Orri's eerste keer Z1

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Orri's eerste keer Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 18:00

Gisteren hadden wij een avondwedstrijd, ik stond op de reservelijst en kon meedoen, ben maar in het diepe gesprongen en meteen Z1 gaan starten. Alles was nieuw, een grote baan, nieuwe proeven, buiten, op gras, weer kalkoenen in...

Met losrijden was Or behoorlijk fris, we zaten 2x bijna in een M ring (daar zaten geen hekjes omheen) en ik reed bijna een 'voorleester' van haar sokken...

En toen moesten we. Ik was bloednerveus en Or voelde die spanning natuurlijk ook. Hij ging niet zo goed als thuis, met name in het galoponderdeel waar hij eigenlijk beter in is dan het drafgedeelte. Hij is super in eenvoudige wissels, maar ze kwamen niet helemaal uit de verf. Toch was ik heel tevreden, ik heb lekker gereden.

In de tweede proef was hij eigenlijk nog drukker, die ring was langs de slootkant en hij zag waarschijnlijk kabouters tussen de struiken. Mijn slangevolte met 5 bogen in galop, waar hij normaal zo goed in is, ging niet helemaal lekker, hij schrok en sprong om. Ook in de eenvoudige wissels bleef hij te druk en te weinig verzameld.

Bij de prijsuitreiking bleek dat ik in de eerste proef 2de was geworden met 173 punten! Meer had ik niet kunnen verwachten, en ik was dus ook super tevreden met zo'n resultaat. In de tweede proef waren we derde met 166 punten, heel terecht, teveel spanningsfouten gemaakt.

Ik ben heel blij met deze eerste Z wedstrijd. Zelf heb ik natuurlijk ook nog niet zoveel ervaring in de Z, ik heb 5x Z gestart met Jur en 3x een kür op muziek in de Z, dus echt routine heb je dan ook niet. Ik ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 18:02

Alles een eerste keer! Fijn dat je zelf tevreden bent! Op naar de tweede keer en de punten!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

sunnymay

Berichten: 822
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 18:04

Super! Fijn dat je te vreden bent. Jullie reden best met een grote groep Z1, dus knap gepresteerd voor de eerste keer! Waren er nog winstpunten gevallen? Volgens mij had je het droog. Gras was erg glad. Op naar de volgende wedstrijd. Hopelijk heeft de cameraman je nog kunnen filmen, zodat je het achteraf nog eens hebt kunnen bekijken.

Stal Beemsterhoeve (http://www.beemsterhoeve.nl)

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 18:09

In de eerste proef was er 1 punt gevallen, in de tweede geen. De eerste prijs had daar 178 punten. Het was gelukkig droog en ik heb niet eens last gehad van gladheid, vorig jaar in de M1 wel een keer, toen gleed Or 2x in een proef uit en toen hebben we grotere kalkoenen in moeten draaien. Maar die hadden we nu in en hij had gelukkig nergens last van.

Ik heb mijn proeven gelukkig op video, erg leerzaam moet ik zeggen! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

sunnymay

Berichten: 822
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 18:23

Video is zeker leerzaam! Kan je nagaan... zo'n grote groep Z ruiters, één winstpunt. Er waren veel afmeldingen van ruiters die nog geen kalkoengaten hadden. Starten zonder, was een veel te groot risico!
Succes met je volgende wedstrijd!

Stal Beemsterhoeve (http://www.beemsterhoeve.nl)

valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 18:24

toch gefeliciteerd!!! OK dan!

opzich zijn je punten nog niet eens zo slecht, en als er inderdaad zoveel spanning was, heb je het goed gedaan!

eigenlijk moet je een soort van *truc* vinden om met de spanning van je paard om te gaan, ik heb daar zelf nu profijt van, ze loopt beter en de kracht waar je je proef mee rijd is dan veel groter en indrukwekender!
naja, succes verder, volgende keer wél een punt!!! *LOL*

.....

