Geen commentaar op coupons

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:31

amondi schreef:
Mijn vriendin is een verse jury, zondag voor de eerste keer gejureerd. Zij gaf na afloop van de rubtiek iedereen de kans om naar haar toe te komen. De enige die dat echt nodig had(sterrekijker in de L2) die was niet gekomen. Misschien een tip voor de juryleden, vertel aan de mensen die bij je auto komen dat je achteraf bij de auto mondeling commentaar kunt krijgen. Ik zou het erg fijn vinden als dit meer gaat gebeuren.



dank je, liever niet. Dat is erg vervelend voor de ruiters die erna komen, de hele zaak loopt nl gigantisch uit. Het mag trouwens ook niet, maar je kunt wel als ruiter na de prijsuitreiking nog commentaar aan de jury vragen, die is nl verplicht tot een half uur erna aanwezig te zijn

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:46

Nee na afloop van de rubriek, haar schrijver heeft op een apart vel wat punten van paard enruiter opgeschreven zodat ze precies wist wat ze ervan vond.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:46

Het na je proef de ruiter bij de auto laten komen en commentaar geven, mág niet meer.
Vanwege het uitlopen van de wedstrijd en ook vanwege het soms erg wisselende commentaar, wat onzekere ruiters in de war zou kunnen brengen.

Ik schrijf vrij veel op (nou ja, laat schrijven). In ieder geval bij elke onvoldoende (5 = ook onvoldoende) en zo veel mogelijk ook bij een 6. Als ik al erg veel heb staan, wil ik een 6 ook nog wel een commentaarloos laten, tenzij het een gecombineerd onderdeel is, waarvan 1 deel heel goed ging en 1 deel veel minder. Bijv. zoals in het voorbeeld hierboven over het wijken.

Als ik al een heleboel keer gezegd heb dat bijv. de impuls onvoldoende is, en ik zit dan weer met een zes voor een volte, zet ik er soms niets bij. Dan ligt het gewoon in de lijn van de proef en neem ik het bij de onderste cijfers nog een keer mee, en schrijf het daar nog een keer op.

Ik ben erg blij dat er op de Z cursus niet alleen veel aandacht is besteed aan het feit dat er veel commentaar op de protocollen moet, maar ook hoe het commentaar zo kort en bondig gegeven kan worden.
Sinds die tijd heb ik nooit meer last van het feit dat er te weinig tijd is om het commentaar op te schrijven.
Het scheelt ook wel dat ik altijd een eigen schrijver mee heb. Niet altijd dezelfde, maar verschillende. Daardoor zijn mijn schrijvers en ik zo op elkaar ingespeeld, dat we aan een half woord genoeg hebben en ik nooit met iemand zit die voor mijn gevoel niet snel genoeg is.
(En ja, de punten geef ik altijd zelf! Vaste schrijvers wil niet zeggen dat ze mee zitten te punten! Bovendien zien 2 van mijn vaste schrijvers nog net het verschil tussen voorwaarts en achterwaarts. Haha! )

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:51

Mause"]
[quote="sjaantje schreef:
Mause, ik ben het helemaal niet eens met je! Ik wil wel graag weten waarom ik een 6 heb en niet een 7! Natuurlijk is van 5 --> 6 belangrijker, maar toch wil ik het graag weten!


je leest niet goed... ik zeg hetzelfde als jij: wat maakt een oefening nou tot een 6 ipv een zeven en andersom... dus: hoe kan je een 6 verbeteren tot een zeven?? Daar zou ik nu graag commentaar op willen!
[/quote]

Sorry, ik las: wat maakt het nou toch UIT, ipv wat maakt nou toch...... Haha!
Maarre, met dat "maar toch wil ik het graag weten" doelde ik helemaal niet op jou hoor! Dat was voor een jurylid bedoeld dan.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:49

Citaat:
Het na je proef de ruiter bij de auto laten komen en commentaar geven, mág niet meer.
Vanwege het uitlopen van de wedstrijd en ook vanwege het soms erg wisselende commentaar, wat onzekere ruiters in de war zou kunnen brengen.


