2x ZZ-Licht geen L meer starten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:10

Passoa schreef:
Dus op argonaut mag er ook geen L meer worden gestart: Sandra is 2x ZZ-Z en 1x LT, jeroen is 3X ZZ-Z en 1x PSG en Jeff is 2x PSG....... Tja wie moet nu hun 4-jarige paarden uitbrengen?


tja aan de andere kant vind ik het ook niet zo netjes dat zulke mensen (met een 5 jarige ook nog) met de kampioenschappen in de L1 mee rijden, snap het trouwens ook niet, daar is toch voor hun ook geen eer te behalen1


astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 06:05

bealy23 schreef:
Ja, je moet dan wel een startkaart hebben je moet namelijk gewoon coupons opsturen


dus als ik met mijn jonge paard een aantal keren L wil starten hors concours om haar een beetje te laten wennen dan moet ik voor een heel jaar een startkaart aanvragen waar ik voor het echie niets aan heb omdat ze nog lang niet Z klaar is Boos! .

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:21

Ja, je moet namelijk altijd wel coupons opsturen....
Ja, of je zou een dealtje moeten sluiten met een jurylid die even jou proefje wil beoordelen of met een vereniging die niet zo moeilijk doet 9je eigen ofzo) maar dat staat een beetje los van het officiele gebeuren zeg maar..

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:27

Scum schreef:
Ik ben het helemaal met RK eens. Ruiters die op dat niveau kunnen rijden kunnen hun paarden best thuis naar MZ niveau toe rijden en dan starten.


Jullie gaan nu even helemaal voorbij aan het feit wat eigenaren willen van de paarden die ze in training hebben. Die willen dat hun paard in de kijker gereden wordt. Wat hebben ze er aan om een 4-jarige thuis te houden totdat hij Z-klaar is? Buiten dat werken ze met deze regel ook nog overbelasting van de jonge paarden in de hand. Want zodra een paard 5 is moet hij dan toch maar snel de ring in en dan meteen in het Z.
Nee, ik vind het geen goede regel.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:39

Ze kunnen ook nog die 4 jarige uit laten brengen door een stalruiter die dat niveau nog niet heeft bereikt.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:54

Dan kunnen ze toch gewoon HC starten? Loopt het paard evengoed in de kijker, en hoeven ze 'm niet te overvragen.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:56

Scum schreef:
Dan kunnen ze toch gewoon HC starten? Loopt het paard evengoed in de kijker, en hoeven ze 'm niet te overvragen.


Vind ik eigenlijk ook wel. Bovendien kapen de 'professionals' dan niet alle prijzen weg voor de neus van de andere ruiters.
En zo kunnen ze toch ervaring opdoen

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:57

essie79 schreef:
Ze kunnen ook nog die 4 jarige uit laten brengen door een stalruiter die dat niveau nog niet heeft bereikt.


En dat kan ook inderdaad!
Ik stel me wel beschikbaar om een toppaard uit te brengen Schijnheilig Haha!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 11:36

Moet je wel een stalruiter hebben...

Ik rijd momenteel een paard voor mijn instructrice omdat zij niet meer in de L mag starten en ze dat paard wel graag voor de eigenaar op concours wil uitbrengen.

Ik zou het inderdaad terechter vinden wanneer deze regel alleen geldt bij kampioenschappen en niet tijdens gewone wedstrijden.
Net wat al gezegd is, paarden moeten nu op hun vijfde Z klaar zijn zonder enige concourservaring.

Springruiters mogen wel gewoon in de L uitkomen.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:42

Denk dat het nog wel meevalt, er zijn niet zo vreselijk veel amazones/ruiters in nederland, die twee keer lichte tour of hoger hebben gereden!

Met twee keer ZZ-licht (wat volgens mij vaker voorkomt) mag je nog in de M1 starten, en dat is toch niet zo'n overkomenlijke situatie? Idd een paar maandjes langer thuishouden, maar als je zelf ervaren bent en je hebt een goed paard onder de kont, zitten die knoppen er toch zo op? Misschien komen er dan meer oefendressuurwedstrijden zoals deze nu al in bepaalde plaatsen gereden worden!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:48

Kitty schreef:
Moet je wel een stalruiter hebben...


Springruiters mogen wel gewoon in de L uitkomen.


Ik ga ervan dat je professioneel bezig bent als je 2 keer lichte tour bent geweest. En bij 2 x ZZ licht mag je nog in de M1 starten, dat moet te doen zijn.

Van die springruiters vind ik ook niet eerlijk nee.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:08

runningkawa schreef:
Geld dit eigenlijk ook voor het springen?
daar zie ik nog veel meer profruiters in de lage klasse rondrijden dan met dressuur en imo word het daar voor de amateur niet leuker op.


Ik vind een springruiter met een jong groen paard in het echt geen concurrentie. Als ik bij ons kijken en ik zie de hoeveelheid prof. ruiters die een paard in het L rijden en winnen dat dat erg tegenvalt. Vaak hebben ze wel een balk of langzame tijd.

