Losrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:20

3 kwartier, ik wou wel dat ik korter kon... Maar bij Hof duurt het altijd heel lang voordat hij er echt doorheen is, ik stap altijd wel heel veel. Eerst reed ik altijd een half uurtje los, maar dan zat ie er altijd net tegen aan te hikken enzo. En bij 3 kwartier heeft ie (vaak) dat ie er dan net doorheen is, ligt aan zn humeur Haha!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:34

Ik rij rond de 35 minuten in.
Ik probeer dan voor mekaar te krijgen dat ze goed aan me been en actief loopt en ook natuurlijk goed ontspannen. Ook heb ik nog wel is vaak last dat Melano aan heel veel dingen aandacht schenkt, behalve aan het rijden en mij dus omdat ze zoveel intressante dingen ziet Verward Haha! Gelukkig lukt mij dat meestal wel om voor die 35 minuten het voor mekaar te krijgen.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:31

Ik rij met dressuur meestal een half uur tot 3 kwartier los. Eigenlijk doe ik dan hetzelfde als wat ik thuis doe, maar dan wat korter en minder intensief. Dat is eerst wat stappen, draven en galoperen, daarbij zorgen dat ze lekker ontspannen loopt en dan beginnen aan de oefeningen: schouderbinnenwaarts, travers, appuyeren en keertwendingen. Als er dan nog wat tijd over is rij ik een paar oefeningen uit de proef. Als ik er nog genoeg tijd voor heb ga ik een paar minuutjes stappen en dan de ring in Lachen
Met springen rij ik altijd zeker niet meer dan 20 minuten los, vooral als ik vantevoren al dressuur gereden heb wordt ze anders in het parcours zo sloom. Ik rij dan (meestal in de losrijruimte voor dressuur, want vaak is er maar een 20x40 bak uitgezet voor het springen waar het dan super druk is, terwijl er daarnaast nog een hele grote ruimte is) stap, draf en galop met veel overgangen en tempowisselingen, daarna ga ik even een paar keer springen, 2 keer steil 2 keer oxer ofzo, en als het dan goed gaat stop ik ermee. Dan ga ik even rustig stappen en dan de ring in Lachen

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 18:00

kim16 schreef:
Weet je waar ik me aan erger in het losrijterrein? Aan die mensen die een half meter hoger springen bij het inrijden dan wat in het parcours staat. Daar snap ik het nut ook niet van. ALs ik mijn pony over 1,20 laat springen en hij moet in het parcours opeens maar 1 meter wordt hij alleen maar onvoorzichtig. En wat is er mis met een gewoon kruisje?

Ja precies, die ken ik ook, die schaar ik ook onder de mensen die hun paard op het losrijterrein aan het leren springen zijn. Gek word je ervan, want als jij dan ook een keer wil springen, staat die hindernis ineens weer veel te hoog...

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:00

Inderdaad Marije_jiplover, en als je dan vraagt of er gewoon een kruisje mag staan dan kan dat niet want dat is veel te laag voor hun superpony. Ik erger me echt dood aan zulke mensen.