Donderdag wedstrijd Dronten, winstpunt erbij!

Moderators: A_nouk, chocobroodje

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Manda

Donderdag wedstrijd Dronten, winstpunt erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 10:56

Donderdag had ik mijn eerste grote buitenconcours met Ryan in Dronten. We waren beiden nog nooit op zo'n groot concours geweest dus het was allemaal nieuw en spannend.

Ik zou ongeveer 11:30 moeten starten en was er dan ook 10:30. Voordat ik erop zat was het alweer 11 uur. (kon het secretariaat niet vinden Schijnheilig ) en ik had amper ingereden toen ik al werd omgeroepen om naar de ring te komen. (aparte ervaring zo te worden omgegroepen, ik wist niet dat dat gedaan werd). IK snel nog wat inrijden voor de ring en toen mocht ik de ring in. De jury telde gelijk de punten op dus ik kon nog 5 minuten inrijden in de ring gelukkig. Toen begon het proefje. Het ging erg goed, voor het aanspringen in galop had ik twee keer een 7, helaas sprong hij uit de ring in de linker galop en had ik twee strafpunten en een 5 voor de volte.
Verder een 4 voor het halsstrekken, wat hij normaal altijd erg goed doet maar natuurlijk net niet op een wedstrijd Scheve mond. Maar ja, er is ook zoveel te zien op zo'n groot concours. En een keer een 5 voor halthouden exb, hij stond werkelijk met alle vier de benen een andere kant op en zijn hoofd skyhigh, maar stond wel stil Haha! Voor de rest alleen maar 6sen en 7vens en een 8 voor zuiverheid van de gangen en uiterlijke verzorging. Hij heeft bijna altijd een 8 daarvoor Lachen. Ik had 164 punten en zou er 166 hebben als hij niet uit de ring was gesprongen.... Uiteindelijk werd ik 6e van de 26 deelnemers dus dat was toch erg goed! (ik zou derde geweest zijn als hij niet uit de ring was gesprongen Scheve mond ). Er waren 6 prijzen omdat er zoveel deelnemers waren dus ik kreeg 8 euro en een rosset.
De eerste 5 deelnemers mochten meerijden voor de polderkampioenschappen, helaas viel ik dus net buiten de boot maar ik ben allang blij dat het zo goed ging op ons eerste grote buitenconcours en ben erg trots op hem!

Ik ben nu B + 7.

Hoe ging het bij de andere polderruiters? Volgens mij mocht Dancer_Valou wel meerijden in de finale, ik heb je helaas niet gezien Lachen

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:54

Nou toch nog hardstikke goed gedaan dan!! gefeliciteerd OK dan!

Ik was er zelf niet bij, want mocht niet meedoen aangezien ik niet in de polder woon en onze vereniging ook niet daar is aangesloten.

2 meiden uit mijn team deden wel mee bij de pony's
Dressuur, klasse M2, winstpunt gereden, maar mocht ook niet naar de finale.

Springen, klasse L cat.C.. Parcours was foutloos, maar helaas in de barrage uitgebeld.

Dressuur, klasse L2.. 1e met 178 punten!! Dus die mocht uiteraard door naar de finale,
Uitslag van finale: reservekampioen met 1 punt verschil op de winnaar!!

Dus wij zijn weer hardstikke trots op ze ( op meisje en pony ) 2 weken geleden al Puttens Hert gewonnen en nu weer hier zo goed gereden. Was haar 1e keer L2.

Hoe heeft de rest van Bokt gereden, want er deden volgens mij best was mensen mee..

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 11:58

Nu mag hij in Zeewolde wel weer eens wat minder gaan Knipoog

Zijn de ringen wel geheel afgezet of is het ook tussen bordjes rijden daar? Op gras of zand?

AnneliesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:21

Niet onaardig gedaan, Manda.

*een paard is je beste kameraad*

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:37

Manda zeewolde is op gras, en is geheel afgezet, dus je kan netjes binnen de ring blijven Lachen

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 13:40

tam20 schreef:
Manda zeewolde is op gras, en is geheel afgezet, dus je kan netjes binnen de ring blijven Lachen

Gelukkig *LOL* *LOL* Nou jah... Vorige keer sprong hij ook over de hekjes heen zo bij een ander de proef in Bloos! Maar het scheelde dat dat buiten mijn proef om was en dat dat meisje waar ik in het proefje terecht was gekomen toch nog eerste was geworden Haha!.

Tot zondag en ben benieuwd hoe de anderen het hebben gedaan in Dronten! Ik vond die show met die ganzen en die honden ook erg leuk!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie