Iedere week op wedstrijd ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:55

Ik zou er zelf niet aan moeten denken. Maar dat ligt dan ook aan de soort sport die je doet.
Ik doe zelf samengesteld mennen, dat is 2 dagen keihard werken voor me pony: dressuur, behendigheid en cross. Als ik 1 seizoen ieder weekend een wedstrijd zou rijden, dan kan ik volgend jaar gegarandeerd een nieuwe kopen!
Dit kan ik me bij samengesteld onder het zadel, endurance ook voorstellen.
Bij dressuur en springen is dit minder. Maar ik kan me niet voorstellen dat het erg goed is voor je paard. En ik zou zelf ook te weinig tijd hebben om me fouten van de wedstrijd te kunnen herstellen tot de volgende wedstrijd.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:56

Idd Sjonniej, helemaal mee eens!! Meestal hebben we 3 wedstrijden in de maand, soms 4, maar we wisselen af met dressuur en mennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:30

van oktober/november tm februari start ik niet. Dan is het vaak zo koud en dat zit je zo te prutsen in de trailer in het donker en losrijden op een buitenbak in the middle of nowhere, niets voor mij.

In de overige maanden plan ik altijd periodes van wedstrijden. Dan ga ik 2 maanden veel starten, dwz in 2 maanden 5-6 wedstrijden. Daarna blijf ik weer een hele periode thuis om lekker door te trainen. Ik ben dit jaar 6 keer weg geweest.

Ik rij geen klasses uit. Daar is het me allemaal een beetje te kostbaar voor. Ik geef mijn geld liever uit aan lessen dan aan wedstrijden. Ik ga pas weg als we wp-waardig zijn en hoe dat uitpakt op wedstrijd weet je natuurlijk nooit.

Fitzroy

Berichten: 25131
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:12

's winters gaat Fitz maar beperkt op wedstrijd. In het zomerseizoen als de leuke concoursen zijn meestal iedere week. En met die feestdagen in het vooruitzicht zijn er ook nog leuke wedstrijden op Hemelvaart en 2e Pinksterdag dus dan nog vaker.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:53

Cooool ik zou het zo doen Tong uitsteken
Met mn pony ging ik soms wel eens 2x in een weekend op wedstrijd als ik even een puntje nodig had of gewoon nix te doen had Haha!
Nu doe ik dat niet want ik start met een jonge pony die gewoon even rustig aan moet doen
Met mn paard doe ik dat ook niet want je komt tussen de wedstrijden door nauwelijks aan trainen toe (paard heeft ook zn rust nodig Haha! ) dus word ik en mn paard niet beter! Van wedstrijden wordt je niet beter je krijgt hoogstens meer wedstrijd ervaring.... De trainingen is waar t om gaat Haha! En dat is bij de paaren gewoon heel belangrijk omdat het rijtechnisch moet kloppen in zo'n groot deelnemersveld Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:41

Ik ga nu met Moenira starten, ik wil proberen dit seizoen zo veel mogelijk wedstrijden te rijden want ze wordt ook gedekt, en dan is het afwachten wanneer en of we van de winter en het volgende seizoen nog door kunnen starten. Veel is voor mij 2 wedstrijden per maand Knipoog en dan het liefst gelijk 2 proeven... Wedstrijden rijden is voor mij best een belasting omdat ik het normaal al zo druk heb. Elke week zou ik daarom zowiezo niet doen... Dan houd ik helemaal geen tijd meer over voor leuke dingen, mijn vriend en ons huishouden Schijnheilig
Zaterdag is onze eerste wedstrijd en ik hoop dat het goed gaat!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:54

Ik rijd ong. 1 of 2 keer per maand. Ik zou niet elke week willen, maar wel 1x in de 2 weken iedere maand. Jammer genoeg wil mijn vader dat niet (die rijdt altijd). En ik denk ook niet dat Hof dat zo leuk zou vinden, dat is op zich niet echt een wedstrijdpony!

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:00

Ik ben tot nu toe max 2 keer per maand op concours gegaan omdat ik het anders te druk vond, en bang was te weinig tijd te hebben om eea te verbeteren als een wedstrijd was tegengevallen. Ook was ik altijd van anderen afhankelijk voor vervoer etc. Nu heb ik zelf mijn E, en met het huidige paard zal ik denk ik wel een periode elke week gaan starten, ook omdat ik er zowel dressuur als springen mee wil gaan starten (en ook nog een enkele endurance wedstrijd tussendoor). Dus dat worden wel drukke tijden, maar ik denk dat het heel leuk kan zijn als je naar leuke concoursen gaat en een beetje in het ritme komt! Lachen

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:03

ik ben in maart begonnen en heb er nu 4 gereden en deze maand zijn het er wel even 3 april 2 en maart 1, maar ik wil graag mijn punten voor L1 hebben en dan las ik een een lange pauze (maand of 2) in om helemaal klaar te zijn voor de L en dan er weer lekker tegenaan. Gelukkig is sjors heel constant en reageert hij op wedstrijd vrijwel niet anders dan thuis. hij vind het wel gezellig