En zo stond ik vorig jaar als ringmeester bij 6 ringen en bleek er toch weer eentje tussen te zitten die de mensen bij zich riep Frusty
Aangezien ik niet weg kon bij het bord, de deelnemers toch vriendelijk verzocht om na het afgroeten direct terug te komen naar het losrij terrrein.Maar inmiddels liepen de ringen niet meer zo lekker Verdrietig


Citaat:
Ik schrijf vrij veel op (nou ja, laat schrijven). In ieder geval bij elke onvoldoende (5 = ook onvoldoende) en zo veel mogelijk ook bij een 6. Als ik al erg veel heb staan, wil ik een 6 ook nog wel een commentaarloos laten, tenzij het een gecombineerd onderdeel is, waarvan 1 deel heel goed ging en 1 deel veel minder. Bijv. zoals in het voorbeeld hierboven over het wijken.


Wat ik nu even wil weten..waar gebruiken ze de grote vellen om naast het gevraagde de punt cq commentaar op te schrijven en waar moet je alles op de coupon zelf noteren?
(ik vraag me af of het regiogebonden is Haha! )

Hier in de regio is het in het begin wel gebruikt maar daarna ook niet meer,helaas.

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:56

Gerrie schreef:
Wat ik nu even wil weten..waar gebruiken ze de grote vellen om naast het gevraagde de punt cq commentaar op te schrijven en waar moet je alles op de coupon zelf noteren?
(ik vraag me af of het regiogebonden is Haha! )

Hier in de regio is het in het begin wel gebruikt maar daarna ook niet meer,helaas.


Hier in de regio is het vooral afhankelijk van de grootte van de wedstrijd. Bij een wedstrijd met 2 a 3 ringen zit er meestal wel van die vellen achter,
bij de grotere wedstrijden meestal niet.

En wij doen het zelf ook zo: bij de indoor wedstrijden is het nog wel te doen om achter iedere coupon zo'n extra velletje te nieten, in de zomer met 24 ringen wordt het echt een beetje te veel, en houden we het gewoon bij alleen de coupons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:47

Citaat:
Het mag trouwens ook niet, maar je kunt wel als ruiter na de prijsuitreiking nog commentaar aan de jury vragen, die is nl verplicht tot een half uur erna aanwezig te zijn


En het is ook verplicht na een aantal uur de prijsuitreiking te hebben.
maar het is toch vaak genoeg zo dat je rubriek om 12/half 1 afgelopen is en de uitslag er pas om 5 uur is.
En dan kan ik snappen dat er geen jury meer is.

Verder vraag ik me af of die na 30 combinaties nog weet hoe je gereden hebt.

jammer dat er geen tijd voor vrij gemaakt word, direct na de proef.

dan maar minder deelnermers in dezelfde tijd

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:00

Laat ik zo zeggen; als mij iemand na de proef komt vragen wat ik ervan vond en of ik nog tips heb dan geef ik daar gewoon antwoord op. Maar het komt bijna nooit voor dat iemand het komt vragen.

Een deel van de combinaties blijft wel in mijn geheugen hangen. Lastiger is het als de voorlezer (vaak moeder bij ponyruiters) komt vragen waarom ik een bepaald onderdeel zo gepunt heb. Ik weet echt niet meer hoe alle voorlezers eruit zagen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:06

Scum schreef:
Laat ik zo zeggen; als mij iemand na de proef komt vragen wat ik ervan vond en of ik nog tips heb dan geef ik daar gewoon antwoord op. Maar het komt bijna nooit voor dat iemand het komt vragen.

Een deel van de combinaties blijft wel in mijn geheugen hangen. Lastiger is het als de voorlezer (vaak moeder bij ponyruiters) komt vragen waarom ik een bepaald onderdeel zo gepunt heb. Ik weet echt niet meer hoe alle voorlezers eruit zagen..

Sjee, wat belachelijk dat jij de voorlezers niet kunt onthouden..tsssk


Knipoog Clown

Ik zou trouwens soms maar wat graag even na de proef naar de jury gaan, maar aangezien dat niet altijd op prijs word gesteld laat je het maar.
En ik denk dat zou wel meer ruiters denlen, het wel graag willen, maar her niet durven ivm uitlopen enz.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:15

Wel erg vervelend inderdaad. Je weet dat niet wat je fout hebt gedaan. Ik had juist genoeg commentaar, ze bleven mijn fout maar herhalen. Wel jammer dat één jury zijn naam er niet onder heeft gezet.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:19

Ik Jureer wel eens onderlinge wedstrijdjes, en als dan de prijsuitreiking is dan zeg ik meestal nog iets in de trant van momentopname bladibladibla enzo. Heel duidelijk meld ik dat dat als er vragen zijn over commentaar dat ik gegeven heb dat ze dan zeker naar me toe moeten komen. Ik stel het ook op prijs omdat juist DAT de dingen zijn waar ze van leren Haha!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:09

Kelan"]
[quote="Gerrie schreef:
Wat ik nu even wil weten..waar gebruiken ze de grote vellen om naast het gevraagde de punt cq commentaar op te schrijven en waar moet je alles op de coupon zelf noteren?
(ik vraag me af of het regiogebonden is Haha! )

Hier in de regio is het in het begin wel gebruikt maar daarna ook niet meer,helaas.


Hier in de regio is het vooral afhankelijk van de grootte van de wedstrijd. Bij een wedstrijd met 2 a 3 ringen zit er meestal wel van die vellen achter,
bij de grotere wedstrijden meestal niet.

En wij doen het zelf ook zo: bij de indoor wedstrijden is het nog wel te doen om achter iedere coupon zo'n extra velletje te nieten, in de zomer met 24 ringen wordt het echt een beetje te veel, en houden we het gewoon bij alleen de coupons.
[/quote]

Daar heb je gelijk in.
De keren dat ik zo'n A4 formaat kreeg was het wel overzichtelijk om na de proef zonder boekje alles na te lopen.

Voor de schrijvers is het minder leuk om alle commentaar op zo'n klein couponnetje te pennen.

Voorstel aan de KNHS om een ander formaat coupon in het leven te roepen

Sinds de invoering van de chip staat mijn (lange) achternaam wel heel raar op de coupon

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 08:59

Dat is al eerder voorgesteld. Maar om de een of andere reden is dat niet goed doorgekomen. Precieze reden weet ik niet meer. Ik meen dat het iets te maken had met teveel administratie om steeds 2 vellen bij te houden.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:22

Uberhaupt vind ik de coupons ouderwets, hokjes voor de cijfers teklein, geen echte plek voor commentaar( je kan toch ook lijntjes doortrekken) Grote kans op vergissingen omdat er alleen cijfers op staan.Maar andere coupons zullen wel met andere software gemaakt moeten worden en kunnen misschien ook niet op de ouderwetse matrixprinter afgedrukt worden. En wie weet hebben ze nog wel een schuur vol met lege coupons.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:58

Scum schreef:
Dat is al eerder voorgesteld. Maar om de een of andere reden is dat niet goed doorgekomen. Precieze reden weet ik niet meer. Ik meen dat het iets te maken had met teveel administratie om steeds 2 vellen bij te houden.


ow dus een telefoontje zou eventueel voor opheldering zorgen?
administratie is altijd het struikelblok,maar hoe dat te minderen??


Citaat:
Uberhaupt vind ik de coupons ouderwets, hokjes voor de cijfers teklein, geen echte plek voor commentaar( je kan toch ook lijntjes doortrekken) Grote kans op vergissingen omdat er alleen cijfers op staan.Maar andere coupons zullen wel met andere software gemaakt moeten worden en kunnen misschien ook niet op de ouderwetse matrixprinter afgedrukt worden. En wie weet hebben ze nog wel een schuur vol met lege coupons.


Helemaal mee eens!
Maar als vooruitstrevende organisatie zou je ook weleens in de toekomst mogen kijken en die ouderwetse kleine dingen vervangen door wat meer praktisch formaat.
Ik hoop toch niet dat ze een eeuwigdurend contract hebben vwb die (te kleine)coupons Knipoog Haha!

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:48

amondi schreef:
Misschien een tip voor de juryleden, vertel aan de mensen die bij je auto komen dat je achteraf bij de auto mondeling commentaar kunt krijgen. Ik zou het erg fijn vinden als dit meer gaat gebeuren.

