waar te beginnen als je een cross wil gaan rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:31

Met water zakken ze idd af, verder zou het eventueel wel kunnen.


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:31

Ik heb er ook van Action (voor) en achter is een ander merk. Totaal geen problemen mee hoor. Zijn nog nooit afgezakt.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:35

bandages niet gebruiken, levens gevaarlijk!!
nadat pino hersteld was van zijn lichte peesblessure , trainde ik met bandages, maar die bond ik goed om en deed daaromheen nog een peesbeschermer, om afzakken tegen te gaan
en ik ging pas aan het eind van de training door de waterbak heen, maar dat kan dus zeker in het begin van je training niet, omdat je dan vaak als een van de eerste dingen de waterbak doet..
want sja .. als een paard niet door water wil, kun je crossen wel vergeten

ook dat is dus niet verkeerd om nu vast te oefenen, ga wekelijks minstends 3 x even naar het water om daar rustig doorheen te stappen, later ook oefenen met erin draven en erin galopperen
water blijft altijd het moeilijkste in een cross Knipoog

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:36

NEE! Geen bandages. Ze bieden geen bescherming aan de benen. En stel je eens voor dat je een hindernis flink raakt en dat zo'n bandage dan losscheurt...

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:38

Om even de bandages te vergelijken met de 3 in 1 beschermers vind ik ze allebei niet genoeg bescherming geven!

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 10:41

ik zie wel weer dat ik een kredietje aan moet vragen bij mijn vriend Tong uitsteken

How many husbands have I had? You mean apart from my own?
:+

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:42

ik vind de askadrons erg goed...
ze zijn hard en sterk en bieden de pezen en kogels goede bescherming!

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 10:57

oh nou dat komt goed uit
want die heb ik gelukkig

How many husbands have I had? You mean apart from my own?
:+

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:05

Ik heb persoonlijk een bloedhekel aan bandages. Het is een heel gedoe om ze er goed om te krijgen. Zeker tijdens het opzadelen op wedstrijden willen paarden wel eens wat nerveus zijn. Als ze tijdens de cross gaan afzakken kan het tot gevaarlijke situaties leiden. Ik hou het liever ook bij 3 in 1 beschemers.

Ik ben zeer voorzichtig met de benen van het paard. Als je SGW gaat rijden moet je je aanwennen om ieder keer voor het rijden even de benen en pezen te voelen of er zich ergens vocht ophoopt en niet te warm aanvoelen. Een blessure oplopen hoeft niet altijd een probleem te zijn, maar er intensief mee blijven doortrainen kan veel erger zijn.

De aanschaf van een bodyprotector is zeker te overwegen. Ik gebruik die ook vaker als ik jonge paarden moet rijden.

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:11

Nelis, zoals je ziet:

aan adviezen geen gebrek.....

SGWay of Life's Online Spr:L, Sgw:M, Dr:Z1
SGWay of Life's Cabanta Spr:B, Sgw:B, Dr:L1

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 14:20

heb net ff de prijzen gecheckt van die protectors maar pfff das geen katten pis
kan je er in het begin niet een lenen aangezien ik nog niet weet of ik het ook leuk blijf vinden?

How many husbands have I had? You mean apart from my own?
:+

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:43

Dat is zeker aan te raden ja. Ze zijn idd erg prijzig.

Jolandt
Berichten: 210
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Net boven Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:58

Mijn vriendin die ook crosst doet altijd tape om de beenbeschermers heen. Dan kun je ze inderdaad niet verliezen in het water. Handig en staat ook leuk als je b.v in een bepaalde kleur crosst. Zij crosst in het blauw met geel. blauwe beenbescherming en gele tape.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:06

Bitwise schreef:
Ik heb persoonlijk een bloedhekel aan bandages. Het is een heel gedoe om ze er goed om te krijgen. Zeker tijdens het opzadelen op wedstrijden willen paarden wel eens wat nerveus zijn. Als ze tijdens de cross gaan afzakken kan het tot gevaarlijke situaties leiden. Ik hou het liever ook bij 3 in 1 beschemers.

Ik ben zeer voorzichtig met de benen van het paard. Als je SGW gaat rijden moet je je aanwennen om ieder keer voor het rijden even de benen en pezen te voelen of er zich ergens vocht ophoopt en niet te warm aanvoelen. Een blessure oplopen hoeft niet altijd een probleem te zijn, maar er intensief mee blijven doortrainen kan veel erger zijn.

