Help :O ik heb zondag een onderlinge wedstrijd

Moderators: A_nouk, chocobroodje

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dydy

Help :O ik heb zondag een onderlinge wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 14:34

Hoi mensen van Bokt Lachen
Ik heb zondag een onderlinge wedstrijd bij ons op stal en ik ga proefje F3 rijden.
Alleen iedere keer als ik het proefje wil oefenen mislukt het doordat ze niet echt graag stil wil staan en ook in galop niet over de hoefslag wilt en er heel hard vandoor gaat.
toch wil ik mijn proefje rijden maar wel dat het teminste ene beetje goed gaat .
Hebben jullie misschien tips voor mij ?
Ik Heb morgen ook weer les ik hoop dat we eht dan even kunnen oefenen

Kunnen jullie mij helpen met wat tips ?:)

Groetjes Dyantha

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:27

Veel oefenen. Stilstaan kun je bijvoorbeeld eerst oefenen om hem met z'n neus tegen de wand aan te zetten. Als ie dan goed stil staat belonen, vervolgens kun je dit ook ergens in het midden van de bak doen.
Als ie in de galop te hard gaat, maak je gewoon een volte om af te remmen, in de proef kan dit natuurlijk niet, maar bij het oefenen maakt het niet uit. Veel succes zondag en gewoon lekker rijden!

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 17:50

Manon schreef:
Veel oefenen. Stilstaan kun je bijvoorbeeld eerst oefenen om hem met z'n neus tegen de wand aan te zetten. Als ie dan goed stil staat belonen, vervolgens kun je dit ook ergens in het midden van de bak doen.
Als ie in de galop te hard gaat, maak je gewoon een volte om af te remmen, in de proef kan dit natuurlijk niet, maar bij het oefenen maakt het niet uit. Veel succes zondag en gewoon lekker rijden!

Dank je wel Lachen
ik hoop dat het gaat lukken
ik ga het zeker proberen want ze moet natuurlij kwel stil staan als ik moet halthouden en groeten

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie