Hengst of niet,ik vind dat de beoordeling zo en zo soms een beetje vaag is. Scheve mond Schijnheilig