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:20

Hardstikke goed toch!! Voor de eerste keer! Volgende keer voor het puntje dus super!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:04

Top!! voor de eerste keer, zeker omdat je een avond wedstrijd hebt gekozen voor de eerste keer, hij is dan meestal wel wat drukker (lees: ziet eerder 'goblins in struiken'). Niet denken van: 'hier heb ik ook weinig ervaring etc. etc.' Je kunt het, het is verder niks anders dan eerst, jullie zijn er al een tijd klaar voor en dat het nu een andere letter is doet daar niks aan af. Dussss 'Go for it!'

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:06

Nou nu de eerste winstpunt nog! Goed zeg zo'n eerste wedstrijd rijden! Veel succes er maar mee!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:11

Gefeliciteerd met je prijs!
Jammer dat je lage punten had maar je zat in de eerste proef niet ver van de winstpunt af Knipoog
Volgende keer winst Knipoog

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:58

Super gefeliciteerd met de goede plaatsingen en keurige punten OK dan!
Hartstikke netjes voor de eerste keer, dat komt helemaal goed met jullie (maar dat was wel duidelijk Haha! ).

Waar was de wedstrijd?

Sall

Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:00

Ik vind het heel knap van je! En hele keurige punten! Gefeliciteerd!

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:00

Ik vind het hartstikke goed. In 1,5 jaar naar het Z. Ik doe het je niet na!!!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:16

Heel mooie punten voor een debuut (met dit paard) in het Z hoor!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 07:47

Dancer schreef:
Ik vind het hartstikke goed. In 1,5 jaar naar het Z. Ik doe het je niet na!!!


Wow!
Jij bent gewoon een natuurtalent!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 11:05

Bedankt voor jullie reacties! Lachen

orri schreef:
Top!! voor de eerste keer, zeker omdat je een avond wedstrijd hebt gekozen voor de eerste keer, hij is dan meestal wel wat drukker (lees: ziet eerder 'goblins in struiken'). Niet denken van: 'hier heb ik ook weinig ervaring etc. etc.' Je kunt het, het is verder niks anders dan eerst, jullie zijn er al een tijd klaar voor en dat het nu een andere letter is doet daar niks aan af. Dussss 'Go for it!'


Haha je had de video moeten zien, toen ik wilde binnenkomen bij A, gingen we meteen rechtsomkeert de andere kant op omdat hij schrok! *LOL*
(gelukkig nog voor de proef)

Or had trouwens een 8 voor zijn halthouden en achterwaarts, ik geloof dat ik dat nog niet eerder heb gehad.

En binnenkort maar eens met stang en trens proberen, arm paard. Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:19

stoer hoor! je Z debuut met Orri. op naar de volgende keer zonder spanning met winstpunten! heb je foto's?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:47

Van wie is dit paard eigenlijk? Heb je hem gekocht van haar of rijd je alleen haar paard?

Knap hoor in de Z! Dat doe ik je komende jaren niet na Knipoog

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 14:32

Nimber, ik heb video's, ik moet nog even uitzoeken hoe ik stills kan maken!

Manda, Or is van orri (Manon dus), ik zou hem wel willen kopen, maar 3 paarden wordt wel erg duur...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Milou85
Berichten: 91
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:41

Superleuk, dat de uitslag zo is geworden! en dat gespannen kan ik me best voorstellen. zo voor de eerste keer in een hogere klasse.

"Er ontbreekt geen enkel kenmerk, en men mist niets meer
dan de trotse ruiter op de trotse hengst." ~ William Shakespeare

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:59

Netjes voor de eerste keer hoor
Als die spanning eraf is rijd je wsl dikke punten

Waar had je gereden Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 12:15

Middenbeemster, avondwedstrijd!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:28

Die wedstrijd had ik over het hoofd gezien Clown Er was hier namelijk ook wedstrijd de 7de, maar ik kon me al niet herinneren dat ik je tussen de uitslagen had zien staan Dat klopt dus ook wel

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bowo en 31 bezoekers