Hoe binnenkomen bij M1 proeven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Hoe binnenkomen bij M1 proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 08:57

Nou, 13 juni ga ik voor het eerst M1 starten en in de reglementen staat dus dat je bij A moet binnenkomen en dan gelijk je proef beginnen. Bij een buitenwedstrijd kun je dan toch gewoon om de baan heen rijden, en dan binnenkomen bij A?

Hoe doe ik dat in een binnenbak? En bij een buitenbaan waar je niet omheen kan rijden?

Verder iemand nog handige tips, ik heb al wel met de zoekfunctie gezocht, maar als iemand nog iets weet, graag!

Groetjes Manon

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:00

Je zegt het zelf al: je kunt niet om de baan heen; dus start je vanuit de ring zelf (afwenden bij A). Sterker nog: als je eenmaal in de ring bent, mag je er niet meer uit om van buiten af binnen te komen.

Handige tip (spreekt ook voor zich): ga afwenden vanaf de makkelijke kant van je paard.

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:03

Bij een buitenbaan moet je indd om de ring heen rijden totdat de jury het teken geeft dat je mag beginnen, dan kom je gelijk binnen bij A en begin je je proef.

Bij een binnenbak mag je (meestal) gewoon al in de bak een paar rondjes rijden totdat de jury het teken geeft dat je mag beginnen. Gewoon zoals in de lagere klassen dus. Dit zal ook wel gelden voor een buitenbaan waar je niet omheen kunt rijden.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:40

Wanneer het kan moet je om de baan heen rijden. Maar als het niet kan kun je aan de ringmeester vragen of je er al gewoon in mag. Dan kom je gewoon "binnen" de ring binnen Knipoog

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 17:04

Oja dan vraag ik het wel even ik hoop dat ik dan een paar mensen voor me heb, dan kan ik het even afkijken Knipoog

alexxxandra
Berichten: 186
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:08

Bij ons op de manege mag je de bak even verkennen en daarna geeft de jury een teken dat je mag beginnen. Dan ga je de bak uit, en kom je weer via A weer binnen. Dit is bij ons mogelijk, omdat we een kleine binnenbak hebben en een grote(beide overdekt Haha!), die met elkaar verbonden zijn dmv een 'deur' bij de A.

valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:01

gewoon even vooraf vragen, dan weet je zeker dat je het goed doet en kan je daar in ieder geval niet op afgerekend worden!

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 00:16

Normaal moet je om de bak heenrijden ja! Maar afgelopen wedstrijd kon dat bij mij dus niet omdat de jury auto in de weg stond en de ringen lagen veel te dicht op elkaar, de lezer kon net tussen de 2 ringen doorlopen! Maargoed ik bij de 1e proef dus niet erom heengereden, maja na die proef kreeg ik dus te horen dat dat wel moest...maja haast niemand had dat bij de 1e proef gedaan! Maarja bij de 2e proef deed ik het dus wel...niet helemaal om de bak heen want dat pastte dus niet....dus ik reed gewoon voor de ring...en dan had ik 1 meter om om te draaien Verward in de draf...dus tsjah....dat ging een btjuh moeilijk...maja kreeg ik dus na de 2e preof te horen dat het toen helemaal niet nodig was Verward

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 16:29

heel veel juryleden maakt het niet uit wat je doet, was bij mij en haike iig zo. Maar als het kan zal ik het gewoon doen, maakt niet uit. Alleen als er net mensen voordoor lopen is het niet zo handig.
Succ3s!