Dit gebeurde tot ongeveer 15 jaar geleden altijd. Het is toen afgeschaft, omdat het teveel tijd kost. Het is leuk om persoonlijk commentaar van de jury te krijgen, maar daardoor loopt het tijdschema gigantisch uit. Ik denk dat de mensen die aan het eind van de ring aan de beurt zijn, daar niet blij mee zullen zijn. Om maar niet te spreken van een ochtendring die nog niet klaar is op het moment dat de middagring moet beginnen.
Dat is dus ook de reden waarom het afgeschaft is.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:52

En het idee om als jurylid achteraf, na afloop van een ring een soort spreekuur te houden? Bvb na een ring van 9-half 1, nog even een spreekuurtje tot 1 uur dat mensen langs mogen komen. het jurylid kan per combi wel even wat algemene dingen op een velletje schrijven.

Volgens mij bedoelde Amondi dit ook hoor, na afloop van de rubriek!!! Zie ook haar 2e bericht!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:52

AnoeskaB"]
[quote="amondi schreef:
Misschien een tip voor de juryleden, vertel aan de mensen die bij je auto komen dat je achteraf bij de auto mondeling commentaar kunt krijgen. Ik zou het erg fijn vinden als dit meer gaat gebeuren.

Dit gebeurde tot ongeveer 15 jaar geleden altijd. Het is toen afgeschaft, omdat het teveel tijd kost. Het is leuk om persoonlijk commentaar van de jury te krijgen, maar daardoor loopt het tijdschema gigantisch uit. Ik denk dat de mensen die aan het eind van de ring aan de beurt zijn, daar niet blij mee zullen zijn. Om maar niet te spreken van een ochtendring die nog niet klaar is op het moment dat de middagring moet beginnen.
Dat is dus ook de reden waarom het afgeschaft is.
[/quote]


Citaat:
jammer dat er geen tijd voor vrij gemaakt word, direct na de proef.

dan maar minder deelnermers in dezelfde tijd


Maarja, dat kost weer geld natuurlijk Huilen
erg jammer hoor, want het is zo leerzaam.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:54

Gewoon na afloop van de proeven, dus de hele rubriek, (maar niet pas bij de prijsuitreiking ofzo) commentaar vragen aan het jurylid. Ik denk dat ik het zo zou aanpakken als jurylid. Een spreekhalfuurtje Haha!

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:08

Best een leuk idee maar vind je het erg dat ik na een rubriek van 28 combinaties nr. 4 die misschien rond de 150 pnt. reed echt niet zo maar op mijn netvlies kan toveren? Knipoog
Het blijft toch een momentopname

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:18

En toch deed ze het zo, na de proef maakte ze wat aantekeningen over paard en ruiter. Ze is zelf ook instructrice en rijdt ZZ licht, dus ze heeft zo wel haar mening over het rijden. Na afloop konden de deelnemers naar haar auto komen en daar is dankbaar gebruik van gemaakt.( Steenwijk L2) Ze hoefden dus ook niet te wachten op de prijsuitreiking en dat vonden ze zelf wel zo prettig.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:25

Inderdaad, per combi een paar algemene aantekeningetjes maken.
Hoef je ook niks te onthouden.. Knipoog
Amondi, dat jurylid sprak dus gewoon af met de deelnemers dat ze na de rubriek langs konden komen bij de auto? Toppie! OK dan!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:44

Nou maar hopen dat ze het blijft doen! dit was haar eerste wedstrijd.

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:47

Waarschijnlijk is het commentaar dat ik op de protocollen zet duidelijk genoeg, want er komen bij mij bijna nooit mensen na afloop naar me toe Knipoog Tong uitsteken

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:53

Deelnemers willen vaak niet meer wachten tot het einde van een rubriek, vooral als ze als een van de eersten aan de beurt zijn. Dan zou je dus kleinere rubrieken kunnen maken, maar dan krijg je giga wachtlijsten en kunnen heel veel mensen niet mee doen. Meerdere kleine rubrieken met meer juryleden is ook geen optie. Waar moet je al die juryleden vandaan halen? Scheve mond

Dan lijkt me duidelijk commentaar op de coupon en voor de écht geïnteresseerden de mogelijkheid om de jury na afloop te spreken, nog de beste optie.