EN als jij als springruiter L rijdt en en je pakt een balk of langzame tijd dan is dat de schuld van een proff??. Nee als jij een fijn paard hebt die je goed traint en je hebt goed les kan je de prof net zo goed verslaan als de niet prof.

Tuurlijk hebben de profs meer ervaring maar dat wil niet zeggen dat ze altijd winnen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:35

Bij ons wel Prisca. Laatst in het L waren er 13 prijzen. 1 daarvan was geen prof. Zo is het voor de 'gewone' mensen niet leuk meer om nog voor het wedstrijdelement mee te doen.
In het B zie je bij ons in de buurt vaak dat er topruiters uit het buitenland aangetrokken worden. Die springen 1.40 in hun eigen land en rijden dan hier een paar paarden in de B. Dus zelfs in het B zijn er maar weinig 'gewone' ruiters die in de prijzen zitten.

Bij onze vereniging wordt het springen al jaren opgesplitst. Profs en amateurs in aparte rubrieken.

Maar goed, dit gaat nu off-topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:39

De paaarden die ik reed waren ook 4 jarige
Zelf ben ik een amateur met een 4 jarige, tegen profs( per man een hoop paarden bij)met een 4 jarige in de L.

het is idd heel normaal dat als jezelf 2x foutloos bent, met een gewone tijd dat je zelfs buiten de prijzen valt, of met geluk en prijsje weg kaapt met 2x foutloos, maar wat voor je staat zijn profs.
Verder hebben hun met de andere paarden het barage lijntje al eens kunnen rijden/voelen, dus word het ook weer simpeler.

verder zijn hun logischerwijs veel beter en leggen daarom de lat technisch gezien omhoog.
want van 120 starts in de L, wil de parcours bouwer er geen 100 terug zien.
dus word er meer meoilijkheid in een parcours gebracht (hoger kan in deze regio namelijk al niet meer)
Die moeilijkheid is voor amatuers wel heel erg pittig.
Dus blijven er weer meer profs over.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:06

ik vind het wel terecht dat professionals niet meer in de lage klassen mogen starten... Zijrijden hun paarden, van goede kwaliteit, op zo'n manier dat ze het niveau zo opschroeven dat huis- tuin- en keuken paarden geen kans maken. Zou het eerlijk vinden als ze gaan splitsen, en dan desnoods de klassen maar in handicap laten verrijden. Het gaat toch om de concourservaring? Of gaan ze voor de prijzen?...

Ik zou mezelf ook niet lekker voelen als ik alle klasses uit reed omdat ik dan lekker veel eerste plaatsen kan halen. Het prijzengeld is leuk, maar die lintjes.... Daar doe ik het echt niet meer voor hoor! Dan liever de uitdaging van een hoger niveau...

Is trouwens vaak zo (in deze regio) dat in de hoogste LR-klassen vaak dezelfden met de prijzen weggaan, vooral diegenen die goed rijden in de Z2, maar niet de overstap naar nationale wedstrijden willen of kunnen maken...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 27-05-04 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:08

beide, maar zeker ook dat laatste
En goede springruiter heeft me dat ook een keer eerlijk gezegd.
En het prijzengeld is bij ons met springen niet flauw, dus altijd lekker voor wat kosten te drukken.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:11

misschien dan maar de kosten omlaag en dan ook het prijzengeld omlaag... Dan heeft iedereen er wat aan, ook diegenen die geen prijzen rijden Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:45

essie79 schreef:

Ik ga ervan dat je professioneel bezig bent als je 2 keer lichte tour bent geweest. En bij 2 x ZZ licht mag je nog in de M1 starten, dat moet te doen zijn.



Astridh hier op bokt bv. is ook geen professional maar wel 2 x LT geweest. En zelfs professionals kunnen geen mensen in dienst hebben, maar gewoon zoveel paarden aannemen als dat ze zelf kunnen rijden.
Ik blijf het gewoon geen goede regel vinden, ze kunnen beter iets verzinnen voor deelname aan kampioenschappen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:25

Fitzroy"]
[quote="essie79 schreef:

Ik ga ervan dat je professioneel bezig bent als je 2 keer lichte tour bent geweest. En bij 2 x ZZ licht mag je nog in de M1 starten, dat moet te doen zijn.



Astridh hier op bokt bv. is ook geen professional maar wel 2 x LT geweest. En zelfs professionals kunnen geen mensen in dienst hebben, maar gewoon zoveel paarden aannemen als dat ze zelf kunnen rijden.
Ik blijf het gewoon geen goede regel vinden, ze kunnen beter iets verzinnen voor deelname aan kampioenschappen.
[/quote]

Daar ben ik het idd mee eens ja gewoon alleen niet op de kampioenschappen (en selecties dan, maar dat is logisch) en dan wel gewoon de andere wedstrijden. Wat heeft anders het van 5 naar 10 winst opgeleverd?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fangio en 62 bezoekers