Wat moet je (verplicht) hebben voor een wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yunyah

Berichten: 435
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Drenthe

Wat moet je (verplicht) hebben voor een wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 19:18

Aangezien ik (na een tijd oefenen uiteraard!) volgend jaar waarschijnlijk weer eens wil starten, ga ik nu alvast beginnen met spullen te verzamelen die ik nodig heb, aangezien ik alles zelf moet bekostigen.

Toen ik 12 was heb ik wedstrijden gereden en toen droeg ik een witte rijbroek met een bordeaux (clubkleur) sweater, rubberen laarzen en natuurlijk een cap. Verder hoefde ik niets aan.
Maar ik denk dat er nu wel het 1 en ander veranderd is? Ik rijd niet meer bij een club dus ik neem aan dat ik een jasje aan moet? Wat is voor mij allemaal verplicht, en wat is niet verplicht maar wel handig? Zoals bijvoorbeeld die haarnetjes, die zijn niet verplicht toch? Maar zou misschien wel handig (en netjes) zijn. En wat betreft kalkoenen, van die hoefschroeven? Ohja, laarzen heb ik nog niet maar daar spaar ik al wel weer voor. Die zijn ook verplicht toch?

Voor alle duidelijkheid: Ik ga B starten bij de paarden (ik heb een pony, maar ben wel 18+).

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb overigens op Nedforum al de volgende reactie gehad, ik quote even de reactie en mijn vraag weer daarop. Ik heb voor de quote overigens de naam gebruikt die de betreffende persoon hier op Bokt gebruikt!

Yunyah"]
[quote="KarinvdM schreef:
- je moet lid worden van een rijvereniging


MOET dat echt per sé? Ik dacht dat je ook voor jezelf kon rijden? Waar is dat dan voor nodig?
Ik heb namelijk helemaal niets aan een lidmaatschap. Bij onze ponyclub zit daar namelijk ook 1x per week dressuur- of springles bij in en een bijdrage voor gebruik van de binnenbak. Twee dingen waar ik dus absoluut geen gebruik van maak (i.v.m. die binnenbak - toelichting voor Bokkers die mij niet kennen: ik heb zware astma en kan dus absoluut niet in een binnenbak rijden). Dat maakt het lidmaatschap behoorlijk prijzig en ik weet zeker dat ik geen lid mag worden van mijn ouders, maar in mijn eentje kan ik het niet betalen.
Zal eens navragen, misschien valt er iets te overleggen dat ik alleen betaal om er ingeschreven te zijn?
En als je dan toch lid bent, mag je dan ook in clubtenue rijden? Dus in zo'n velours sweater in je clubkleur? Of mag je bij de paarden sowieso niet in tenue?
[/quote]

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:40

tegenwoordig hoef je niet meer lid te zijn bij een vereniging. De startkaart wordt wel ietsje duurder geloof ik.
Verder, kan je bij een vereniging vragen of je niet rijdend lid mag worden. Dat is een lid wat neit gebruik mag maken van een bak, maar wel lid mag zijn van die vereniging zodat ze wedstrijden kunnen rijden. (bij ons kan dat).

Verder is qua kleding verplicht:

* plastron
* Handschoentjes
* rijjasje
* Witte rijbroek
* rijlaarzen.

volgens mij was dat het Knipoog

Succes OK dan!

Yunyah

Berichten: 435
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 19:42

Moeten de handschoenen ook wit zijn?
En een cap is neem ik aan ook verplicht Knipoog
Ik heb zo'n champignonmodel met veiligheidskinband, die zijn toch goed?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:46

aanvullingen:
handschoenen hoeven niet wit te zijn
cap of hoedje is verplicht
zwarte laarzen
als je club een eigen clubtenue heeft is dat verplicht.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:50

handschoenen moeten toch wit/ geel of creme zijn?
Die mogen toch niet zwart zijn??? Ik heb er ooit een keer een opmerking over gehad

cap ook inderdaad, een blauwe of een zwarte.

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:50

Je moet wel lid zijn bij een vereniging als je wedstrijden wilt rijden. Anders kun je geen startkaart aanvragen.

Als je lid wilt worden van een vereniging zonder te lessen: bel of pb me maar even (ik woon achter je! Haha! ). Dat kost € 25,- per jaar, exclusief kosten voor startkaart, startcoupons en dergelijke.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:55

het stond laatst in de paard en sport; je hoeft niet meer lid te zijn, ik zal de KNHS maar even bellen of mailen als ik jou was, Zij kunnen er meer over vertellen dan wij.

Ik heb ook in dubio gestaan om mijn lidmaatschap bij onze rijvereniging af te zeggen en op eigen tour verder te gaan

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:56

kimmy"]
handschoenen moeten toch wit/ geel of creme zijn?
Die mogen toch niet zwart zijn??? Ik heb er ooit een keer een opmerking over gehad

cap ook inderdaad, een blauwe of een zwarte.
[/quote]

[quote="knhs reglement dressuur schreef:
Artikel 143 Kledingvoorschriften
Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden, terwijl deze regel ook van toepassing is op de voorlezer van de deelnemer.
Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:
- een zwarte of donkerblauwe rij-jas,
- bij voorkeur een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse,
- een witte, beige of gele rijbroek,
- een bijpassende witte of gele plastron of stropdas,

- een paar handschoenen,

- een paar zwarte- of donkerblauwe rijlaarzen met gladde zool,
- een zwarte of donkerblauwe (veiligheids)cap, dressuurhoed of bolhoed.

Knipoog