Wel 1e....geen winstpunt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Wel 1e....geen winstpunt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 00:02

Bij mij is het regelmatig voorgekomen dat ik wel 1e werd maar geen winstpunt kreeg!! Terwijl de proeven best goed gaan!! Ik rij nu M1, k weet niet of het daaraan ligt?! Verward
Maar k heb liever een winspunt dan een beker...met een winstpunt kom ik tenminste verder!!
Maar die jury tegenwoordig...volgens mij willen ze gewoon dat er veel mensen stoppen met paardrijden ofsow....tenminste daar begint het wel op te lijken Verward
Ik krijg ook wel eens commentaar wat helemaal niet klopt Verward Dat zeggen mensen dan ook die naar mijn proef hebben gekeken!!

Laatst zei zo'n ander jurylid, die naar mijn proef had gekeken, je hebt cker wel een winstpunt verw8 ik, misschien wel 2!! Maja ik had al zo vaak meegemaakt dat ik goed had gereden en geen winspunt kreeg, dus k zat al neit te hopen op 2 winstpunten...maja bleek dus weer....152 punten en 154 punten maar wel 2 x 1e Verward

Zijn er meer die zoiets opgevallen zijn ofsow?? Let me know!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 08:23

Tja hoe hoger je komt, des te meer moet je voor je punten doen! Staat er veel op je protocollen geschreven? Overleg met je instructeur/trice en probeer de zwakke punten te verbeteren! Of zet eens een wedstrijdstop in om even te ontspannen! Wat buitenritjes maken enz. en het paard niet blijven vragen.

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 08:26

ook in de b is het streng... donderdag had ik wedstrijd en ze stapte 1!!!!!!!! pasje achterwaarts en hop een 3! de middendraf weas netjes vond ik, zei vond van niet en kreeg een 4 daarentegen wel een 8 en een 9 dus ja.. maar ik viond ook dat ze strenger zijn!

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 12:16

Ik ga ook regelmatig met m'n paardje springen of naar het bos ofsow...een x wat anders dan alleen maar dressuuroefeningen doen!
Maar er staat niet zo heel veel op me coupon geschreven, maar wat er staat klopt dan weer niet...bijvoorbeeld staat er: loopt scheef...terwijl me ponytje toch echt recht liep! Mensen die later kwamen kijken hoeveel punten ik had (die bij mijn proef stonden te kijken) waren het ook niet eens metg het jurycommentaar...Maja de middendraf ging toen wel verkeerd...gallopeerde m'n ponytje per ongeluk aan maarjah daar kreeg k geen commentaar over...had daarvoor een 8 Verward

Maar mesastamp, voor in de B vind ik dat ook veel te streng!! een 3...kom op hé voor 1 pasje 8eruit Verward

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:18

dat is gewoon een enorme basisfout, je pony is dan nl niet voorwaarts. Zet je proef eens op video en kijk hem eens terug, wie weet wordt je dan meer duidelijk.

/blooperjagers, is toch met dt hier?

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:27

Ze moeten wel streng blijven, anders is het Z ook maar een eitje. Er zijn zoveel ruiters, je moet wel streng blijven, om de beste eruit te pikken.

Bij mij hebben ze, toendertijd, het B en het L veel te slap gejureerd. Gevolg: ik loop nu echt helemaal vast en mn grootste wens is dat ik nog gewoon in het B zat.

valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:16

dat is waar vonnie84, maar ook al in de B?? Soms vind ik ze wel heel erg streng. Vandaag had ik in de L1 echt een super middendraf. ze strekte echt geel erg mooi, helaas, ze deed héél even der hoofdje omhoof, meteen een 5, terwijl de passen toch echt verruimd waren met een waarde van een 8 ofzow!!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:37

Mijn paard kan ook een schitterende uitgestrekte draf met hoofd omhoog en/ of weggedrukte rug, maar dat willen ze niet zien, in de M2 niet en in de B niet. Een 5 vind ik niet bijzonder streng. De jury ziet jouw proef vanaf de grond, jij vanaf je paard. Mogelijk hebben ze iets heel anders gezien dan jij hebt gevoeld. Zoals hierboven gezegd: een video-opname maken, daar leer je heel veel van! Een 3 voor het pasje achterwaarts is wel aan de strenge kant, maar zeker niet onterecht, een paard in de B wordt een pasje voorwaarts vaak minder streng aangerekend dan achterwaarts. En zeker als er 9's en 8en tegenover staan vind ik het prima gejureerd, zo moet je meer jury's hebben. Dat is beter dan wanneer je voor je hele proef zesjes ontvangt.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:16

Ik vind het wel goed dat er streng gejureerd wordt, anders vlieg je alles door en raak je op een gegeven moment totaal in de knoop. En de M is gewoon strenger als de L (dat is maar goed ook), in de M moet de basis gewoon bevestigd zijn, hier mag het niet meer fout gaan, in de L zijn sommige jury's hier wel eens makkelijker over.
Natuurlijk punt de ene jury hoger als de andere, natuurlijk heb je wel eens een proef gereden waar je te weinig punten voor krijgt, maar wss heb je ook proeven gereden die bagger gingen en waar je wel punten voor kreeg. Blijft een jurysport, en anders moet je maar gaan springen. Maar begrijp dat je teleurgesteld bent.

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 19:18

Dat de jury's streng zijn oké dat vind ik niet zo'n punt, maar bij mij is het al 6 keer voorgekomen dat ik 1e werd maar geen winstpunt had! Dat vind ik wel een btjuh erg vaak, als het nou 2 of 3 keer was gebeurd oke maar 6 Verward

Dat dressuur een jurysport is...dat klopt (helaas) ik zat er ook al mee dat ik wou gaan springen maarjah ik wil toch Z dressuur bereiken, dus ik zet nog gewoon ff door en daarna ga k wel springen! Maarjah ik vind het toch wel jammer!!

Maar op video zetten is wel een goed idee...

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:06

Liever zo, dan dat je echt oneerlijk beoordeeld wordt. Als alles laag is, en jij bent eerste, dan weet je, als je proef lekker ging, iig dat het gewoon beter ging dan de rest. Als jij lage punten hebt terwijl je het goed vond gaan, en er zijn andere mensen die volgens jou minder reden met hogere punten, dan zou ik het veel vervelender vinden!

Mijn advies: Gewoon gaan springen Knipoog

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:20

Eerste worden (zonder wp) zegt ook veel over de overige ruiters!

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:20

Met alle respect, maar misschien was het niveau gewoon te laag voor jouw klasse. Ik vind persoonlijk dat er al veel te veel ruiters in een klasse rijden waar ze helemaal niet thuis horen (te snel gepromoveerd dus). Dan vraag ik me echt wel eens af: Hoe kunnen die paarden die nog niet klaar zijn toch telkens doorgestroomd zijn? Misschien is het wel goed om eerst voldoende ervaring op te doen en je paard verder af te richten voordat er met winstpunten gestrooid wordt. Begrijp me niet verkeerd hoor, het is je van harte gegund, maar ik heb het over de "algemene situatie". Groetjes en succes met je paard.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:32

winst moet je verdienen idd, dus ik zou toch nog iets harder gaan trainen en zorgen dat je alles onder de knie heb!! succes!!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:36

Desiree83 schreef:
Met alle respect, maar misschien was het niveau gewoon te laag voor jouw klasse. Ik vind persoonlijk dat er al veel te veel ruiters in een klasse rijden waar ze helemaal niet thuis horen (te snel gepromoveerd dus). Dan vraag ik me echt wel eens af: Hoe kunnen die paarden die nog niet klaar zijn toch telkens doorgestroomd zijn? Misschien is het wel goed om eerst voldoende ervaring op te doen en je paard verder af te richten voordat er met winstpunten gestrooid wordt. Begrijp me niet verkeerd hoor, het is je van harte gegund, maar ik heb het over de "algemene situatie". Groetjes en succes met je paard.


Hier ben ik het volledig mee eens. Ik ben het zelf ook niet altijd eens met mijn punten hoor, maar ik hoor ook vaak commentaar van combinaties die geen winstpunt hebben gereden en daarover heel verontwaardigd zijn. Bijv. paard steekt neus helemaal naar voren bij halsstrekken, en krijgt dan een 4.... maar hij strekte toch geweldig?!....
Ga zelf dan eens de jurycursus volgen, dan leer je pas hoe je zoiets moet beoordelen.