Veranderingen in kaders Dressuur.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DaniellevA

Berichten: 432
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 14:14


valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:22

Horsedances schreef:
Als het een gewoonte wordt van de moderator(s) om mijn antwoorden op dit soort vragen te verwijderen, dan heeft het geen enkele zin zulke suggesties te plaatsen.

Theo



wat was je antwoord dan??

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 02:10

Valencia.

Ik stuur je het antwoord wel per PM.

Theo

DaniellevA

Berichten: 432
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 10:05

Horsedances schreef:
Zoals gevraagd:

de link naar de korte stukjes Video van Olympic Ferro in Verden :

http://www.dressage.to/video_html

Theo



Leuke filmpjes. Lachen Ik vond hem onder zijn vorige amazone veel meer flitsen,ook straalde hij toen veel meer uit,veel meer power.

Maar das mijn mening hoor. Schijnheilig

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:45

ben ik het wel mee eens; die twee waren één..
Maar hij wordt op dit moment ook niet meer vol getraint, Suus traint hem alleen voor de shows.

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:29

Het ging hier om het feit dat Magique (terecht) vond dat er zo weinig paarden in Kootwijk waren die een behoorlijke passage en piaffe lieten zien. En zoals je kunt zien heeft Ferro het nog steeds niet verleerd.

Wil je Coby en Ferro in topvorm zien kun je dat hier bekijken :

http://www.kurmuziek.nl/2001clientpaginacobyvideoalles.htm

Theo

wendela
Berichten: 38
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:05

joop007 schreef:
een van de eisen is wel dat de bondscoach je mag..... Helaas is het bij de junioren en young riders niet net zoals bij de senioren dat je aan bepaalde percentages moet voldoen wat overigens wel eerlijker zou zijn...


dit slaat echt helemaal nergens op dat DE BONDSCOACH JE MAG . Je moet eerst maar eens rijden !!!!!!!!!!!!(EN NEE LINDA DEZE OPMERKING IS NIET VOOR JOU BEDOELD MAAR IN HET ALGEMEEN) Denk je dat het voor mij nu makelijk is met michigan nu hij iedere keer ziek is !!!!!!!!!!!
Iedereen die bij de junioren of young riders`zit mag zich wel eens wat professioneler opstellen want daar wordt naar gekeken.

wendela
Berichten: 38
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:12

autodropje schreef:
Nistria schreef :



A. Je moet natuurlijk goed rijden
B. Een goede en invloedrijke trainer, of ouders die wat betekenen helpt ook
C. Je moet met heel veel stroop smeren, en alleen maar ja en amen zeggen tegen de bondscoach.

Maar als je goed blijft presteren, kan niemand om je heen, al duurt het soms wat langer.

Autodropje is op vakantie, dus dit is geschreven door Muntdropje


wat een gelul het enige juiste in de guote is dat je goed moet presteren.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:39

Bij quote B zit wel een kern van waarheid in.

In die zin: een goede trainer en ouders die de centen hebben om goede training te bekostigen.

Of je nu 1 x in de week les hebt, of dat je je paard bij je trainer stalt en elke dag les hebt, scheelt een heeeeeleboel!!

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 15:45

Vergeet ook de factor GELUK niet. Reeds 20 jaar ben ik zeer nauw betrokken bij het wel en wee van onze jeugdige ruiters en amazone's (als muziekmaker, sponsor, paardeneigenaar etc..), en heb hierdoor gezien hoe een tegenslag uit een klein hoekje kan komen. Doorzettings-vermogen is dan de enige remedie. Marlies had destijds één van de beste en meest belovende paarden ter wereld (Fidermark), Danielle zou hoge ogen gaan gooien met Festivo en Idool, Wendela zit even in een dipje met het vuur in Michigan, Angela en Mix moeten weer even op adem komen, en vul verder zelf maar in. En dan spreek ik alleen nog maar over de Nederlandse jeugd, hetzelfde verhaal is ook van toepassing in Belgie, Engeland, Amerika etc... In Amerika zitten bijvoorbeeld Debbie en Lisa elke dag te duimen dat het nog goed komt met hun paarden voor de Olympische spelen in Athene, in Nederland hebben Ellen en Arjen nog heel lang de hoop gehad dat het wel in orde zou komen. In Engeland komt de genezing van het paard van Laura Richardson waarschijnlijk net te laat etc..

Theo

Zoals onze Barry altijd zei "DOORGAAN, GEWOON DOORGAAN"

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:29

wendela schreef:
dit slaat echt helemaal nergens op dat DE BONDSCOACH JE MAG . Je moet eerst maar eens rijden !!!!!!!!!!!!(EN NEE LINDA DEZE OPMERKING IS NIET VOOR JOU BEDOELD MAAR IN HET ALGEMEEN) Denk je dat het voor mij nu makelijk is met michigan nu hij iedere keer ziek is !!!!!!!!!!!
Iedereen die bij de junioren of young riders`zit mag zich wel eens wat professioneler opstellen want daar wordt naar gekeken.


Rustig maar Wen, die opmerking was denk ik niet aanvallend voor jou bedoeld. Knipoog

DaniellevA

Berichten: 432
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 23:01

wendela schreef:
dit slaat echt helemaal nergens op dat DE BONDSCOACH JE MAG . Je moet eerst maar eens rijden !!!!!!!!!!!!(EN NEE LINDA DEZE OPMERKING IS NIET VOOR JOU BEDOELD MAAR IN HET ALGEMEEN) Denk je dat het voor mij nu makelijk is met michigan nu hij iedere keer ziek is !!!!!!!!!!!
Iedereen die bij de junioren of young riders`zit mag zich wel eens wat professioneler opstellen want daar wordt naar gekeken.


OK dan! Ik vind dat je helemaal gelijk heb,en ben blij dat ik niet de enige ben die dat vind!

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:31

Tyrza schreef:
Bij quote B zit wel een kern van waarheid in.
In die zin: een goede trainer en ouders die de centen hebben om goede training te bekostigen.


Het is jammer dat de portemonnee in de paardensport altijd zo'n grote rol speelt, als je achter "de talenten" de kwaliteit van de dure paarden weg denkt blijft er vaak maar weinig over ...... Ja een hele grote mond Haha!

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:03

Als ik zie dat van alle junioren en youngriders die de laatste 16 jaar in de nationale selecties gezetten hebben alleen Marlies en Imke de top gehaald hebben kan ik denken, dat zal wel in de genen zitten, of de appel valt niet ver van de boom. Maar het schijnt dus wel heel veel te helpen als je naaste familie ook aan de top heeft gestaan.

Theo

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:24

Theo, natuurlijk zit het niet alleen in de genen.

Zij krijgen de beste training en mogelijkheden (aanbod paarden etc.) en hebben de beste connecties.

Bovendien bestaat hierdoor de kans om beter door te stromen naar GP (uitzonderingen daar gelaten).

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:38

Tyrza,

Dat is ook precies wat ik zeg. Het zijn de extra mogelijkheden die je in de schoot geworpen krijg. Jij moet een afspraak maken , vele kilometers rijden etc.. Terwijl het bij hen gewoon allemaal om de hoek kan gebeuren. En hebben ze een keer en baaldag dan zijn de oplossingen altijd binnen handbereik.

Theo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:01

Horsedances schreef:
Als ik zie dat van alle junioren en youngriders die de laatste 16 jaar in de nationale selecties gezetten hebben alleen Marlies en Imke de top gehaald hebben

En op mijn beurt denk ik weer: Het gros van de mensen die al junioren en youngriders mochten rijden hebben allemaal een vader/moeder met een meer dan modale kruiwagen met geld achter zich staan...
Dan vraag ik me af of die het op eigen kracht ook gered zouden hebben. En is er dan eigenlijk wel sprake van echt talent? Nee dus, want anders zouden er wel meer doorstromen naar de top.

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:09

Jippie schreef :

Citaat:
Het gros van de mensen die al junioren en youngriders mochten rijden hebben allemaal een vader/moeder met een meer dan modale kruiwagen met geld achter zich staan...


Absolute onzin :

Angela, Thamar, Wendy (Fokker), Bibi etc...... ???????????????????

Ik ben destijds Marlies gaan sponsoren omdat ze geen geld hadden om aan internationale wedstrijden deel te nemen.

Nee Jippie nu draaf je wel heel erg door.


Theo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:30

Is dat zo Theo? Dan denk ik dat jij zo veel tussen de [sub]top-sporters verkeert dat je een hele andere standaard bent aan gaan nemen. Maar het is nog steeds heel bijzonder en uitzonderlijk wanneer je ouders
- een paard voor je kopen [inclusief alle toebehoren]
- dure lessen voor je betalen
- een trailer voor je aanschaffen met een bijbehorende auto
- je wedstrijden en reisonkosten etc voor je betalen
- iedere week weer klaar staan voor je transport
- het mogelijk maken om internationaal te kunnen starten.

Enig idee waar een gemiddeld nederlands gezin met 2 kids van moet rondkomen? Dus laten we nu a.u.b. niet gaan doen alsof zulke dingen normaal en voor iedereen bereikbaar zijn want dat is gewoon niet zo.

Ik denk dat je maar weinig junioren en YR in de top terug ziet omdat veel talent gewoon gekocht is. Die redden het uiteindelijk ook niet. En de mensen die het wel redden hebben dus wel talent. Mensen met een minder gunstige startpositie komen er ook wel alleen duur dat wat langer. En daarom zie je ze niet bij de JR en YR

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:42

Jippie schreef:
Ik denk dat je maar weinig junioren en YR in de top terug ziet omdat veel talent gewoon gekocht is


Dat denk ik dus ook ! Hoe verklaar je anders dat er zo weinig doorstoten tot de echte top ?
Jammer genoeg is het Rabobank talentenplan ook al zo'n flop omdat deze kinders vaak al de kruiwagentjes hebben.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:46

Jippie schreef:
En op mijn beurt denk ik weer: Het gros van de mensen die al junioren en youngriders mochten rijden hebben allemaal een vader/moeder met een meer dan modale kruiwagen met geld achter zich staan...


Hier ben ik het niet zo mee eens. Er zijn inderdaad een heleboel met 2 of 3 toppaarden, maar zeker niet allemaal.
Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder werkt hard voor de trainingen bij Marlies v Baalen. Ik train dan ook 1x per week bij haar. (hier kan ik de hele week mee vooruit!)
Het paardje is van de buurman, als veulen aangeschaft.
(zelf heb ik van allebei mijn ouders een jong (groen) paard gekregen)
Mijn vader heeft een goede baan, hij springt ook in bij internationale wedstrijden.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:01

Ik geef toe dat ik gewoon erg veel geluk heb gehad, vanwege mijn ouders.

Ik denk niet dat ik het zover had kunnen schoppen in mijn eentje... Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:10

Ik weet wel zeker dat het belangrijk is dat je ouders de paardensport ook leuk vinden.
Mijn ouders hadden misschien best de mogelijkheden gehad om een goed paard voor me te kopen maar vonden dat nu niet bepaald een prioriteit.

Ik ga dus met Jippie mee.

Angela heeft overigens een vader die manegehouder/dressuurruiter was/is en ook Wendy heeft het van geen vreemde. Knipoog
It's running in the family ..

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:14

Ik sluit me helemaal bij Jippie en Magique aan OK dan! .
En Nistria, het is je gegund hoor, maar ik denk dat je je wel moet realiseren dat je in een bevoorrechte positie zit (al is het natuurlijk altijd baas boven baas).

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:34

Fitzroy schreef:
Ik weet wel zeker dat het belangrijk is dat je ouders de paardensport ook leuk vinden.


Dat is zeker belangrijk: dat je ouders achter je staan!! zonder hen kom je nergens...
(ik heb trouwens geen broers of zussen, denk dat dat ook wel scheelt...)