Springwedstrijd met Pessoa-bit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:20

Maar stel, je koopt een pony die te sterk blijkt te zijn. Wat doe je dan weer verkopen, en weer een zoektocht naar een goede, rustige pony. Of probeer je een ander bit, zodat de pony wel "handelbaar" is?99

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:35

Mij is het ook wel eens aangeraden (klein meisje groot snel paard) om een pessaobitje te gebruiken, maar ik wil toch mijn paard op een gewoon bit kunnen rondsturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:05

maartjuh schreef:
Maar stel, je koopt een pony die te sterk blijkt te zijn. Wat doe je dan weer verkopen, en weer een zoektocht naar een goede, rustige pony. Of probeer je een ander bit, zodat de pony wel "handelbaar" is?99

lessen
leer jezelf wat van, want anders kun je 100 andere kopen, maar elke keer bij een wat sterkere zit je weer met hetzelfde probleem.
Als je er nu mee om leert gaan, ben je weer beter ruiter.

En als ze er dan goed mee omgaan, maar dit soort ruiters is vaak niet genoeg in staat kundig genoeg te rijden, dus trekken ook aan de pessoa

Dus als ik het dan zo belijk is prestatie, winnen toch de eerste plaats boven de hobbie.

verder vind ik niet dat er betere ruiters bij de pony's zijn gekomen.
wel betere ponys bij de slechte ruiters Haha!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:52

Marliesje schreef:
ik wil toch mijn paard op een gewoon bit kunnen rondsturen.

Daar ben ik het mee eens en als je hem/haar niet met een gewoon bit rond kunt sturen vind ik dat je idd lessen moet nemen of nog niet klaar bent om (met die pony/dat paard) op wedstrijden te verschijnen

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 20:50

ik vind de keus van een pessoabit van paard/pony en ruiter afliggen, bij sommige pony's is het gewoon nodig, en als de ruiter er dan ook nog mee om kan gaan is het helemmal geweldig, zoniet pech maar je kunt een paard net zo goed verpesten doordat je met een gewoon bit door de hindernis knalt, omdat ie te snel gaat. en het paard daarna nooit meer wil springen
ik zeg hiermee niet dat ik voor pessoa bitten ben, maar sinds ik mijn nieuwe pony(zeer snel) heb, ben ik er anders over gaan denken. ik rijd zelf niet met een pessoa bit maar ik heb er wel verschillende keren overna gedacht

ik vind het trouwens nog wel meevallen met aantal ruiters met pessoa bit, ik zou er zo geen kunnen opnoemen waar ik altijd tegen moet.