De aanschaf van een bodyprotector is zeker te overwegen. Ik gebruik die ook vaker als ik jonge paarden moet rijden.



Ik ook als ik ze gebruik is dat voor de sier. Ik zat aan bandages te denken omdat die hoog zijn. Een kijken hoe ik dat ga oplossen volgende week.

Stilstaan op wedstrijden?. Jong aangeleerd oud gedaan. Hij staat meestal gewoon los bij de trailer gaat beter dan dat ik hem vastzet haha.

Pezen controleer ik iedere dag voordat ik hem uit stal haal en voordat hij naar stal gaat. Als je ooit problemen heb gehad leer je dat jezelf wel aan.

Bodyprotector hebben we al en een ook cap zonder klep bleek verstandig te zijn.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:06

ik ben met mijn nieuwe pony gelijk L-springen gestart en heb daar nog geen winstpunten, mag je dan wel gaan crossen?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:23

MRmichiel schreef:
ik ben met mijn nieuwe pony gelijk L-springen gestart en heb daar nog geen winstpunten, mag je dan wel gaan crossen?


Je mag zelfs kiezen of je B pony's of gelijk L pony's wilt starten!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:32

Maar ze heeft toch nog geen wp's? Je bent pas geregistreerd in het L als je wp's hebt.
Aan de andere kant.... als je nog geen cross ervaring hebt, waarom dan meteen in het L beginnen?

Chantal, heb je morgen die schimmel ook bij je?

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 10:01

Prisca, er is een speciaal Ede topic met alle deelnemers. Ik rijd op donderdag in het B, maar scum en BitWise zijn er iig vrijdag.

Nelis/Prisca: ik heb de eerste trainingen met gewone Eskadrons (peesbeschermers en strijklappen) gereden maar Pablo had dus al meteen een flinke bult te pakken. Sindsdien rijd ik met dezelfde als Chantal_cs, die bevallen super.

ik ben zelf begonnen met een les van Rob Janssen, daarna een wwek sgw kamp in Ermelo en in die week ook de oefencross van Ede gereden. Daarna begonnen in Wieringerwerf (relatief simpele cross) en nu sta ik na 5 crossen op 9 wp'en en gaan we in Gorssel L starten.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:41

Scum schreef:
Maar ze heeft toch nog geen wp's? Je bent pas geregistreerd in het L als je wp's hebt.
Aan de andere kant.... als je nog geen cross ervaring hebt, waarom dan meteen in het L beginnen?

Chantal, heb je morgen die schimmel ook bij je?


Ik heb morgen die schimmel alleen mee! Murphy is nog niet helemaal oke, vandaag gaan we een scan maken van z'n pees.. Scheve mond

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:53

Oei, hopelijk zijn z'n pezen goed...

Ik zal morgen naar je uitkijken!

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:34

ff tussen door ik zou ook willen gaan crossen Ik woon in NH waar kan ik het best les nemen?

Eindelijk L springen
zaterdag 12 juni kringkampioenschap in bergen
zaterdag 19 juni ch in heiloo

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:02

Scum schreef:
Maar ze heeft toch nog geen wp's? Je bent pas geregistreerd in het L als je wp's hebt.
Aan de andere kant.... als je nog geen cross ervaring hebt, waarom dan meteen in het L beginnen?


mag het nu wel of niet??(ik ben trouwens een Hij)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:33

Lielle schreef:
Prisca, er is een speciaal Ede topic met alle deelnemers. Ik rijd op donderdag in het B, maar scum en BitWise zijn er iig vrijdag.

Nelis/Prisca: ik heb de eerste trainingen met gewone Eskadrons (peesbeschermers en strijklappen) gereden maar Pablo had dus al meteen een flinke bult te pakken. Sindsdien rijd ik met dezelfde als Chantal_cs, die bevallen super.



Hee leuk. Ik rij zelf niet Leys loopt mee met zijn nieuwe ruiter.

Mhh denk toch dat ik die voor achter wel ga kopen ben zooooo zuinig op zijn benen. Voor rij ik dan even met eskadrons. Baal af en toe al van een galletje. Voor een 11jarige heeft hij zulke droge benen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charmaine, nikysa90, OmgiliBot en 37 bezoekers