Minimaal m voor je een hengst mag starten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Minimaal m voor je een hengst mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 20:24

Ik heb geprobeerd een antwoord op mijn vraag te zoeken maar kan niks vinden. Ik weet ook niet of hij hier mag staan Verward Als dat niet mag sorry Bloos Maar mijn vraag is dus: Is het zo dat je minimaal M gereden moet hebben voor je een hengst mag starten? Hoop dat iemand dit weet want ik wil als mijn paard daar klaar voor is wel weer wedstrijden gaan rijden! Haha!


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:27

KNHS schreef:
3. Met hengsten mag uitsluitend worden deelgenomen aan wedstrijden, indien de ruiter de leeftijd van 12
jaar (pony's) of 14 jaar (paarden) heeft bereikt en bovendien de ruiter geklasseerd is (geweest) in de klasse
L2.


LII dus Lachen
Laatst bijgewerkt door liberty op 16-05-04 20:33, in het totaal 2 keer bewerkt

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 20:31

Ja en springen Haha! Ik heb met mijn pony alleen maar b gereden om dat ik te weinig tijd had voor wedstrijde maar ree onderling m en had hem dinge uit het Z geleerd. Maar als dat zo is moet ik dus eerst met een ander paard starten tot ik L2 ben Verdrietig Wou als ik deze wedstrijd klaar had gaan starten *LOL*

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:33

Toevallig heb ik net de reglementen voor me liggen, en dit staat er:

"In de disciplines dressuur, springen en eventing wordt voor het deelnemen met een hengst een startkaart verstrekt indien de deelnemer de leeftijd van 12 jaar (pony's) of 14 jaar (paarden) heeft bereikt en de deelnemer geklasseerd is of is geweest in de dressuur klasse L2, het springen klasse L of de klasse M-samengesteld.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:34

Nou, dan hoef ik die andere niet meer op te zoeken Haha!

Maar als ze LII gaat starten met de hengst mag ze ook in het B springen beginnen toch?
Laatst bijgewerkt door liberty op 16-05-04 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:34

L2 dressuur of L springen op officiele wedstrijden en uiteraard met wp in die klasse.
Voorheen was het M, misschien dat je daar mee in de war bent.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:35

Volgens mij L2?
Stuur eens een pb aan Cloris hier op Bokt, die weet er jammer genoeg het fijne wel van geloof ik!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 20:38

Ik heb geen flauw idee hoe dat moet. Maar ik ben dus 18. En nu moet ik dus een ander paard gaan zoeken om L2 mee te worden en dan mag ik pas gaan starten met mijn hengst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:40

ja, dat heb je goed.
of castreren Lachen

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 20:42

Nee mijn hengst heeft hele goeie papieren en wil ik hengst laten. Die wil ik wedstrijden gaan starten en dan op een begeve moment laten gaan dekken. En hij raakt zijn mooie uiterlijk kwijt als ik hem castreer. Dus ruinen zit er niet in. Wel jammer want hij gedraagt zich als een ruin, zo braaf.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:44

Wat runningkawa zegt is helemaal correct

En van mij mag het ook wel weer M worden Knipoog Ik ben op concours altijd blij dat er profs op die hengsten zitten en niet een amateur die toevallig L geweest is (er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar globaal gezien)...En dan zit ik nog niet eens op een merrie Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:44

Misschien moet je realistisch zijn en die dek-ideeën opgeven!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:47

Breitling schreef:
Nee mijn hengst heeft hele goeie papieren en wil ik hengst laten. Die wil ik wedstrijden gaan starten en dan op een begeve moment laten gaan dekken. En hij raakt zijn mooie uiterlijk kwijt als ik hem castreer. Dus ruinen zit er niet in. Wel jammer want hij gedraagt zich als een ruin, zo braaf.


Dat hoeft helemaal niet. Als je er lekker mee wilt gaan rijden zou ik hem mooi laten castreren, kun je ook meteen met hem starten.

Ik rijd nu een Friese hengst, ik kan je vertellen dat het allemaal leuk en aardig is, maar je hebt er meer last van dan dat de uitstraling goed maakt, hengsten zijn verschrikkelijk snel afgeleid. Als het mijn paard was geweest zou ik hem laten castreren, je maakt het jezelf iig een stuk makkelijker.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:47

Dekken moet je pas doen als hij door de hengstenkeuring gekomen is, anders heeft het nauwelijks zin...En komt hij dat niet is een bezoekje aan de veearts een hele goede optie Knipoog (alle problemen opgelost Tong uitsteken )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 20:53

Nee deze hengst is niet van een ruin te onderscheiden zo braaf. Hij is zo mak als een lammetje. Daarom wil ik hem ook hengst laten om te kijken of hij door die keuring komt en dan kan gaan dekken. Heb zelf nog nooit zo'n brave hengst gezien! Maar ik ga nu ik kijk morgen wel naar verdere reacties. In elk geval al vast bedankt allemaal Haha!

