Afgedankt veulen als topper naar Athene

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nobodyhere
Berichten: 12
Geregistreerd: 17-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:22

jeej ik zou balen als fokker zijnde
en aan de andere kant vind ik het wel goed wie doet er nu een paard weg om z'n aftekeningen Verward
nouw jah ik zie trouwens ook niet wat er zo lelijk aan is ik vind hem juist mooi
groetjes mij

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:39

Hahaha dit bedoel ik nou, een goed paard heeft geen kleur!!

Super dat ie naar Athene mag!

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:46

De meeste zeggen hier, dat de fokker wel zal balen.
Tuurlijk baalt die fokker niet. Als jouw fokproducht op
de olympische spelen loopt is dat toch de mooite bekroning die je maar kunt krijgen als fokker.
Als hij het beestje niet verkocht had, had hij het ook nooit zo ver gebracht.
Hij baalt hooguit dat hij er niet het geld voor heeft gekregen wat hij nu waard is.

pmarena

Berichten: 48095
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:10

Hahahaha , paardenboertje blijft iig wel lekker consequent , hij vindt het nog steeds een lelijk mormel Clown

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:23

Carolien007"]
[quote="LuvdaTossa"]Juan Carlos Garcia is nu zijn ruiter, is dat ook niet die man die dat kleine paardje reed? Zo'n afgedankt beestje dat toch met zijn kleine maat alle grote paarden versloeg? Of ben ik nu verkeerd?

[quote="De fokker schreef:
,,It bliuwt foar my in lilk ding.''


Nagelbijten / Gniffelen
[/quote]
dat was toch dat paardje wat eerder een schillenkar trok? Stond een aantal jaar geleden in de penny Haha!
[/quote]

Jaja samen met een pennyvriendin opgezocht... Dat was het paardje Mumu die voor de schillenkar stond en 1.54 en springt nu internationaal. Maar dat was Carlos Eduardos Mota Ribas...

Club Penny nr. 3 2000


Clown

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:17

LuvdaTossa schreef:
Whaaa! Wat leuk zeg! En de fokker zal toch wel een beetje trots zijn Knipoog

Voordat we vragen krijgen; ferskriklike ôftekening is in het Nederlands verschikkelijke aftekeningen!

Ja dat is het helemaal. Ik als echte fries kan het weten Haha! OK dan!

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:19

Alleen innerijk telt....(en de ouders waarschijnlijk Haha! )

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:21

Hahaaha grappig verhaal ! Die fokker zal wel trots zijn Haha!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:53

Hier zie je maar weer, hoe dom het is om naar kleur te kijken Tong uitsteken Haha!
Was het paard bij de beste man gebleven dan had het dit waarschijnlijk niet bereikt.
Eind goed al goed.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:20

Mumu werd later nog gesponsord door van Ganzewinkel. Dat vond ie wel toepasselijk. Ze zaten allebei in de afval... Mumu heeft een paar keer de Derby van Eindhoven gewonnen. Stoere pony.

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:20

Ik vind het wel lekker voor die man, moest hij maar niet beoordelen op de kleur, maarja zoals chantal1 al zegt als hij bij die man was gebleven was hij vast niet geworden wat hij nu is... Knipoog Haha!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:20

Wat geweldig leuk voor de fokker dat zijn "lelijke" paard het zo goed doet OK dan! Lachen
Die frieze tekst uit het artikel kan ik niet lezen Scheve mond

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:26

Dit moet een toevalstreffer zijn van die fokker, want als hij door de kleur heen geen kwaliteit kan zien, is hij mi als paardenkenner niet veel waard.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:35

Neel schreef:
Wat geweldig leuk voor de fokker dat zijn "lelijke" paard het zo goed doet OK dan! Lachen
Die frieze tekst uit het artikel kan ik niet lezen Scheve mond


Nou speciaal voor jou de vertaling tussen haakjes:

Afgedankt veulen als topper naar Athene
Door Elisabeth Post
DRONRIJP - Het veulen kwam in 1990 in Dronrijp ter wereld met vier witte benen en een bles. ,,Wat in ferskriklike ôftekening'', (Wat een verschrikkelijke aftekeningen) vond paardenfokker Harm Ydema. Hij wilde veertien jaar geleden dan ook zo snel mogelijk van Iron (Ahorn) af. Nu is het 'lelijke eendje' een springtopper. In augustus komt het door Ydema gefokte paard uit op de Olympische Spelen in Athene.

De hobbyfokker (64) is blij verrast door het nieuws. ,,No, dit is my ek wat. Dit hynder bliuwt in ferhaal apart'', (Nou dit is ook wat! Dit paard blijft een verhaal apart) zegt hij hoofdschuddend. Op aanraden van een hoefsmid, verkocht Ydema het veulen destijds voor 6000. Hij wilde er aanvankelijk 3500 voor vragen. ,,Dy man seach wol dat de fôle dochs wat bysûnders wie. Hy draafde en showde altiten.'' (Die man zag wel dat het veulen iets bijzonders was. Hij draafde en showde altijd)

Een koper uit Renswoude zag de advertentie in een paardenblad en betaalde het bedrag zonder morren. Na een paar jaar hoorde Ydema dat het paard gestorven was aan hoefkatrolontsteking. Maar op zekere dag dook Iron weer op. Hij was op vierjarige leeftijd geselecteerd voor deelname aan een belangrijke springwedstrijd in Utrecht. De fokker was door het Koninklijk Warmbloed Paardenstamboek Nederland (KWPN) getraceerd en uitgenodigd daarbij aanwezig te zijn. ,,Ik leaude it pas doe't ik him op in foto seach. Foar my wie it bist al dy tiid al dea.'' (Ik geloofde het pas toen ik hem op een foto zag. Voor mij was dat beest al lang dood)

En opnieuw laat Iron van zich horen. ,,Wy wiene him al wer in skoftke út it each ferlern, mar hy bliuwt ús dochs achterfolgjen.'' (We waren hem al weer een tijdje uit het oog verloren, maar hij blijft ons toch achtervolgen) De van oorsprong Colombiaanse springruiter Juan Carlos Garcia (36) brengt de ruin voor Italië uit op de Spelen. ,,Prachtich dat it hynder it sa goed docht. Der bin ik wol grutsk op. Soks sil ik noait wer belibje.'' (Prachtig dat het paard zo goed doet. Daar ben ik wel trots op. Zoiets zal ik wel nooit meer beleven) Spijt dat Ydema het paard indertijd verkocht, heeft hij niet. ,,It bliuwt foar my in lilk ding.'' (Het blijft voor mij een lelijk ding)

Nou dit is de letterlijke vertaling van de paar Friese zinnetjes...

Marietje1990

Berichten: 2573
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:57

Whahahah.... *LOL*

Eigenschult vink dat.....had ie maar beter naar de "kwaliteit" van ut veulentje moeten kijken......Je kan van jongs af aan tenminste wel al een beetje zien of zo'n beestje kan springen ofnie....

Kuz Marije

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:31

Ik weet niet hoor, maar zo lelijk is hij toch niet?
Maarja, die fokker zal wel balen *LOL*

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:39

Tanya schreef:
Ik weet niet hoor, maar zo lelijk is hij toch niet?
Maarja, die fokker zal wel balen *LOL*


NEEEEE de fokker baalt helemaal niet! Lees het stuk nog maar eens GOED door! Hij vind hem dus nog steeds lelijk en is juist blij dat hij niet meer bij hem op stal staat *LOL*

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 20:42

Ja ik vond het ook een prachtig verhaal. en de fokker blijft idd wel consequent. Hij blijft hem leijk vinden. *grinnik*

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:16

is er niet toevallig een grotere foto, een foto waarbij je het paard goed ziet?
wel leuk zo'n verhaal Tong uitsteken (lelijk eendje --> kampioen springend lelijk eendje Tong uitsteken)

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:28

Euh dit viel me toch wel even op , wat is er zo appart aan de kleur ? Is toch gewoon een vos Verward ! Is er nergens een grotere foto Haha! , tlijkt me een heel mooi beest trouwens !! Echt goed dat een paardje waar weinig van werd verwacht van die fokker het zo ver heeft gebracht , echt top !

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 08:52

zeer, zeer, zeer PENNY Haha! Haha! Haha!

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:03

Heike schreef:
Ja ik vond het ook een prachtig verhaal. en de fokker blijft idd wel consequent. Hij blijft hem leijk vinden. *grinnik*


Een échte fries he?! Knipoog *LOL*

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:18

*volcano*"]
[quote="Heike schreef:
Ja ik vond het ook een prachtig verhaal. en de fokker blijft idd wel consequent. Hij blijft hem leijk vinden. *grinnik*


Een échte fries he?! Knipoog *LOL*
[/quote]

Je haalt me de woorden uit de mond Haha!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:33

Snap niet zo goed wat de fokker lelijk vind aan dit paard. En zo zie je maar, een een in jou ogen lelijk paard kan het ver schoppen in de sport.

Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:53

Tuurlijk heeft de fokker geen spijt. En trouwens, denk je niet dat hij de rest van zijn veulens normaal ook verkoopt? Het enige verschil is dat hij deze gewoon van kleins af aan al lelijk vond. En wie veel aftekeningen niet mooi vind beleeft er absoluut geen plezier aan als hij er de hele dag tegenaan moet kijken in de wei.

Euhm... Om eerlijk te zijn hebben wij het eerste veulen van onze eigen hengst ook verkocht om hoe ze eruit zag, Bloos Bloos Bloos ook al hadden we gezworen dat we het zouden houden als het een merrietje werd. Een merrie werd het dus, maar wel een vosje met hoge witte benen en een bles Bloos! (vind ik net als die fokker niet zo super), en nog uitschimmelend ook Boos! (dat vind ik al helemaal erg, schimmels hebben we genoeg, ik wil kleur!)! Hoe mooi en lief ze verder ook is (ze is nu 3 en echt een plaatje... Op die kleur na dan, he Haha! ), na twee jaar hebben we toch besloten dat we zullen wachten op een gekleurd zusje...

Haar volle broer is natuurlijk expres wel prachtig bruin met alleen twee witte sokjes en een kolletje!!! Grrrr..... Boos! Maar het gaat goed met haar, ze staat ook lekker dichtbij dichtbij Lachen , het is alleen... jammer van die kleur... Scheve mond En bij die nieuwe mensen kan ze lekker de sport in, bij ons zouden we er "alleen" mee fokken... Maar dan zou ze die kleur doorgeven... Scheve mond

Please don't judge me, Ach gut ik weet het, een goed paard heeft geen kleur, maar ieder heeft ook zijn eigen smaak, toch Schijnheilig ?

-xxx- Nous Cool