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:56

Realiseer je wel dat je een uitzonderlijk goed paard moet hebben met een moederlijn waar veel toppers uitvoort zijn gekomen, voordat ze zelfs naar je paard willen gaan kijken!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 07:48

Heeft hij ook. Zitten allemaal grandprix paarden in zijn afstamming. Haha! Dus vandaar dat ik wil kijken hoe het met dit paardje gaat. Hij is nu nog niet zadel mak maar toont al wel 3 super goede gangen en veel springvermogen. Ik ga voorlopig ook nog geen wedstrijd rijden, hij is net eind maart 3 geworden. Maar als ik dat dus wel wil gaan doen moet ik dus eerst een ander paard starten en dat wou ik even weten. Dus bedankt voor de reacties *LOL* Haha!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 07:56

Naz Ik weet niet hoe je zo's stukje er boven doet van wat jij gezegt heb maar doe het maar zo haha. Hij is nu nog super braaf. Er stond nog een andere hengst op stal waar ik hem dan gekocht heb ook 3 jaar en dat was echt een hengst, zodra je langs liep zette die zn nek al op en maakte die zich helemaal groot. Die was heel onrustig op stal. Mijn hengst is zo rustig en gedraagt zich (nog) niet als een hengst. Als hij echt lastig word dan laat ik hem wel castreren. Maar ik heb liever dat hij hengst blijft omdat hij zulke goede papieren heeft en het toont veel meer Haha! Maar zoals het er nu naar uit ziet is het gewoon een super brave hengst Haha!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 08:08

gomir schreef:
Wat runningkawa zegt is helemaal correct

En van mij mag het ook wel weer M worden Knipoog Ik ben op concours altijd blij dat er profs op die hengsten zitten en niet een amateur die toevallig L geweest is (er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar globaal gezien)...En dan zit ik nog niet eens op een merrie Knipoog


zo moet dat dus. Er zitten hengsten tussen die lastig zijn ja dan is het wel fijn als er een hele goede ruiter op zit. Maar bij ons op de manege (ook pension paarden) daar stond dus een hengst van een pensionklant en daar kon je een klein kind op zetten tussen de merries zo braaf! Alleen was die verliefd op mijn merrie dat was wat minder Bloos toen was ik zelf ook nog jonger dus scheet altijd 7 kleure om het zomaar te zegge als die hengst langs kwam Bloos Het is ook niet zo dat ik hem niet aan zou kunnen, ik heb in dat opzicht genoeg ervaring dus daar zal het niet aan liggen, anders had ik er niet over na gedacht en gelijk laten castreren. Want het is natuurlijk wel gevaarlijk als je zomaar een hengst gaat rijden zonder dat je genoeg ervaring hebt. Heb namelijk op concour zelf ook een hengst achter mijn merrie aangehad (lang geleden) en toen had ik het ook aardig warmpjes! Tong uitsteken Maarja we zullen zien hoe die zich gaat ontwikkelen. Heel erg bedankt allemaal voor de reacties!!

Moet ik dit nog sluiten trouwens? en zo ja hoe?

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:53

Breitling schreef:
Heeft hij ook. Zitten allemaal grandprix paarden in zijn afstamming. Haha!



Tjeetje wat naief allemaal, alleen een GP Opa is niet genoeg, hij moet om te beginnen ook een super moederlijn hebben!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:58

Samsam"]
[quote="Breitling schreef:
Heeft hij ook. Zitten allemaal grandprix paarden in zijn afstamming. Haha!



Tjeetje wat naief allemaal, alleen een GP Opa is niet genoeg, hij moet om te beginnen ook een super moederlijn hebben!
[/quote]

Inderdaad, ik zit me echt te verbazen!

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 14:14

Mensen zullen we weer terug ontopic? Maar ik geloof dat Breitling ondertussen wel antwoord heeft op haar vraag Lachen

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 14:49

Ik ben niet naief. Ik heb mij alleen laten vertellen door verschillende mensen die al jaren in het vak zitten dat het waarschijnlijk een zeer goed paard word. Ik wil gewoon kijken wat er uit voortkomt en als hij niet goed genoeg is jammer dan maar ik wil eerst kijken of hij dus goed genoeg is. En hier hebben ze mij verteld dat ik een grote kans heb dat dit ook een super paard word. Mijn vraag was alleen of het zo is dat je eerst M moest zijn voor je wedstrijden mag starten. Als ik wou weten of hij geschikt is voor de dekking ja of nee had ik dat wel gevraagd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers